Biuro prasowe Ford Polska

Ford przyspiesza realizację zapowiedzianej elektryfikacji wraz z pojawieniem się Mustanga Mach-E i unikalnym pokazem drogowym „Go Electric”

Ford zaprezentował dzisiaj po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E europejskiej opinii publicznej, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą „Go Electric”, które pomoże konsumentom w całej Europie dokonać świadomego przeniesienia się w zelektryfikowaną przyszłość.

  • W pełni elektryczny Mustang Mach-E podsyca apetyt na pojazdy elektryczne w Europie dzięki uzyskaniu zakładanego, czysto elektrycznego zasięgu jazdy do 600 km (ponad 370 mil), ciągłej łączności i aktualizacjom przez Internet. Publiczny debiut tego samochodu będzie miał miejsce w Londynie na pokazie „Go Electric”.
  • Ford zwiększa swoją ofertę pojazdów zelektryfikowanych w Europie do 18 modeli dostępnych w salonach przed końcem 2021 roku, z czego 14 pojawi się do końca bieżącego roku. Elektryfikacja najlepiej sprzedających się modeli Forda mogłaby zaoszczędzić europejskim klientom ponad 30 milionów euro rocznie w kosztach paliwa.
  • Ford inwestuje w 1000 punktów ładowania na terenie swoich placówek, w sieć IONITY i w sieć FordPass Charging Network, aby wspierać rozwój elektryfikacji, Ford namawia też do szybszej rozbudowy publicznej sieci ładowania.

W pełni elektryczny Mustang Mach-E o przewidywanym, czysto elektrycznym zasięgu jazdy do 600 km (ponad 370 mil) zgodnie z wymogami testu WLTP1 ma za zadanie odesłać obawy dotyczące zasięgu jazdy do podręczników historii i zapoczątkować erę szybko rosnącej oferty zelektryfikowanych pojazdów Forda.

Do końca 2021 roku klienci Forda w Europie będą mogli wybierać spośród 18 pojazdów zelektryfikowanych, a już do końca tego roku – spośród 14. Firma obiecuje dostarczenie zelektryfikowanych wariantów wszystkich pojazdów osobowych wprowadzanych na rynek. Globalnie Ford właśnie inwestuje ponad 11 miliardów dolarów w elektryfikację swoich pojazdów.

Pojazdy zelektryfikowane firmy Ford wykorzystują szereg koncepcji układów napędowych, w tym 48-woltowej miękkiej hybrydy, w pełni hybrydowego układu napędowego, hybrydowego systemu typu „plug-in” oraz w pełni elektrycznego napędu, zapewniając innowacyjne rozwiązania dostosowane do każdego stylu życia. Ford szacuje, że oszczędności wydatków na paliwo poczynione przez klientów korzystających ze zelektryfikowanych wariantów popularnych modeli Forda, jak Fiesta, Focus i Kuga mogą przekroczyć 30 milionów euro rocznie.²

W pełni elektryczne i ładowane z sieci hybrydowe pojazdy marki Ford będą wspierane przez wiodący w branży system ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do ładowania zarówno w domu, jak i w całej Europie. Nabywcy Mustanga Mach-E dokonujący rezerwacji w 2020 roku otrzymają bezpłatną roczną subskrypcję na usługi aplikacji FordPass, która umożliwia użytkownikom zlokalizowanie punktów sieci FordPass Charging Network i płacenie za usługi ładowania z jednego konta.³

Ford ogłosił też plany uruchomienia 1000 stacji ładowania w placówkach Forda w całej Europie w ciągu najbliższych trzech lat, aby ułatwić pracownikom ładowanie ich samochodów. Stuart Rowley, prezydent Ford of Europe, wezwał rządy, przemysł i instytucje do wsparcia dążeń do elektryfikacji poprzez szybszą rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania.

– Ford jest w czołówce prawdziwych zmian, w ramach których staramy się zapewnić wszystkim naszym klientom najszerszy wybór opcji elektryfikacji – powiedział Rowley. Infrastruktura jest niezbędna, aby pomóc konsumentom w nabraniu zaufania do elektrycznej motoryzacji, a tego nie może zrobić na własną rękę jedna firma. – Przyspieszenie inwestycji przez wszystkie kluczowe zainteresowane strony w Wielkiej Brytanii i Europie jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – dodał Rowley.

Mustang Mach-E dostrojony w Europie, dla Europy

Mustang Mach-E zrodzony z tych samych wolnościowych ideałów, które inspirowały twórców najlepiej sprzedającego się sportowego coupé na świecie, trafi do klientów w Europie jeszcze w tym roku.

Ford stworzył w pełni elektrycznego SUV-a Mustanga Mach-E, koncentrując się bez reszty na potrzebach i pragnieniach klientów. Zespoły inżynierów Ford of Europe były zaangażowane w projekt od samego początku, aby zapewnić architekturę pojazdu, właściwości mechanizmów i oprogramowania, które wspierają potrzeby europejskich klientów.

Specyfikacje sprężyn zawieszenia i amortyzatorów Mustanga Mach-E, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczna kontrola stabilności i ustawienia napędu na wszystkie koła są precyzyjnie dostosowane do europejskich dróg i stylów jazdy.

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km (ponad 370 mil), mierzonym zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (WLTP), co pozwoli klientom podejmować bez stresu naprawdę długie podróże. Osiemdziesiąt pięć procent klientów, którzy dotychczas zamówili Mustanga Mach-E zdecydowało się na akumulator zapewniający zwiększony zasięg jazdy.

Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mustang Mach-E z osiągnie zasięg jazdy do 93 km (57 mil) po 10 minutach ładowania na stacji szybkiego ładowania.4 Szacuje się, że Mustang Mach E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.⁵

W domu, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest Ford Connected Wallbox, który zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że klienci mogą dodać szacunkowy średni zasięg 62 km (38 mil) na każdą godzinę ładowania w wersji samochodu z rozszerzonym zasięgiem i napędem na tylne koła.⁴

Dzięki łączności zapewnianej przez pokładowy modem FordPass Connect, Mustang Mach-E może być stale ulepszany poprzez zdalne dostarczanie bezpiecznych aktualizacji, które mogą poprawić osiągi pojazdu oraz system komunikacji i rozrywki SYNC® nowej generacji.

SYNC nowej generacji wykorzystuje uczenie maszynowe, aby szybko poznać preferencje kierowcy i z czasem poprawiać swoje reakcje. 15,5 calowy ekran i prosty interfejs oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania przesuwaniem i szczypaniem i kontekstowego rozpoznawania mowy. Dzięki łączności w chmurze, system wprowadza także kompatybilność bezprzewodową z aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i AppLink ze smartfonów i urządzeń mobilnych.

Mustang Mach-E przenosi geny Mustanga w świat kierowców nowej generacji. Elegancka sylwetka coupé i rzeźbiona maska przednia w połączeniu z atletycznymi tylnymi nadkolami nadają samochodowi solidną, muskularną postawę. Profil aerodynamiczny zyskuje dzięki nowoczesnym akcentom, jak brak wystających klamek drzwiowych i subtelnie poprowadzona krzywizna dachu.

Zupełnie nowa architektura wspiera rozświetlone, lekkie i przestronne wnętrze. Nowoczesny design połączony jest z inteligentną funkcjonalnością, w tym z wyróżnionymi nagrodą iF Design Award najwyższej klasy głośnikami zestawu audio B&O Sound System, które zostały płynnie zintegrowane na całej powierzchni deski rozdzielczej, dzięki czemu działają jak sound bar.

Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy – Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Każdy tryb jazdy precyzyjnie dostosowuje dynamikę jazdy, nastrojowe oświetlenie i dynamiczne animacje zestawu wskaźników, aby dopasować je do aktualnego charakteru samochodu. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane, aby zapewnić autentyczne, w pełni elektryczne doznania.

– Dzięki Mustangowi Mach-E czynimy samochody elektryczne bardziej ekscytującymi – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. – To jest Mustang dla nowej generacji, przy tym pierwszy, który klienci mogą zamawiać, konfigurować, dostosowywać, a nawet organizować odbiór – wszystko online.

Zelektryfikowane rozwiązanie dla każdego scenariusza

Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza na rynek europejski. Dzięki szerokiej ofercie rozwiązań w zakresie zelektryfikowanych układów napędowych, Ford może dostosować osiągi i możliwości do różnych scenariuszy użytkowania różnych pojazdów oraz zapewnić nabywcom samochodów osobowych i użytkowych typowe dla marki Ford wartości, takie jak zaufanie, przystępność cenowa i radość z jazdy.

Ford zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych tej marki. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.²

Osiemnaście zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 r., to:

  • Fiesta EcoBoost Hybrid6, Puma EcoBoost Hybrid, Focus EcoBoost Hybrid6, Kuga EcoBlue Hybrid, Transit Custom EcoBlue Hybrid, Tourneo Custom EcoBlue Hybrid i Transit EcoBlue Hybrid – wyposażone w 48 woltowy, miękki napęd hybrydowy, umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepszych przyspieszeń i ogólnie wyższego komfortu prowadzenia.
  • Mondeo Hybrid, Kuga Hybrid6, S-MAX Hybrid6 i Galaxy Hybrid6 – wyposażone w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który oferuje możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i jest atrakcyjną alternatywą dla diesla. Szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.
  • Explorer Plug-In Hybrid, Kuga Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid i Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferujące możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.
  • Mustang Mach-E⁶ oraz w pełni elektryczny dostawczy Transit⁶ – zapewniające bezemisyjną jazdę ze wszystkimi zaletami napędu elektrycznego.
  • Lekki samochód dostawczy zostanie przedstawiony w tym roku.

Na początku tego roku Ford ogłosił inwestycję w wysokości 24 mln euro, która ma wesprzeć firmową strategię elektryfikacji poprzez budowę nowoczesnego zakładu montażu akumulatorów w zakładzie produkcyjnym w Walencji w Hiszpanii.

Dwie nowe linie montażowe umożliwią produkcję wraz z pojazdami zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych, które posłużą do zasilania całkowicie nowych pojazdów Kuga Plug-In Hybrid, całkowicie nowego Kuga Hybrid oraz nowego S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid, co pozwoli zwiększyć efektywność produkcji i wspomoże zrównoważony rozwój. Nowy zakład rozpocznie produkcję we wrześniu tego roku.

Ford pomaga swoim klientom w rozwoju ich firm poprzez wprowadzenie pierwszych zelektryfikowanych układów napędowych do segmentu pojazdów użytkowych. Wyniki rocznego testu poprzedzającego wprowadzenie Forda Transita Custom Plug-In Hybrid, które przeprowadzano w warunkach realnej eksploatacji, świadczą, że elektryczne hybrydy ładowane z sieci, użytkowane jako pojazdy dostawcze, mogą stanowić najbardziej praktyczną i łatwo dostępną alternatywę transportu dla firm starających się funkcjonować w proekologicznych miastach.

Flota 20 prototypowych dostawczych modeli Transita Custom Plug-In Hybrid odbyła testy na trasach liczących ponad 240 000 km, by sprawdzić, jak firmy korzystające z pojazdów z silnikiem Diesla mogą funkcjonować w biznesie, maksymalnie wykorzystując możliwości bezemisyjnego poruszania się w trybie EV.

Podczas testu auta floty przejechały 75 procent dystansu w centralnym Londynie i 49 procent w regionie Greater London, pracując w czystym trybie bezemisyjnym. Wyniki pokazują, że nawet bez rozwiniętej sieci ładowania pojazdów elektrycznych, hybrydowe samochody dostawcze są w stanie radykalnie zmniejszyć emisję spalin w centrum miasta, w razie potrzeby pokonując dłuższe dystanse dzięki benzynowemu silnikowi przedłużającemu zasięg.

Kolejne testy w Kolonii (Niemcy) i Walencji (Hiszpania) dostarczą danych typowych dla innych grup klientów, z innych rynków i miast. Będą też dokumentować eksploatację obu modeli hybryd ładowanych z gniazdka: samochodów dostawczych Transit Custom Plug-In Hybrid i furgonetki Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Zelektryfikowane modele linii Transit Custom Hybrid zdobyły tytuł International Van of the Year 2020.

Wiodący w branży ekosystem ładowania

Aby pomóc konsumentom pewniej i płynniej przenieść się w zelektryfikowaną przyszłość, Ford wykorzystał pozycję lidera w dostarczaniu zintegrowanej infrastruktury ładowania niezbędnej do obsługi pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych.

W ciągu najbliższych trzech lat Ford uruchomi 1000 punktów ładowania dla pracowników w placówkach i zakładach Forda. Firma jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania o wydajności 350 kW w najważniejszych europejskich lokalizacjach do końca tego roku. Umożliwi to znaczne skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z istniejącymi systemami – co jest niezwykle istotne dla wydłużenia zasięgu podróży. Klienci Forda będą mogli korzystać z ładowarek IONITY w preferencyjnych taryfach.

Dzięki współpracy z NewMotion i wykorzystaniu łączności poprzez FordPass Connect, aplikacja FordPass zapewni klientom dostęp do największej i szybko rozwijającej się sieci publicznych stacji ładowania w Europie. Z pomocą aplikacji FordPass klienci Forda będą mogli bez trudu zlokalizować stacje, osiągnąć je jako cel nawigacji, opłacić i monitorować ładowanie w ponad 125 000 punktów sieci FordPass Charging Network w 21 krajach, płacąc za usługi z jednego konta, co znacznie ułatwi eksploatację.

Pomagamy klientom „Go Electric”

Fordowski pokaz „Go Electric”, to wyjątkowe, wciągające i interaktywne doświadczenie, które ma na celu pomóc konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru pojazdów zelektryfikowanych.

Rozpoczynający się obok słynnego londyńskiego monumentu Marble Arch, pokaz „Go Electric” zgromadzi około 4 milionów konsumentów podczas 6-miesięcznej trasy po Wielkiej Brytanii. Następnie pokazy „Go Electric” zagoszczą w sześciu europejskich krajach m.in. Niemczech, Francji i Holandii. Pokazy, wciągając publiczność do bezpośrednich działań, pomogą obalić stereotypy dotyczące elektryfikacji i wzbudzić zaufanie konsumentów, którzy często pozostają zdezorientowani, co do różnych rodzajów zelektryfikowanych układów napędowych i oferowanych przez nie korzyści.

Niedawna ankieta7 przeprowadzona na zlecenie Forda ujawniła, że 3 na 4 osoby chciałyby pewnego dnia przesiąść się do auta elektrycznego, a prawie połowa (45 procent) twierdzi, że kluczową korzyścią z posiadania takiego pojazdu jest uwolnienie się od tankowania na stacjach benzynowych. Jednak 40 procent ankietowanych twierdzi, że ma niewielką wiedzę o pojazdach elektrycznych lub nie ma jej wcale, co oznacza, że osoby te prawdopodobnie nie będą w najbliższym czasie zmieniać pistoletu dystrybutora na rzecz wtyczki. Wśród aż 49 procent konsumentów brak stacji ładowania budzi największe obawy, związane z posiadaniem pojazdu elektrycznego

– Ford zawsze dążył do upowszechnienia dostępu do pojazdów i techniki, więc teraz zamierzamy zrobić to samo dla elektryfikacji transportu. Dzięki 18 nowym zelektryfikowanym pojazdom, które pojawią się w Europie do końca 2021 roku, będziemy mogli zaoferować zelektryfikowaną opcję każdemu klientowi, dostosowaną do jego budżetu i potrzeb – powiedział Rowley. – Nasz ogólnoeuropejski pokaz pomoże wszystkim klientom Forda zrozumieć opcje oferowane przez zelektryfikowane pojazdy i dać im wszystko, czego potrzebują, aby dokonać właściwego wyboru dopasowanego do ich stylu życia.

# # #

• Explorer Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 66 g/km, zużycie paliwa od 2,9 l/100 km (NEDC)
• Transit EcoBlue Hybrid – emisja CO2 od 111 g/km, zużycia paliwa od 4,3 l/100 km (NEDC)
• Kuga Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 26 g/km, zużycie paliwa od 1,2 l/100 km (NEDC)
• Mondeo Hybrid – emisja CO2 od 94 g/km, zużycie paliwa od 4,1 l/100 km (NEDC)
• Puma EcoBoost Hybrid – emisja CO2 od 96 g/km, zużycie paliwa od 4,2 l/100 km (NEDC)
• Tourneo Custom EcoBlue Hybrid – emisja CO2 od 145 g/km, szacowane zużycia paliwa od 5,5 l/100 km (NEDC)
• Tourneo Custom Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 70 g/km, szacowane zużycia paliwa od 3,1 l/100 km (NEDC)
• Transit EcoBlue Hybrid – emisja CO2 od 143 g/km, zużycia paliwa od 5,5 l/100 km (NEDC)
• Transit Custom EcoBlue Hybrid – emisja CO2 od 137 g/km, szacowane zużycia paliwa od 5,3 l/100 km (NEDC)
• Transit Custom Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 60 g/km, zużycie paliwa od 2,7 l/100 km wg (NEDC)

¹ Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną z procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

² Na podstawie prognoz sprzedaży Forda.

³ System będzie wymagał aktywacji.

⁴ Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP. Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100%. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.

⁵ Czas ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez producenta. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100% Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.

⁶  Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa/energii oraz emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

⁷ Badanie było przeprowadzone przez globalną firmę badawczą i analityczną PSB w czerwcu 2019 na grupie 3000 osób w Europie i USA, a także w Chinach w okresie od 6 czerwca do 14 czerwca 2019 r. Próba europejska objęła 200 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Włoch.

BANG & OLUFSEN© 2019 oraz B&O© 2019. BANG & OLUFSEN™ oraz B&O™są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do Bang & Olufsen Group. Na licencji Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.