- Nieprzerwane nakłady inwestycyjne Forda, przeznaczone na rozwój Mustanga, przyczyniły się do dynamicznego wzrostu jego popularności, czyniąc ten model najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie ostatnich 10 lat (licząc skumulowaną sprzedaż*).
- Żaden inny samochód sportowy nie zagroził w ciągu ostatniej dekady dominacji Mustanga, a prawie 60 lat po debiucie, nowy Ford Mustang siódmej generacji pozostaje najbardziej emocjonującym i dającym najwięcej frajdy z jazdy samochodem, do czego przyczyniają się kompletnie nowe doznania, jakich dostarcza kierowcy.
- Mustang siódmej generacji wejdzie na ponad 100 rynków na całym świecie, a jego sprzedaż rozpocznie się tego lata w Ameryce Północnej
„Jesteśmy dumni z całej rodziny Mustangów, z tego, co reprezentuje ona w dorobku Forda, a zwłaszcza z pełnych pasji właścicieli Mustangów i fanów modelu” – powiedział Dave Bozeman, wiceprezes ds. modeli dla pasjonatów w Ford Blue i Działu Obsługi Klienta Forda. „Nasze zaangażowanie w służbę globalnej społeczności właścicieli Mustanga, od Atlanty po Adelajdę, a nawet dalej, przyniosło Mustangowi tytuł najlepiej sprzedającego się w ostatniej dekadzie samochodu sportowego na świecie.”
Według wewnętrznych danych Forda, Stany Zjednoczone pozostają centrum najsilniejszego popytu na Mustanga. Stanowi on tutaj 78% globalnej sprzedaży. Inne rynki, które odnotowały wzrost sprzedaży Mustanga w 2022 roku to Niemcy – wzrost o 17,0%, Wielka Brytania – wzrost o 14,4%, Szwajcaria – wzrost o 14,9% i Bliski Wschód – 7,4%.
Nowy Ford Mustang 2024 siódmej generacji doda kolejny rozdział do historii legendy, prezentując nowe wzornictwo, dźwięk i urok najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie ostatnich dziesięciu lat. Bez względu na to, czy klient zdecyduje się na kabriolet, czy coupe, silnik V8, czy rzędowy silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, woli skrzynię manualną czy automatyczną, Mustang oferuje wiele możliwości wyboru w różnych przedziałach cenowych i w różnych wariantach mocy.
W gamie napędów Mustanga znajdą się dwa nowe silniki: 2,3-litrowy EcoBoost oraz – pod maską Mustanga GT – najmocniejszy w historii 5,0-litrowy Coyote V8. Pojawi się również nowa funkcja Remote Rev, która daje możliwość zdalnego zwiększania obrotów silnika samochodu za pomocą pilota, a także dostępny nowy elektroniczny hamulec driftowy, który może szybko zmienić nowicjusza w profesjonalistę driftingu, na miarę Vaughna Gittina Jr.
Mustang Dark Horse™ wzbogaca linię jako pierwszy wyczynowy model o własnej nazwie od czasu wprowadzenia Mustanga Bullitta w 2001 roku. Wyznacza też nowy punkt odniesienia pod względem osiągów, zarówno na drodze, jak i na torze, co można było uzyskać tylko w Mustangu o tak mrocznym charakterze, wyposażonym w najpotężniejszy w historii, specjalnie zmodyfikowany 5,0-litrowy silnik V8, osiągający moc 500 koni mechanicznych.**
Mustang Mach-E ®, elektryczny SUV w rodzinie Mustangów, jest obecnie dostępny w 39 krajach, a jego ostatnie premiery odbyły się na Tajwanie i w Australii. Ford wyprodukował niedawno 150-tysięcznego Mustanga Mach-E, po dwóch latach od uruchomienia linii montażowych. To ważny kamień milowy, ponieważ firma planuje osiągnięcie rocznej produkcji 600 tys. samochodów elektrycznych do końca 2023 roku i ponad 2 milionów rocznie do 2026 roku.
*Na podstawie danych S&P Global Mobility o globalnych rejestracjach lekkich pojazdów z ostatnich 10 lat. Raporty sumujące sprzedaż wg danych z oficjalnych źródeł rządowych oraz pozarządowych z 80 krajów, obejmujące 95 procent globalnych rejestracji nowych pojazdów. Sportowe coupe, zgodnie z definicją S&P Global Mobility, to zarówno dwudrzwiowe coupe jak i kabriolety.
*Moc i moment obrotowy mierzone podczas pracy na paliwie premium, zgodnie z normami SAE J1349®.
Wyniki uzyskiwane w rzeczywistej eksploatacji mogą odbiegać od tych szacunków.