Najnowszy z lepszych pomysłów Forda: Ford F‑150® 2024.
Pickup, który będzie dostępny od początku 2024 roku, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu zdolności radzenia sobie z wyzwaniami za sprawą zastosowanych systemów i funkcji.
Dzięki większemu udziałowi napędu PowerBoost™ Hybrid w modelu 2024, w wersjach od XL do Platinum Plus oraz modelom przystosowanym do jazdy w terenie, jak Tremor, Raptor i Raptor R, Klient może wybrać wersję F‑150 odpowiednią do niemal każdego zastosowania.
Tak szerokie pole wyboru jest ważne, ponieważ F‑150 jest liderem rankingów sprzedaży w takich branżach jak budownictwo, administracja, usługi komunalne, rolnictwo, architektura krajobrazu, utrzymanie dróg i autostrad, służby i ratownictwo oraz górnictwo.
Odpowiednia moc, by realizować cele
- Nowy, standardowy 2,7-litrowy silnik EcoBoost® zwiększa moc i moment obrotowy w swojej podstawowej wersji
- Moc do wyboru: 2,7-litrowy EcoBoost, 3,5-litrowy EcoBoost, 3,5-litrowy PowerBoost, 3,5-litrowy High Output (F‑150® Raptor®), 5,0-litrowy V8, 5,2-litrowy doładowany V8 (F‑150® Raptor R®).
Twardziel na co dzień
Podstawą konstrukcji F‑150 jest rama składająca się w całości z przekrojów zamkniętych, wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości, z nadwoziem z blach ze stopu aluminium o wysokiej wytrzymałości, spełniającego normy militarne, co zapewnia najlepszą w tej klasie dopuszczalną ładowność i maksymalne zdolności holowania przyczepy.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2021 roku, platforma stanowiąca podstawę tego samochodu poddana została testom wytrzymałościowym w standardzie Built Ford Tough, odpowiadającym przejechaniu w realnych warunkach ponad 3,75 miliona kilometrów. Testy prowadzono w laboratoriach, na poligonach doświadczalnych i w najtrudniejszych rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych w Ameryce Północnej.
Bycie „twardzielem” to nie tylko cechy fizyczne. Ten samochód jest inteligentny. F‑150 oferuje możliwość zasilania urządzeń i narzędzi tam, gdzie brak dostępu do sieci elektrycznej, ułatwia holowanie, pomagając zarówno początkującym, jak i doświadczonym kierowcom ustawianie zaczepianie przyczepy, a dzięki Ford BlueCruise pozwala na jazdę po autostradzie bez trzymania rąk na kierownicy, co jest szczególnie cenne podczas codziennych dojazdów do i po pracy.
Wiele z funkcji cyfrowych zwiększających produktywność zrealizowano dzięki modemowi 5G LTE, który umożliwia szybsze mapowanie, komunikację przez Wi-Fi i aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up.
Szybsza łączność umożliwia bardziej płynny transfer danych z pojazdu do systemów FordPass® i Telematics Ford Pro®, platformy korzystającej z chmury danych, pozwalających zwiększyć produktywność i wydłużyć realny czas pracy floty.
Holowanie przyczepy
- 13500 funtów – ponad 6 ton
- Największa w tej klasie dopuszczalna masa przyczepy
Maksymalna ładowność
- 2455 funtów – ponad 1100 kilogramów
- Największa w tej klasie dopuszczalna ładowność
Pokładowe zasilanie Pro Power
- Dostępne 7,2 kW w samochodach z jednostką napędową PowerBoost
- Największa w tej klasie moc elektryczna, dostępna w pickupach z napędem benzynowym
Pro Power Onboard
Możliwości pokładowego zasilania Pro Power Onboard wykorzystywane były podczas burz śnieżnych w Teksasie do ładowania urządzeń mobilnych za pośrednictwem wielu gniazdek, dostępnych zarówno w skrzyni ładunkowej jak i kabinie. Co więcej, Pro Power Onboard umożliwiał właścicielom podłączenie przedłużaczy i zasilanie krytycznych urządzeń gospodarstwa domowego, jak lodówki, routery Wi-Fi lub grzejniki.
Jeden z pracowników Forda użył go nawet do „ratowania” wesela przyjaciela, zasilając sprzęt zespołu muzycznego podczas imprezy, a klient, który pracował w ekipie technicznej zespołu muzycznego, użył Pro Power Onboard do nagłośnienia koncertu, zasilając sprzęt podczas przerwy w dostawie prądu.
W bardziej typowych sytuacjach Pro Power Onboard pomaga utrzymać gotowość do pracy elektronarzędzi akumulatorowych.
Poziomy zasilania Pro Power Onboard
- 2,0 kW
Moc 2,0 kW dostępna w samochodach z silnikiem benzynowym może bez problemów zasilać małą imprezę z telewizorem, głośnikami, blenderem, turystyczną lodówką i grzejnikiem
- 2,4 kW
Standardowy falownik we wszystkich samochodach hybrydowych z jednostką PowerBoost® zapewnia maksymalnie 85 godzin pracy na pełnym zbiorniku benzyny – mnóstwo czasu na prace stolarskie, murarskie, a nawet organizację kina samochodowego
- 7,2 kW
Najmocniejsza opcja zasilania w hybrydowych samochodach z jednostką PowerBoost, wybierana przez niemal 3 na 4 nabywców pickupa z PowerBoost, może wygodnie zasilać ekipę budowlaną przez 32 godziny.
Przemyślane systemy
W podstawowej konfiguracji klient otrzymuje 10 standardowych systemów wspomagających kierowcę, w tym najnowszych wersji układu aktywnego wspomagania hamowania z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, systemu utrzymania auta na pasie ruchu i systemu informacji o martwym polu z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym.
Klienci mają dostęp do większej liczby oferowanych systemów wspomagających kierowcę we wszystkich modelach i poziomach wyposażenia F‑150, w tym do popularnych funkcji, takich jak Ford BlueCruise i zestaw kamer 360 stopni.
Dostępny jest też system ostrzegania przy opuszczaniu pojazdu, który został zaprojektowany w celu chronienia pasażerów wysiadających z pojazdu przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu.
F‑150 2024 pomoże klientom zwiększyć produktywność na wiele sposobów, dzięki zaawansowanym funkcjom wspomagającym kierowcę, takim jak asystent cofania z przyczepą (Pro Trailer Backup Assist™) i asystent łączenia z przyczepą (Pro Trailer Hitch Assist™).
Pro Trailer Hitch Assist
Pro Trailer Hitch Assist eliminuje frustrację związaną z podłączaniem przyczepy, wykorzystując tylną kamerę i czujniki radarowe umieszczone w narożnikach pojazdu do naprowadzania haka holowniczego na złącze przyczepy, jednocześnie kontroluje prędkość, układ kierowniczy i hamulcowy pickupa, aby zatrzymać się dokładnie we właściwym miejscu – a wszystko to po naciśnięciu jednego przycisku.
Pro Trailer Backup Assist
Po krótkiej konfiguracji funkcja Pro Trailer Backup Assist pozwala kamerze śledzić pozycję przyczepy podczas cofania. Kierowca prowadzi przyczepę obracając pokrętłem w lewo lub w prawo w kierunku, w którym przyczepa ma jechać, a system wspomagający odpowiednio manewruje kierownicą.
Wagi pokładowe z inteligentnym hakiem holowniczym Smart Hitch
System Smart Hitch, dostępny w tej klasie wyłącznie w F‑150, mierzy nacisk przyczepy na hak, aby pomóc w prawidłowym połączeniu i zmniejszyć możliwość kołysania podczas holowania. Wraz z wagą pokładową pomaga oszacować przybliżoną maksymalną masę ładunku. Odczyty można sprawdzić za pomocą ekranu dotykowego Ford SYNC® 4 lub wyświetlacza LED umieszczonego z tyłu.
Ford BlueCruise
Nabywcy modelu F‑150 z 2024 roku będą mieli do dyspozycji system Ford BlueCruise 1.2, który oferuje nowe funkcje: asystenta zmiany pasa ruchu, który może wykonać zmianę pasa bez użycia rąk po prostym naciśnięciu dźwigni kierunkowskazu oraz funkcję zmiany położenia na pasie ruchu, która pomaga dostosować pozycję pojazdu poprzez ostrożne odsunięcie się od pojazdów na sąsiednich pasach, na przykład od dużych ciężarówek.
SYNC 4 z 12-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym LCD jest teraz standardem w całej gamie i uzupełnia standardowy 12-calowy ekran zespołu wskaźników, dostarczając kierowcy jeszcze więcej przydatnych informacji.
12-calowy ekran zestawu wskaźników zawiera grafiki i animacje specyficzne dla F‑150, które odpowiadają wybranym trybom jazdy i mogą wyświetlać dane terenowe oraz nawigacyjne zakręt po zakręcie. Nowością na rok modelowy 2024 w F‑150® Raptor® i F‑150 jest możliwość wyświetlania dwóch widoków jednocześnie w trybach holowania, jazdy terenowej i trybie pełzania po skałach.
Jeszcze łatwiejszą metodą dostarczania informacji jest dostępny po raz pierwszy w modelu F‑150 wyświetlacz przezierny (Head-Up)*.
Tylna klapa, jakiej nie mają konkurenci
W roku modelowym 2024 klienci będą mogli wybrać opcję z łatwiejszym dostępem do skrzyni ładunkowej Forda F‑150®, dzięki rozwiązaniu Pro Access Tailgate, w którym Ford poszerzył wycięcie na stopień i zwiększył głębokość zderzaka.
F‑150 z opcjonalną klapą Pro Access jest jedynym pickupem w swojej klasie, który oferuje zintegrowane w niej drzwi otwierane na bok pod kątem do 100 stopni. Zmniejszają one odległość potrzebną do wejścia na skrzynię ładunkową. Drzwi mają wbudowane zapadkowe ograniczniki otwarcia, które pomagają uniknąć uderzenia nimi w zaczep przyczepy, bez ryzyka ich uszkodzenia podczas holowania.
Użytkownik może otworzyć drzwi jedną ręką lub opuścić i podnieść całą tylną klapę za pomocą przycisku w pilocie.
Schowki w skrzyni ładunkowej
Wraz z łatwiejszym dostępem do skrzyni ładunkowej, klienci zyskują również większą funkcjonalność dzięki nowemu schowkowi, umieszczonemu za jednym lub za obydwoma tylnymi nadkolami.
Schowek w skrzyni ładunkowej jest standardem w całej gamie F‑150 i znajduje się w prawym rogu skrzyni ładunkowej
F‑150 Tremor
Ford F‑150® Tremor™ został zaprojektowany i skonstruowany z myślą o klientach poszukujących specjalnego pojazdu terenowego, który zachowuje wszystkie funkcje użytkowe pickupa F‑150.
Nowością na rok 2024 jest opcjonalny modułowy przedni zderzak, wykończony w kombinacji kolorów Tarnished Dark Anodized i Carbon Black, wzmacniającej agresywną stylizację przodu. W połączeniu z unikalną kratką wlotu powietrza, rozciągającą się od błotnika do błotnika, nowy opcjonalny zderzak podkreśla terenowe aspiracje samochodu. Ułatwia również instalację akcesoriów, zapewniając jeszcze więcej opcji dostosowywania samochodu do potrzeb właściciela i zwiększenie jego możliwości.
F‑150 Raptor
F‑150 Raptora na rok 2024 wyposażono w nowe amortyzatory FOX Dual Live Valve, które zapewniają pewniejszą i lepiej kontrolowaną jazdę. Nowe – dostępne w standardzie – bezstopniowe sterowanie odbiciem z zależną od pozycji amortyzatora kontrolą ciśnienia poprawia obecnie zarówno jakość jazdy w terenie, jak i na szosie, dzięki technologii Dual Live Valve.
Podobnie jak amortyzatory Live Valve, nadal dostępne w niektórych konfiguracjach F‑150 Raptor, amortyzatory Dual Live Valve są sterowane przez zaawansowane algorytmy terenowe, zaprojektowane przez Ford Performance i używane wyłącznie przez Forda. Pięciowahaczowe tylne zawieszenie wyposażono w wyjątkowo długie wahacze wleczone, które lepiej utrzymują pozycję osi w trudnym terenie, zastosowano też drążek Panharda i 24-calowe sprężyny śrubowe, a wszystko to zoptymalizowane pod kątem wyjątkowej stabilności podczas agresywnego przemierzania pustynnego terenu.
Nowy modułowy przedni zderzak odsłania standardowe kute zaczepy holownicze. Oferują solidne punkty mocowania – przydatne, gdy trzeba ratować z opresji inne pojazdy podczas wypraw terenowych.
Stylistyka Built Ford Tough
F‑150 ma teraz więcej różnych pakietów stylistycznych, zaprojektowanych tak, by pomóc zaspokoić gust każdego Klienta. Nowe opcje felg doskonale uzupełniają pakiety, a klienci mogą wybrać wzory – od przyciemnionych po chromowane – w zależności od poziomu wyposażenia samochodu.
Każdy materiał zastosowany w Fordzie F‑150 spełnia najwyższe standardy jakościowe. Na przykład tkanina na siedzeniach została dobrana specjalnie z myślą o intensywnym użytkowaniu F‑150. Tekstury stosowane w materiałach przedniej części nadwozia zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować uszkodzenia spowodowane przez kamienie, a front F‑150 cechuje się jedną z najwyższych odporności na zarysowania i zadrapania, jakie stosowano w pojazdach Forda.