Ford zobowiązuje się do przecierania szlaków w epoce transformacji przemysłu motoryzacyjnego i dostarczy klientom do końca 2020 roku 14 zelektryfikowanych pojazdów. Obiecuje także elektryczne napędy dla gamy wszystkich pojazdów osobowych, które będą wchodzić na rynek.
– Ten nowy kierunek to dla marki znacznie więcej, niż kampania marketingowa. Dla pracowników Forda to nowe, pionierskie podejście, będące odzwierciedleniem szybkiego tempa naszych czasów i pokazujące pozycję Forda na czele przemian – powiedział Anthony Ireson, dyrektor ds. komunikacji marketingowej, Ford Europe. – Mamy gamę bardzo wyrazistych produktów, bogatych w innowacje i nowe rozwiązania techniczne, które pokochają nasi klienci. Przewodzi pod tym względem znakomity Mustang Mach-E.
Dostępny w przedsprzedaży na wybranych Europejskich rynkach, stworzony od podstaw, w pełni elektryczny Mustang Mach-E został zaprezentowany w pierwszej telewizyjnej reklamie serii „Bring on Tomorrow” – zmieniając wyobrażenie na temat Mustanga, jako symbolu wolności, postępu, wysokich osiągów i odrobiny buntu, a teraz będącego uosobieniem elektrycznej przyszłości Forda.
Druga reklama telewizyjna zadebiutowała niedawno we Włoszech, a następnie w całej Europie, będzie emitowana w pierwszym kwartale tego roku i przedstawia crossovera Ford Puma, oferującego zaawansowany, oszczędny układ miękkiej hybrydy i przyciągające spojrzenia nadwozie.
Trzecia reklama telewizyjna, która pojawi się w kwietniu, będzie skupiona na zupełnie nowym SUV-ie, Kuga – najbardziej zelektryfikowanym pojeździe Forda, oferowanym w 2020 roku w wersjach: z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w hybrydowej plug-in. We wszystkich trzech reklamach wykorzystano utwór „Power” Kanye’go Westa, wybrany ze względu na swoją energię i prostotę, a także liryczne motywy na temat pewności siebie, determinacji i nowoczesności.
Podkreślające postępowego ducha Forda i zaangażowanie firmy w rozwijanie napędów elektrycznych, wszystkie telewizyjne reklamy zostały wyprodukowane przez AMV BBDO i wyreżyserowane przez Nicolaia Fuglsiga, który zdobył ponad 175 wyróżnień za komercyjną pracę reżyserską, w tym 4 nominacje do nagrody Emmy oraz nagrodę za całokształt twórczości w 2013 roku. Jest autorem takich reklamowych produkcji jak: „Balls” dla Sony, „Sapeurs” dla Guinnessa i „Possibilities” dla Nike.
# # #
• Ford Puma EcoBoost Hybrid – emisja CO2 od 96 g/km, zużycie paliwa od 4,2 l/100 km NEDC
• Ford Kuga Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 26 g/km, zużycie paliwa od 1,2 l/100 km NEDC
• Ford Transit EcoBlue Hybrid – emisja CO2 od 111 g/km, zużycia paliwa od 4,3 l/100 km NEDC
• Mustang Mach-E i Kuga Hybrid – oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.