Biuro prasowe Ford Polska

Ford w USA odnotowuje rekordowe ilości zamówień na nowe samochody. Marka zaraportowała też doskonałą sprzedaż SUV-ów

W lutym 2022 r. Ford w Stanach Zjednoczonych przyjął rekordową ilość zamówień na swoje samochody. Ponadprzeciętną sprzedażą od początku roku mogą pochwalić się flagowe SUV-y oraz zelektryfikowane modele marki.

  • Ford cały czas notuje rekordowe ilości zamówień na swoje modele.
  • Coraz większą popularnością cieszą się flagowe SUV-y Forda, które zaliczyły rekordowy początek roku pod względem sprzedaży do klientów indywidualnych.
  • Dynamika sprzedaży samochodów zelektryfikowanych jest wyższa niż w całym segmencie. Mustang Mach-E sprzedaje się lepiej niż w analogicznym okresie 2021 r., a Ford rozpoczyna dostawy E-Transita.

W lutym 2022 r. Ford przyjął ponad 72 tysiące zamówień na nowe samochody, co oznacza wzrost względem tego samego miesiąca w ubiegłym roku o 54 tysiące. Ponadto 33 procent lutowej sprzedaży marki do klientów indywidualnych to właśnie złożone wcześniej zamówienia. Podobnie wygląda statystyka, jeśli chodzi o siedem ostatnich miesięcy. W tym czasie marka sprzedała klientom jedną trzecią swoich samochodów, realizując wcześniejsze zamówienia.

Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Forda wzrosła o 55,3% względem zeszłego roku, zapewniając rekordowy start roku. Co ważne, sprzedaż samochodów Forda z tego segmentu rośnie szybciej niż innych marek na rynku, a dynamika sprzedaży wzrosła do 54% – o 13 punktów procentowych więcej niż rok temu.

Ford Pro ma na koncie sprzedaż pierwszych E-Transitów – w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się vana w Stanach Zjednoczonych. Ford ma ponad 10 000 zamówień na ten model od różnej wielkości klientów – od małych rodzinnych firm, po wielkie koncerny, takie jak Walmart. Do końca 2023 roku firma Ford będzie dysponować globalną zdolnością produkcyjną wynoszącą 600 000 pojazdów elektrycznych (BEV) rocznie.

Od wielu miesięcy świetną sprzedażą w segmencie samochodów zelektryfikowanych mogą pochwalić się m.in. F-150 Hybrid – 5 657 egzemplarzy sprzedanych w 2022 roku, dwie wersje hybrydowe Escape (odpowiednik europejskiego Forda Kugi) – 5 457, Maverick Hybrid – 5 431, czy też Mustang Mach-E – 4 371. 75% sprzedaży tego ostatniego modelu do klientów indywidualnych stanowiły wcześniej złożone zamówienia. Co ważne, sprzedaż rodziny pojazdów Mustang (Mustang i Mustang Mach-E) wzrosła względem lutego 2021 r. o 18,6%.

Doskonałymi wynikami mogą pochwalić się także pick-upy Forda. Seria F przez dwa pierwsze miesiące nowego roku zwiększyła swoją przewagę nad drugim modelem w zestawieniu najchętniej wybieranych pojazdów, sprzedając o 14 345 samochodów więcej. Ford Maverick w tym czasie sprzedał się w 10 550 egzemplarzach, z czego 5 431 stanowiła wersja hybrydowa. Auta te trafiają do klientów w zaledwie 6 dni od momentu pojawienia się w salonach sprzedaży. W przypadku tego modelu ponad 80% sprzedaży do klientów indywidualnych stanowiły wcześniejsze zamówienia.

Doskonale radzą sobie także flagowe SUV-y Forda, które przy wzroście sprzedaży o 5,3% względem analogicznego okresu 2021 r. odnotowały rekordowy początek roku, jeśli chodzi o transakcje z klientami indywidualnymi. Hitem marki pozostaje nowy Ford Bronco, który znika z salonów w ciągu zaledwie 14 dni. Sprzedaż do klientów indywidualnych Bronco i Bronco Sport wzrosła w ciągu ostatniego roku o 131%.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.