Biuro prasowe Ford Polska

Ford korzysta z potencjału swoich fanów w zaprojektowaniu i nazwaniu nowej Pumy ST Special Edition

Ford rozwija odważną formułę projektowania skoncentrowanego na człowieku, dając entuzjastom w całej Europie wyjątkową możliwość udziału w tworzeniu nowego modelu Ford Performance.

  • Ford po raz pierwszy zwraca się o pomoc w stworzeniu specjalnej wersji Pumy ST do fanów samochodów sportowych – wybór specyfikacji odbędzie się za pośrednictwem mediów społecznościowych.
  • Użytkownicy Twittera i Instagrama będą mogli wybrać nazwę i decydować o najważniejszych elementach, takich jak kolor nadwozia, wykończenie wnętrza oraz naklejki na karoserię.
  • Skonfigurowany w ten nowatorski sposób model będzie dostępny w ograniczonej liczbie egzemplarzy jeszcze w tym roku.

Firma ogłosiła dziś, że nowa edycja specjalna Puma ST zostanie opracowana we współpracy z fanami, którym udostępniona zostanie seria nowatorskich ankiet online.

Ford po raz pierwszy umożliwił klientom głosowanie na projekt pojazdu, który trafi do produkcji. W dniach od 1 do 10 czerwca użytkownicy Twittera i Instagrama będą mieli szansę wybrać gamę elementów stylistycznych limitowanej wersji pierwszego SUV-a Ford Performance oferowanego w Europie.

Finalny efekt głosowań zostanie ujawniony w ostatecznej specyfikacji edycji specjalnej Pumy ST, która powstanie w zakładzie produkcyjnym Forda w Craiova, w Rumunii i będzie dostępna w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Poprzez oddanie głosów w ankietach na profilach Forda na Twitterze i Instagramie, fani Forda w całej Europie mogą decydować o kombinacjach kolorystycznych lakieru, naklejek, zacisków hamulcowych i przeszyć pasów bezpieczeństwa, a także wybierać między wyglądem zewnętrznym z oznaczeniami lub bez. Dodatkowo, fani zadecydują o nazwie edycji specjalnej modelu.

Uczestnicy będą mogli wybierać spośród alternatywnych rozwiązań wszystkich elementów, przy czym każde głosowanie będzie otwarte 24 godziny. Ostateczna specyfikacja i nazwa edycji specjalnej Forda Pumy ST zostanie ujawniona 18 czerwca.

– Wiemy, że fani Ford Performance chcą, aby ich pojazdy wyglądały tak doskonale, jak jeżdżą, a nie ma lepszego sposobu na poznanie, co klienci z segmentu samochodów sportowych kochają najbardziej, niż posadzić ich na fotelu kierowcy i pozwolić im podejmować kluczowe decyzje, dotyczące wyglądu nowej edycji specjalnej Pumy ST – powiedział Amko Leenarts, dyrektor działu projektów, Ford of Europe. – To przykład projektowania skupionego na człowieku. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak będzie wyglądała wersja ostateczna. To będzie ogromne przeżycie, zobaczyć rzeczywisty efekt na drodze – dodał Leenarts.

Wprowadzona na rynek pod koniec 2020 roku Puma ST prezentuje dopracowaną przez zespół Ford Performance dynamikę w innowacyjnym nadwoziu kompaktowego SUV-a. Jest napędzana 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 200 PS i przyspiesza od 0-100 km/h w 6,7 sekundy. ¹

Sportowe rozwiązania techniczne obejmują: możliwość wyboru trybu jazdy, w tym Sport, Track i Eco, ² wyjątkowy w tym segmencie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz unikalne parametry zawieszenia i układu kierowniczego, zapewniają wyjątkowe reakcje na zakrętach.

Ford i jego e-sportowy zespół Team Fordzilla zaprezentowali w zeszłym roku koncepcyjny model Team Fordzilla P1, stworzony we współpracy projektantów Forda ze społecznością graczy.

Prawie 250 000 fanów głosowało na Twitterze, decydując o takich elementach, jak pozycja foteli, styl kokpitu i układ napędowy, tworząc najlepszy wirtualny samochód wyścigowy. Ostateczny projekt został przekształcony w pełnowymiarową replikę, która miała swoją premierę w Internecie.

# # #

¹ Ford Puma ST, 200 KM, silnik benzynowy 1,5-litra EcoBoost, – emisja CO2 od 155 g/km, zużycie paliwa od 6,8 l/100 km WLTP.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

² Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.