- Rośnie sprzedaż samochodów osobowych Forda. W marcu 2021 roku marka odnotowała największy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku spośród 10 najpopularniejszych marek na polskim rynku.
- Ford Focus pozostaje liderem sprzedaży w ofercie samochodów osobowych marki.
- Ford Mustang cały czas sprzedaje się bardzo dobrze i jest liderem w segmencie samochodów sportowych i cabrio.
Wzrost sprzedaży samochodów osobowych
Ford odnotował w marcu znaczący wzrost sprzedaży samochodów osobowych względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Wyniósł on blisko 150% i był najwyższy spośród dziesięciu najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce. Łącznie nowych nabywców znalazły 1 953 pojazdy.
W pierwszym kwartale 2021 r. sprzedaż samochodów osobowych marki wyniosła natomiast 5 378 egzemplarzy i była wyższa o ponad 40% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Co istotne, udział Forda w tym niezwykle konkurencyjnym rynku zwiększył się o jeden punkt procentowy względem ubiegłego roku i wynosi 4,56% po pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku.
Na uwagę zasługuje znaczący wzrost sprzedaży do klientów indywidualnych modeli marki Ford w okresie od stycznia do marca 2021 w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W pierwszym kwartale bieżącego roku nowych właścicieli znalazło 1 020 samochodów marki Ford, podczas gdy w zeszłym roku w tym samym okresie sprzedano 631 egzemplarzy klientom indywidualnym. To wzrost o ponad 60%. Co więcej, trend ten jest szczególnie warty odnotowania, bowiem ogólna sprzedaż nowych samochodów osobowych do klientów detalicznych spadła o ponad 4% w opisywanym okresie.
Ford Focus filarem marki
Nieustannie filarem marki pozostaje Focus, który jest najchętniej wybieranym samochodem osobowym Forda. Tylko w marcu tego roku sprzedano 499 egzemplarzy, a to oznacza wzrost o 47,6% względem tego samego miesiąca 2020 roku.
Na popularność tego modelu pracuje przede wszystkim niezwykle elastyczna oferta i różnorodność odmian. Mowa nie tylko o wariantach nadwozia, ale również wersjach wyposażenia – od uterenowionej Active, przez luksusową Vignale, po sportową ST. Do tego dochodzi szeroka paleta jednostek napędowych wraz z odmianą hybrydową 1.0 EcoBoost Hybrid oraz niezwykle bogate wyposażenie standardowe i opcjonalne.
– Ford Focus od wielu lat był filarem naszej marki i najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w gamie Forda. Dbamy o to, aby tak pozostało, między innymi oferując bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz nowoczesnych technologii, dynamiczne i bardzo oszczędne jednostki napędowe oraz zróżnicowane wersje wyposażenia. Dzięki wysokiej jakości wykonania auta używane są poszukiwanymi na rynku wtórnym – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.
Ford Fiesta – kultowy model wciąż atrakcyjną propozycją dla klientów
Oferta Forda obfituje w modele, które na rynku są od wielu lat i zyskały miano niemal kultowych. Do tej grupy należy bez wątpienia niezwykle lubiana Fiesta, która doczekała się między innymi nowej odmiany – Active. Gama wersji tego modelu rozciąga się od Trend i Titanium, przez Active i Vignale po usportowione ST. Tak świeża i ciągle aktualizowana oferta sprawia, że klienci chętnie wybierają ten model. W marcu na zakup Fiesty zdecydowało się 191 klientów, to znacznie więcej niż w analogicznym miesiącu rok temu. W okresie od stycznia do marca bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 626 egzemplarzy tego modelu, co w porównaniu do zeszłego roku – 378 sztuk – jest poprawą o ponad 65%.
– Cieszymy się, że mimo dynamicznych i wyraźnych zmian na rynku, nadal możemy oferować modele, które są znane, lubiane i popularne wśród różnych grup klientów. Fiesta jest szczególnie ceniona za wysoką jakość wykonania i atrakcyjną sylwetkę. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa to doskonały wybór zgrabnego i zwinnego miejskiego auta. Staramy się oczywiście dostosowywać ofertę poszczególnych modeli do nowych trendów m.in. oferując odmianę Active, która jest ciekawą alternatywą dla crossoverów – skomentował Piotr Pawlak.
Wzrost sprzedaży Mustanga
Ford Mustang, który w tym roku doczekał się niezwykle ciekawej edycji Mach1, już od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. W samym marcu nowych właścicieli znalazło 26 egzemplarzy, co stanowi blisko 18% udziału w tym segmencie. Od początku roku Ford Mustang trafił do kolejnych 76 szczęśliwych nowych posiadaczy, co jest wzrostem w stosunku do tego samego okresu w 2020 roku o ponad 33%. Dzięki temu jego udział w swoim segmencie wynosi blisko 25% i Ford Mustang pozostaje najchętniej wybieranym modelem w segmencie aut sportowych i cabrio w Polsce.