Biuro prasowe Ford Polska

Ford przedstawia ekskluzywnego pickupa Rangera Raptora Special Edition – z dodatkiem mocnych wrażeń w standardzie

Ranger Raptor, najwytrzymalsza i najsprawniejsza wersja najlepiej sprzedającego się pickupa Europy znów zyskuje na atrakcyjności, dzięki zaprezentowanemu dzisiaj nowemu Rangerowi Raptorowi Special Edition.

  • Nowa wersja Rangera Raptora Special Edition – najsprawniejszego i najwytrzymalszego pickupa Forda – wyróżnia się unikalnymi pasami nawiązującymi do wyścigów, czarnymi matowymi elementami wykończenia i czerwonymi akcentami we wnętrzu.
  • Ekskluzywny pickup z limitowanej serii występuje w nowym filmie „The Good, The Bad and the Bad-RSE”, demonstrując swój charakter „twardziela” i sprawność terenową na planie filmu z gatunku spaghetti western.
  • Ranger Raptor Special Edition zacznie pojawiać się w salonach europejskich dilerów Forda od października 2021 roku, podążając za odmianami MS-RT, Stormtrak i Wolftrak, jako dopełnienie znakomicie sprzedającej się linii modelowej Rangerów.

Nowy Ranger Raptor Special Edition, produkowany w zapewniającej ekskluzywność ograniczonej liczbie egzemplarzy, wyróżnia się wzmacniającymi wygląd zewnętrzny i wnętrze rasowego pickupa dodatkowymi akcentami stylistycznymi, w tym wyrazistymi pasami nawiązującymi do wyścigów, biegnącymi wzdłuż nadwozia i charakterystycznymi czerwonymi akcentami.

Limitowany model jest jednym z bohaterów filmu akcji „The Good, the Bad and the Bad-RSE”, sięgającego po stylistykę spaghetti westernów, którego dzisiejszą premierę zorganizowała firma Ford. Film eksponuje nowy styl Rangera Raptora Special Edition oraz jego możliwości w szybkiej jeździe terenowej, a także inne wyróżniające się wersje Rangera, jak nowe odmiany Wolftrak i Stormtrak oraz inspirowany rajdami Ranger MS-RT.

Ranger Raptor, opracowany przez dział Ford Performance jako najbardziej ekstremalna wersja Rangera, wykorzystuje niezwykle wytrzymałe podwozie, ze specjalnie zaprojektowanym zawieszeniem i oponami oraz wysokowydajny układ napędowy EcoBlue z silnikiem wysokoprężnym, wychodząc naprzeciw marzeniom żądnych wrażeń entuzjastów jazdy terenowej.

– Wersja Special Edition Rangera Raptora otrzymała dodatki podkreślające radykalny design naszego «drania», wyróżniające elementy nadwozia i udoskonalenia kabiny, które sprawiają, że nasz terenowy pick-up stał się jeszcze bardziej atrakcyjny i niepowtarzalny – powiedział Stefan Muenzinger, manager działu Ford Performance w Ford of Europe. – Główna rola w spaghetti westernie to doskonały sposób na zademonstrowanie stylu i zalet terenowych Rangera Raptora Special Edition – dodał Muenzinger.

Ranger Raptor Special Edition będzie dostępny u dilerów Forda w Europie od października tego roku.

Przykuwająca wzrok prezencja

Nowy Ranger Raptor Special Edition dostępny w charakterystycznych kolorach Performance Blue, Conquer Grey i Frozen White, otrzymał dodatkowo podwójne matowe czarne pasy wyścigowe z czerwonymi liniami kontrastowymi na masce, dachu, na dolnej części boków nadwozia, tylnych błotnikach i drzwiach skrzyni ładunkowej, co jeszcze wyraźniej podkreśla sportowe ambicje pickupa.

W uzupełnieniu charakterystycznych wyścigowych pasów, przednie zaczepy holownicze wykończone są w kolorze czerwonym, natomiast poszerzone nadkola, przedni i tylny zderzak, klamki drzwi oraz typowy przedni wlot powietrza wykończone są matową czernią, aby stworzyć jeszcze większe wrażenie, eliminując szare elementy nadwozia standardowego Raptora.

Czerwone przeszycia na kierownicy, desce rozdzielczej i drzwiach nadają wnętrzu Rangera Raptora Special Edition jeszcze bardziej sportowy i wyjątkowy charakter. Fotele wchodzące w skład wyposażenia standardowego wykończono wysokogatunkową skórą i zaprojektowano tak, by zapewniały wygodę i wsparcie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradzie. Wyjątkowość wnętrza wzmacnia dodatkowo czarna, matowa deska rozdzielcza.

Ranger Raptor Special Edition zachował unikalne podwozie Rangera Raptora, opracowane przez Ford Performance. Ranger Raptor, usprawniony pod kątem szybkiej jazdy terenowej, ma o 150 mm większy rozstaw kół i o 51 mm większy prześwit, niż Ranger XLT, co wyraźnie zwiększa jego możliwości po zjechaniu z asfaltu.

Zawieszenie skonstruowane “na miarę” wykorzystuje podwójne aluminiowe wahacze z przodu i wielowahaczową architekturę z tyłu oraz amortyzatory FOX z systemem Position Sensitive Damping, który dostosowuje siłę tłumienia do zmiennych warunków jazdy. Terenowe opony General Grabber AT3 zapewniają maksymalną przyczepność na luźnych nawierzchniach.

Ranger Raptor Special Edition jest napędzany 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm,¹ współpracującym z 10-stopniową automatyczną przekładnią, którą zapożyczono ze sportowego Mustanga. Ranger Raptor otrzymał unikalny system jazdy terenowej (Terrain Management System), dzięki czemu kierowca otrzymuje narzędzia do mierzenia się z najróżniejszymi warunkami terenowymi i scenariuszami jazdy, dysponując między innymi trybem Baja, nazwanym tak na cześć słynnego pustynnego rajdu Baja 1000, zapewniającym optymalne osiągi w terenie przy dużych prędkościach. ²

W nowym filmie Forda „The Good, the Bad and the Bad-RSE”, ³ Ranger Raptor Special Edition umyka agresywnym bandytom w miasteczku w stylu Dzikiego Zachodu, wspomagany przez inne wersje Rangera. Film zawierający wiele odniesień do kultowych westernów został nakręcony na planie spaghetti westernu w Hiszpanii i nawiązuje do spektakularnych skoków i driftów z oryginalnego filmu promocyjnego Rangera Raptora, który do tej pory obejrzano ponad pięć milionów razy. ³

###

¹ Ranger Raptor Special Edition, potwierdzone homologacją zużycie paliwa od 10,7 l/100 km, emisja CO2 od 277 g/km (WLTP)

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

² Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze.

³ Zdjęcia odbywały się w kontrolowanych warunkach na zamkniętych prywatnych drogach z udziałem profesjonalnych kaskaderów. Nie należy podejmować prób naśladowania pokazanych wyczynów kaskaderskich. Przed jazdą terenową należy zapoznać się z instrukcją obsługi Rangera. Należy korzystać z odpowiedniego sprzętu ochronnego. Pokazano samochód przedprodukcyjny.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.