Obecnie zespół może pomagać pacjentom skuteczniej, dzięki pierwszemu w kraju ambulansowi zbudowanemu na bazie Forda E-Transita 1.
Pogotowie poruszające się elektrycznym Fordem E-Transitem, to przede wszystkim płynniejsze i cichsze przejazdy dzięki silnikowi elektrycznemu i nowoczesnemu układowi zawieszenia, co jest korzystne w przypadku transportu pacjentów wymagających szczególnej troski, w tym noworodków.
W sytuacjach wypadkowych liczy się każda sekunda, a ratownicy medyczni chwalą dynamiczny silnik elektryczny, dostarczający wyższą moc niż silniki wysokoprężne znane z Transitów i reagujący błyskawicznie na komendy przyspieszenia.
Firma Indusauto z Walencji podjęła się przekształcenia standardowego E-Transita w nowoczesny ambulans, instalując zaawansowany sprzęt medyczny we wnętrzu, w którym inni klienci mogliby przewozić rury lub deski.
E-Transit jest liderem gamy naszych elektrycznych pojazdów użytkowych i najlepiej sprzedającym się w tym roku europejskim elektrycznym vanem. 2 Jego sukces wpisuje się w globalne plany Forda, zakładające szybki wzrost sprzedaży modeli elektrycznych i osiągnięcie zerowego poziomu emisji wszystkich sprzedawanych w Europie modeli do 2035 roku.
„Kiedy trzeba szybko dotrzeć do pacjenta, E-Transit pomaga nam dzięki lepszemu prowadzeniu i sprawniejszemu przyspieszeniu” – Mario Pérez, ratownik medyczny, Transvia MED.
# # #
1 Zgodne ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów.
2 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja