Biuro prasowe Ford Polska

Ford umacnia pozycję wicelidera na rynku pojazdów elektrycznych w USA. Mustang Mach-E znów na szczycie

Ford odnotował kolejny świetny pod względem sprzedaży miesiąc na amerykańskim rynku. W październiku bieżącego roku sprzedaż pojazdów elektrycznych z błękitnym owalem na masce wzrosła aż o 120% w porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego. Dynamiczny rozwój producenta w sektorze samochodów elektrycznych jest około dwa razy szybszy niż tempo wzrostu całego segmentu EV w Stanach Zjednoczonych.

  • Ford odnotował w październiku bieżącego roku wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych o 120% w porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego.
  • Zamówienia na nowy model Super Duty przekroczyły 50 000 w ciągu zaledwie pięciu dni.
  • Sprzedaż modeli Bronco wzrosła o 48%.

Elektryczne bestsellery Forda

Pomimo zmniejszonych zapasów wynikających z ograniczonej produkcji, październikowy udział Forda w segmencie pojazdów elektrycznych wzrósł o 2,2 punktu procentowego (w stosunku do 2021 roku) i ukształtował się na poziomie 8,9%. Tym samym koncern zajmuje drugie po Tesli miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym.

Pierwszy elektryczny SUV Forda – Mustang Mach-E – nadal notuje świetne wyniki sprzedaży. W październiku bieżącego roku model ten trafił do 3 055 nowych klientów, co oznacza wzrost sprzedaży o 7,3% w porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego.

Sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych Forda, w tym Lightning oraz E-Transita, wyniosła w październiku bieżącego roku łącznie 3 206 sztuk. Oznacza to wzrost o 35,4% w porównaniu do września bieżącego roku i jest to najlepszy miesięczny wynik Forda w segmencie elektrycznych samochodów ciężarowych od momentu wprowadzenia ich na rynek. Ponad 60% klientów decydujących się na zakup samochodu elektrycznego Forda przychodzi do marki od konkurencji.

Ikona amerykańskiej motoryzacji, F-150 Lightning, pozostaje najlepiej sprzedającym się elektrycznym pick-upem w USA ze sprzedażą na poziomie 2 436 sztuk. Tym samym model ten odnotował najlepszy miesięczny wynik od tegorocznego debiutu rynkowego.

Dobrymi notowaniami może się także pochwalić najchętniej wybierany elektryczny van w USA, czyli E-Transit. Przy sprzedaży 770 sztuk model ten odnotował w minionym miesiącu wzrost sprzedaży aż o 71,5% w porównaniu z wrześniem bieżącego roku. Od momentu debiutu na amerykańskim rynku do końca października bieżącego roku już 5 157 elektrycznych vanów trafiło w ręce nowych klientów. To aż 11 razy więcej niż w przypadku konkurencyjnego EDV700 firmy Rivian.

Stałe zainteresowanie pojazdami z silnikami spalinowymi

Ford nadal cieszy się rekordowym popytem na samochody roku modelowego 2023. Zamówienia detaliczne na te pojazdy (łącznie 255 000 sztuk) zwiększyły się o 134% w porównaniu z pojazdami roku modelowego 2022 zamawianymi w analogicznym okresie 2021 roku. Producent podkreśla, że już siódmy miesiąc z rzędu około połowa sprzedaży detalicznej pochodzi z wcześniej złożonych zamówień, a jej udział od początku roku zwiększył się o 1,2 punktu procentowego.

Rekordowe statystyki odnotował już także nowy Super Duty z roku modelowego 2023. Zamówienia na ten pojazd uruchomiono 27 października i w ciągu zaledwie pięciu dni osiągnęły one poziom 52 000 – średnio ponad 10 000 zamówień dziennie. Dodatkowo, ponad 67% sprzedaży detalicznej nowego Super Duty z roku modelowego 2022, pochodziło w zeszłym miesiącu z wcześniej złożonych zamówień.

Świetne wyniki w październiku bieżącego roku odnotował także SUV Bronco. Przy sprzedaży na poziomie 10 928 pojazdów wzrost wyniósł 48,4% w porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego. Bronco pozostaje na placach dilerskich jedynie 9 dni, a 91% sprzedaży detalicznej pochodziło z wcześniej złożonych zamówień. Łączna sprzedaż Bronco i Bronco Sport w październiku bieżącego roku wyniosła 18 300 sztuk – to wzrost o 10,5% w porównaniu z październikiem ubiegłego roku.

Ogromną popularnością wśród klientów cieszy się także Ford Maverick, który pozostawał na placach dilerskich w październiku bieżącego roku zaledwie 6 dni. Sprzedaż modelu w minionym miesiącu wyniosła 9 233 sztuki i wzrosła o 123% w porównaniu z październikiem ubiegłego roku. Blisko 47% całej sprzedaży stanowił model hybrydowy. Ponad  60% klientów decydujących się na Mavericka przychodzi do Forda od konkurencji, najczęściej klienci przesiadają się – poza autami z segmentu pick-upów – z Hondy Civic, Hondy CR-V i Toyoty RAV4.

Pozycję lidera utrzymuje seria F jako najlepiej sprzedające się półciężarówki w Ameryce. Łączna sprzedaż po dziesięciu miesiącach bieżącego roku wyniosła 523 712 pojazdów. Przewaga tego modelu nad zajmującym drugie miejsce konkurentem wzrosła w tym roku do 105 427 ciężarówek.

Sprzedaż Transita z napędem spalinowym (10 663 sztuk) wzrosła w październiku bieżącego roku w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego o 35,6 %. Coraz więcej dużych i małych firm wybiera także pakiet oprogramowania, ładowania, usług i finansowania Ford Pro w celu obniżenia kosztów i zwiększenia produktywności.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.