Biuro prasowe Ford Polska

Konkurenci mają się czego obawiać. Ford F-150 Lightning z większą mocą niż pierwotnie planowano oraz inteligentnymi technologiami wspierającymi holowanie

Całkowicie nowy Ford F-150 Lightning zbudowany według filozofii Built Ford Tough zachwyca nie tylko imponującymi możliwościami holowania sięgającymi powyżej 4 500 kg, ale także niezwykle inteligentnymi technologiami, które wyróżniają go wśród konkurentów z segmentu. Komputer pokładowy dostarcza kierowcy informacje o zasięgu, które uwzględniają wiele czynników wpływających na zużycie prądu, w tym zapotrzebowanie wynikające w danym momencie z holowania przyczepy.

  • Zbudowany od podstaw elektryczny pick-up Ford F-150 Lightning zachwyca nie tylko designem, ale także osiągami i innowacyjnymi technologiami.
  • Samochód pokazuje dążenie Forda do perfekcji, ponieważ producent przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży zwiększył moc maksymalną obu wersji w porównaniu do tej ogłoszonej przy premierze.
  • F-150 Lightning to dla wielu początek przygody z elektrycznymi samochodami, więc Ford dołożył starań, by rozpoczęła się ona bez niemiłych niespodzianek.

Jeszcze mocniejszy niż planowano

F-150 Lightning to najbardziej inteligentny i innowacyjny pick-up Forda, jaki amerykański producent kiedykolwiek zbudował. Świadczą o tym m.in. zastosowane nowoczesne technologie oraz bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, które sprawią, że samochód z czasem będzie coraz lepszy, a także legendarne możliwości pojazdów zbudowanych w zgodzie z filozofią Built Ford Tough.

Ku zaskoczeniu fachowców, przed wprowadzeniem modelu na rynek Ford skorygował dostępną w obu wersjach moc maksymalną – zarówno samochody ze standardowym, jak i rozszerzonym zasięgiem zapewnią większą moc niż pierwotnie planowano prezentując pick-upa w maju 2021 roku. Co istotne, wzrosła również ładowność F-150 Lightning, która obecnie wynosi ponad 1 010 kg.

Moc maksymalna wersji z rozszerzonym zasięgiem zwiększyła się z 563 do 580 KM, podczas gdy F-150 Lightning ze standardowym zestawem akumulatorów zapewnia 452 KM, o 26 KM więcej niż pierwotnie planowano. Obie wersje mają także imponujący maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 1 050 Nm – więcej niż jakikolwiek inny pick-up serii F-150 kiedykolwiek.

Idealne rozpoczęcie przygody z elektrycznymi pick-upami Forda

Ford wyposażył całkowicie nowego elektrycznego pick-upa F-150 Lightning w inteligentne technologie, które precyzyjniej obliczają pozostały zasięg pojazdu na bazie warunków w czasie rzeczywistym, aby klienci mogli m.in. holować przyczepy z większą przewidywalnością.
Funkcja Intelligent Range zbiera dane dotyczące m.in. prędkości poruszania się, temperatury otoczenia, dostępnej w akumulatorach energii, ale także nawyków kierowców (np. sposób korzystania z klimatyzacji), a także topografię trasy.

Co ważne, im samochód jest używany częściej, tym dokładniejszy jest pomiar, bowiem inteligentny komputer połączony z chmurą porównuje zużycie energii z danymi wielu źródeł. To nie tylko historyczne dane konkretnego pojazdu, ale także te pobrane z podobnie obciążonych pick-upów. Wszystko, by móc dokładniej zaktualizować wskaźnik zasięgu.

FordPass Power My Trip tworzy natomiast mapy wyświetlające dogodne lokalizacje stacji ładowania, podczas gdy profil przyczepy zapamiętuje wcześniejsze podróże i integruje je z inteligentnym zasięgiem, aby automatycznie znajdować najlepsze możliwe punkty ładowania. Co ważne, osobne profile dla każdej przyczepy sprawiają, że samochód może w sposób inteligentny ocenić pozostały zasięg, w zależności od wykorzystywanej w danym momencie przyczepy.

– Jesteśmy świadomi, że F-150 Lightning będzie pierwszym pojazdem elektrycznym wielu klientów, którzy oczekują legendarnej jakości pojazdów zbudowanych w zgodzie z filozofią Built Ford Tough oraz solidnych możliwości holowniczych. Dlatego stworzyliśmy inteligentne technologie, które pomagają pozbyć się zmartwień związanych z holowaniem na duże odległości, zapewniając klientom bardziej niezawodne i dokładne obliczenia zasięgu, a także automatycznie lokalizując punkty ładowania po drodze, jeśli jest taka potrzeba – powiedziała Linda Zhang, główny inżynier modelu F-150 Lightning.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.