Biuro prasowe Ford Polska

Ford Transit Custom wyróżniony przez Euro NCAP Złotem za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Ford Transit Custom – najlepiej sprzedający się europejski model dostawczy w segmencie samochodów użytkowych do 1 tony ¹ – otrzymał w ocenie niezależnego instytutu ds. bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP najwyższe wyróżnienie Gold, w uznaniu dla stopnia zaawansowania systemów wspomagających kierowcę.

  • Ford Transit Custom został uhonorowany przez niezależny instytut ds. bezpieczeństwa Euro NCAP złotą nagrodą w uznaniu za zaawansowane technologie wspomagające kierowcę.
  • Ford jest jedyną firmą posiadającą ocenione na „złoto” samochody dostawcze zarówno w segmencie pojazdów 1-tonowych, jak i 2-tonowych za sprawą nagrodzonych modeli Transit Custom i Transit.
  • Nowy Transit Custom korzysta również z nowego wyposażenia, cyfrowego lusterka wstecznego, udoskonalonych systemów zabezpieczenia ładunku oraz nowego 2,0-litrowego silnika EcoBlue o mocy 150 KM.

Nowe wyróżnienie sprawia, że Ford jest jedynym producentem samochodów dostawczych z oceną Gold zarówno w segmencie 1- jak i 2-tonowych pojazdów użytkowych, po otrzymaniu w zeszłym roku statusu Gold przez większego Forda Transita. Ford jest obecnie jedynym producentem posiadającym w swojej ofercie więcej niż jeden samochód dostawczy z oceną Gold, przy czym Transit otrzymał najwyższe noty spośród wszystkich testowanych pojazdów.

– Bezpieczeństwo kierowców jest najwyższym priorytetem dla nas i dla naszych klientów, dlatego projektujemy nasze samochody dostawcze tak, aby pomóc każdej firmie chronić swoich pracowników i zapobiegać wypadkom na drodze – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych w Ford of Europe. – Cieszę się z uznania przez Euro NCAP naszej pozycji lidera w dziedzinie bezpieczeństwa samochodów dostawczych. Wykorzystujemy każdą okazję, aby podnieść wartość firm naszych klientów – dodał Schep.

Złota ocena Transita Custom wynika z podwyższonej specyfikacji elementów bezpieczeństwa, w tym ze standaryzacji na początku tego roku systemu Seat Belt Reminder ².

Inne udoskonalenia, które pojawią się w modelu Transit Custom na początku 2022 r., obejmują nowe cyfrowe lusterko wsteczne, ² które oferuje dwukrotnie większe pole widzenia niż konwencjonalne lusterko, co ułatwi jazdę kierowcom vanów, pojazdów z podwójną kabiną i autobusów typu shuttle, w których widoczność do tyłu jest często ograniczona. Klienci samochodów dostawczych mogą teraz korzystać z podświetlanych diodami LED prowadnic dachowych ułatwiających mocowanie ładunku oraz praktycznej opcji podwójnej podłogi w przestrzeni ładunkowej z szufladami pod podłogą, pasującej do pojazdów z krótkim i długim rozstawem osi. Do palety kolorów dołącza nowy, stylowy lakier Grey Matter.

Ford wprowadza również nowy, 150-konny wariant sprawdzonego 2,0-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue ³, który pojawi się w ofercie modeli Transit Custom kombi, Tourneo Custom i Transit Nugget. Nowy silnik jest dostępny z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Może również współpracować z 48-woltowym układem hybrydowym Forda typu mild hybrid, który pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w mieście nawet o 5,9%. ³

Dostawczy Transit Custom van i siostrzany, osobowy model Tourneo Custom osiągnęły wspólnie w tym roku w Europie status najlepiej sprzedających się pojazdów Forda, z liczbą 117 014 rejestracji w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku. ¹

# # #

¹ Ford of Europe informuje o sprzedaży na 20 tradycyjnych rynkach europejskich: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.

² Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez prowadzącego. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

³ Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

Ford Transit Custom Trend 320, 2,0-litra EcoBoost Hybrid 130 KM, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, homologowane zużycie paliwa od 7,2 l/100 km, homologowana emisja CO2 od 188 g/km WLTP

Ford Tourneo Custom Trend 320, 2,0-litra EcoBlue Hybrid 150 KM, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, homologowane zużycie paliwa od 7,5 l/100 km, homologowana emisja CO2 od 195 g/km WLTP.

Transit Custom Nugget , 2,0-litra EcoBlue 150 KM, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, homologowane zużycie paliwa od 7,3 l/100 km, homologowana emisja CO2 od 192 g/km WLTP.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.