Biuro prasowe Ford Polska

Jedź dalej, ładuj szybciej: Ford Pro usprawnia E-Transita, lidera segmentu dużych elektrycznych pojazdów dostawczych

Ford Pro zaprezentował dziś nową wersję E-Transita o rozszerzonym zasięgu, zwiększającą potencjał najlepiej sprzedającego się w Europie dużego elektrycznego modelu dostawczego, który w ubiegłym roku wyprzedził swojego najbliższego konkurenta stosunkiem sprzedaży wynoszącym ponad pięć do jednego. 1

  • Ford Pro wprowadza wersję o zwiększonym zasięgu modelu użytkowego E-Transit, rozszerzając zakres zastosowań najlepiej sprzedającego się w Europie dużego elektrycznego samochodu dostawczego
  • Nowy akumulator o pojemności 89 kWh pozwala zwiększyć zasięg E-Transita o 28% – do 402 km – i zapewnia szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym. Oferowany w standardzie układ pompy ciepła podnosi zasięg pojazdu
  • Wszystkie modele E-Transita z 2024 r. będą objęte wydłużonymi dwuletnimi, nieograniczonymi przebiegiem okresami międzyprzeglądowymi; do gamy elektrycznych wersji E-Transita dodano również nową, objętą wsparciem producenta konwersję minibusa
  • E-Transit o rozszerzonym zasięgu jest dostępny w szerokim wyborze 19 wersji modelu; rezerwacje zostaną otwarte jeszcze w tym roku, a dostawy do klientów spodziewane są w roku 2025
  • Nowa wersja jest obsługiwana przez środowisko oprogramowania, ładowania, serwisowania i finansowania Ford Pro, które przynosi znaczną oszczędność czasu, zwiększenie wydajności i produktywności oraz redukcję kosztów eksploatacji

Najnowsza ewolucja – wprowadzana na rynki na całym świecie – korzysta z cyfrowych udoskonaleń Forda Pro, zwiększających już produktywność gamy Transita w roczniku modelowym 2024 i znacznie poszerza grupę potencjalnych nabywców E-Transita. Nowy model dysponuje akumulatorem o pojemności użytkowej 89 kWh, zapewniającym maksymalny zasięg do 402 km, 2 a także szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym. 3 Klienci skorzystają również z wydłużonych dwuletnich, nieograniczonych przebiegiem okresów serwisowych – dwukrotnie dłuższych w stosunku do obowiązującego obecnie rocznego okresu międzyprzeglądowego.

Podobnie jak wszystkie wersje dostawczego E-Transita 2, model o zwiększonym zasięgu jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem cyfrowym skomunikowanych z siecią aplikacji i rozwiązań  Ford Pro w zakresie ładowania, które pomagają klientom lepiej zarządzać energią, usprawnić serwisowanie oraz zminimalizować przestoje i koszty eksploatacji.

„Wersja E-Transita o zwiększonym zasięgu jest kolejnym przykładem starań Forda Pro o to, by w Europie powstawały wydajne floty pojazdów z napędem elektrycznym” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę. „Dzięki wersji, która pozwala klientom przejechać więcej kilometrów między ładowaniami, a także dzięki szerokiemu wyborowi nadwozi i wsparciu ze strony skomunikowanego środowiska cyfrowego Ford Pro, umacniamy naszą pozycję zaufanego partnera firm, oczekujących kompletnych rozwiązań flotowych.”

E-Transit o zwiększonym zasięgu został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy prowadzą działalność w regionach wiejskich, w chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie. Układ napędowy będzie sprawdzał się doskonale w pojazdach poddanych konwersji, o zwiększonej masie i wyższym zapotrzebowaniu na moc. Klienci będą mogli zamówić nowy model jeszcze w tym roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w roku 2025.                                                                                                                        

Podniesione parametry napędu elektrycznego

W wersji E-Transita o zwiększonym zasięgu pojemność użytkowa akumulatora wzrasta do 89 kWh, co pozwala na przejechanie do 402 km – to o 28% dłuższy dystans, niż w przypadku analogicznie wyposażonego modelu o standardowym zasięgu. 2 Dzięki rozszerzonym możliwościom, E-Transit o zwiększonym zasięgu jest atrakcyjnym wyborem dla flot, które działają poza centrami miast, ale także zależy im na korzystaniu z wysokiej wydajności elektrycznych, skomunikowanych pojazdów użytkowych.

Pompa ciepła powietrze-woda z wtryskiem pary jest w tej wersji wyposażeniem standardowym, co pozwala skuteczniej ogrzewać kabinę w niskich temperaturach. System jest podobny do zastosowanego w modelu E-Transit Custom – pierwszym w historii pojeździe elektrycznym, wykorzystującym tę technologię – i został zaprojektowany w celu poprawy efektywności energetycznej i podniesienia zasięgu w chłodniejsze dni.

Inżynierowie Forda znacząco poprawili parametry ładowania E-Transita w każdej z wersji o rozszerzonym zasięgu. Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW, co oznacza, że pełne naładowanie akumulatora z domowej instalacji w ciągu nocy zajmie mniej niż sześć godzin. 3 Zdolność szybkiego ładowania prądem stałym została zwiększona wraz z podniesieniem mocy ze 115 kW do 180 kW, dzięki czemu po 10‑minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu, a doładowanie od 10 do 80% trwa około 28 minut. 3                                                                                          

Kompleksowe rozwiązania ułatwiające ładowanie w domu, na terenie firmy i w miejscach publicznych obejmują także instalację sprzętu, serwis i oprogramowanie, które pomaga klientom zarządzać procesem ładowania i poprawia wydajność oraz dyspozycyjność samochodu. Menedżerowie flot mogą łatwo monitorować postępy ładowania i efektywność energetyczną każdego ze swoich pojazdów za pomocą oprogramowania Ford Pro Telematics, 4 a także konfigurować przedziały czasu ładowania, pozwalające na skorzystanie z tańszych taryf. Mogą także blokować ładowarki, aby zapobiec nieautoryzowanemu użyciu i skorzystać z rozruchowej konfiguracji akumulatora E-Transita, dzięki czemu zachowuje on maksymalny zasięg.

Oprócz usprawnienia zarządzania energią, menedżerowie flot mogą nadzorować całą swoją flotę w jednym systemie, dzięki pulpitom nawigacyjnym i analizom Ford Pro Telematics, które obsługują również floty mieszane, pojazdy elektryczne, hybrydowe typu plug-in i spalinowe, a także modele innych producentów. Narzędzia Ford Pro mogą również pomóc klientom w szybkim określeniu obszarów zastosowań pojazdów w ich działalności, w których lepiej sprawdziłyby się elektryczne modele Transita.

Ford Pro przewiduje, że E-Transit o zwiększonym zasięgu spodoba się klientom, którzy oczekują od pojazdów różnorodnych zastosowań i spełnienia specyficznych wymagań, dlatego firma oferuje szeroki wybór 19 wariantów, w tym modele o długości L3 i L4, typu van, również z podwójną kabiną, podwozia z pojedynczą kabiną, a także wersje o dopuszczalnej masie całkowitej od 3500 kg do 4250 kg. Dopuszczalna ładowność wynosi do 1460 kg dla vanów i 1814 kg dla wariantów podwozia z kabiną, 5 z dopuszczalną masą holowania do 750 kg dla modeli o DMC 3500 kg. 6 Dostępna jest również funkcja Pro Power Onboard, która dostarcza z akumulatora pojazdu poprzez standardowe gniazda prąd o mocy do 2,3 kW do zasilania narzędzi, sprzętu i podzespołów konwersji. 7

E-Transit o rozszerzonym zasięgu korzysta z tych samych systemów zwiększających produktywność, które Ford Pro wprowadził w całej gamie Transita w roczniku modelowym 2024:

  • Modem 5G w standardzie gwarantuje superszybką łączność w podróży 8
  • Możliwość bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania dla wielu modułów pojazdu
  • Innowacyjny system integracji z podzespołami konwersji pozwala na sterowanie wyposażeniem producentów zewnętrznych za pomocą ekranu SYNC 9
  • Alexa, pokładowy system sztucznej inteligencji 10
  • System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist 11 który pozwala zaoszczędzić do 20 sekund na każdym wymuszonym harmonogramem przystanku, co dla niektórych kierowców przekłada się na ponad godzinę oszczędności dziennie

Ponadto, zarówno modele E-Transita o standardowym, jak i o rozszerzonym zasięgu z oferty 2024 korzystają z nowego dwuletniego, nieograniczonego przebiegiem okresu serwisowania, co pozwoli obniżyć firmom koszty eksploatacji. Jest to znacząca poprawa w stosunku do obecnego rocznego, nieograniczonego zasięgiem okresu międzyprzeglądowego.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2022 roku, E-Transit stał się zdecydowanym liderem w europejskim segmencie dwutonowych elektrycznych pojazdów dostawczych, gdzie jego udział stanowi ponad 55% wszystkich pojazdów sprzedawanych w tej klasie w roku 2023. 1

Nowy minibus w ofercie E-Transita

Ford Pro wzbogaca linię E-Transita o nową konwersję elektrycznego minibusa, objętą wsparciem producenta.

Nowy model jest skierowany do klientów prowadzących firmy taksówkarskie, do szkół i samorządów, gdzie pojawia się potrzeba zelektryfikowania flot oraz przygotowania ich na bardziej rygorystyczne regulacje, zapowiadające wprowadzenie ponad 350 stref niskoemisyjnych w całej Europie, w tym w każdej stolicy Unii Europejskiej.

Minibus może pomieścić do 15 osób i jest oparty na wersji vana E-Transita L3, DMC 4 250 kg, wyposażonej w okna, która została poddana przebudowie w Turcji przez firmę ISRI, specjalizującą się w montażu foteli. Klienci mogą wybrać wersję z pojedynczym lub podwójnym fotelem pasażera w rzędzie kierowcy, dziewięcioma lub dwunastoma miejscami z tyłu oraz standardowym lub wysokim dachem. Klimatyzacja, ogrzewanie kabiny z tyłu i elektrycznie wysuwane stopnie boczne są wyposażeniem standardowym.

Dostępny od ręki u dealerów Forda, nowy model minibusa może być wyposażony w akumulatory o standardowym lub rozszerzonym zasięgu dla wersji z dziewięcioma fotelami za pierwszym rzędem oraz w akumulator o standardowym zasięgu dla układu z dwunastoma fotelami za pierwszym rzędem.

Ford Pro Special Vehicles rozważa również dostarczanie klientom wersji vana z oknami poprzez liczącą 200 partnerów sieć Ford Pro Convertor, w której zostałyby one poddane konwersji na bardziej specjalistyczne busy, przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.

# # #

1 Na podstawie danych za cały rok 2023 od S&P Global, dawniej IHS Markit Insight. Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria.

2 Przy pełnym naładowaniu E-Transita z akumulatorem o rozszerzonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

3 Podane wartości dotyczą E-Transita z akumulatorem o rozszerzonym zasięgu. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).

4 Ford Pro E-Telematics jest dostępny bezpłatnie przez okres jednego roku od daty rozpoczęcia gwarancji, a następnie na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazuje – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Komunikacji Ford Pro Software pod adresem softwaresolutions@fordpro.com, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics.

5 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

6 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

7 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.

8 Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności sieci i odpowiedniego planu taryfowego. Sieć 5G nie jest dostępna wszędzie. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi. Hotspot Wi-Fi wymaga oddzielnej subskrypcji.

9 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.

10 Siedem rynków europejskich – Austria, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania. Alexa będzie dostępna tylko w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim na obsługiwanych rynkach. Na innych rynkach nie można uzyskać dostępu do Alexy, pomimo możliwości korzystania z obsługiwanego języka. Aby korzystać z pokładowej funkcji Alexa, kierowcy muszą aktywować FordPass Connect w samochodzie za pomocą aplikacji FordPass na smartfony lub ustawień w pojeździe. Dostęp do Alexa wymaga konta Amazon, systemu SYNC 4 lub SYNC 4A i FordPass Connect, bezpłatnej usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Mogą być wymagane dodatkowe produkty i konfiguracja.

11 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.

Ściśle niezbędne pliki cookies

Te pliki cookies są niezbędne do poruszania się po witrynie i korzystania z jej poszczególnych funkcji. Gromadzone informacje dotyczą sposobu korzystania z witryny internetowej i umożliwiają nam zapewnienie żądanych przez Państwa usług.