- W pełni elektryczny Ford Mustang Mach-E najlepiej sprzedającym się autem w Norwegii.
- Sprzedaż elektrycznego modelu Forda w maju osiągnęła rekordowy wynik!
- W Norwegii ponad 60% sprzedawanych nowych aut to modele w pełni elektryczne.
Rosnąca popularność samochodów elektrycznych w Norwegii
W maju tego roku w Norwegii, samochody z napędem czysto elektrycznym stanowiły 60,4% całkowitej sprzedaży nowych aut. W porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku, gdy sprzedaż samochodów elektrycznych stanowiła 43,1% (dane według Norweskiej Federacji Drogowa (OFV)), zmiana jest imponująca. Tak dynamiczny wzrost popularności to nie tylko kwestia bardzo dobrej infrastruktury, ale również skutek realizacji rządowego planu, który zakłada, że Norwegia już od 2025 roku zaprzestanie sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Zwalniając w pełni elektryczne pojazdy z podatków nakładanych na samochody z silnikami spalinowymi, Norwegia zamieniła swój rynek samochodowy w pewnego rodzaju poligon doświadczalny dla producentów samochodów, szukających drogi do przyszłości bez paliw kopalnych. Sprzyjają temu: z jednej strony odgórna decyzja i konsekwencja w działaniu, z drugiej zaś świetna sieć ładowarek, a także fakt, że w Norwegii lwia część energii pozyskiwana jest ze źródeł odnawialnych. Między innymi dlatego samochody elektryczne w tym kraju cieszą się tak ogromną popularnością.
Ford Mustang Mach-E ze świetną sprzedażą w Norwegii
W maju br. zarejestrowano łącznie 1 384 elektryczne Fordy Mustangi Mach-E, które zapewniły 10% udziału w całym norweskim rynku samochodowym, wyprzedzając hybrydę Toyoty RAV4 i elektrycznego Enyaqa Skody. Z kolei model 3 firmy Tesla zajął szóste miejsce.
– Naszym realistycznym celem jest utrzymanie się na pierwszym miejscu w statystykach sprzedaży przez kilka nadchodzących miesięcy – powiedział w oświadczeniu Per Gunnar Berg, dyrektor generalny Ford Motor Norway.
W 2020 roku samochody elektryczne zdobyły 54% udziału w całym norweskim rynku, po raz pierwszy wyprzedzając łączną sprzedaż modeli z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i napędami hybrydowymi w skali całego roku. Warto również wspomnieć, że samochody z silnikami wyłącznie wysokoprężnymi spadły z 75,7% rynku norweskiego w 2011 roku do zaledwie 8,6% w zeszłym roku.
###
Zdjęcia pochodzą ze strony biura prasowego Forda w Norwegii.