Podczas otwierania drzwi przez kierowcę lub pasażera, który nie zauważa zbliżającego się roweru, hulajnogi lub motocykla, może dojść do kolizji. Każdego roku w samej Anglii, Walii i Szkocji ponad 500 osób odnosi obrażenia, uderzając w niespodziewanie otwarte na ich drodze drzwi samochodu. Uważa się, że wiele podobnych incydentów pozostaje niezgłoszonych. 2
Ford ma nadzieję, że dzięki wprowadzeniu nowego systemu zapobiegającego wypadkom podczas otwierania drzwi, uda się zmniejszyć ryzyko i zwiększyć bezpieczeństwo podróży. 3
Nowy Ford Transit Custom 4 może być opcjonalnie wyposażony w system ostrzegania o zagrożeniu podczas opuszczania pojazdu. Radar i zewnętrzne sensory pomagają zidentyfikować, kiedy otwarcie drzwi może spowodować kolizję z przejeżdżającym obok innym użytkownikiem drogi. Aktywowane są wskaźniki LED na lusterkach drzwi, a na desce rozdzielczej pojawia się alert ostrzegający.
Aby uniknąć sytuacji, w których system jest niepotrzebnie aktywowany, działa on tylko wtedy, gdy znajdujący się w zasięgu sensorów inni użytkownicy przejeżdżają z prędkością przekraczającą 7 kilometrów na godzinę. Kierowcy i pasażerowie mogą ręcznie wyłączyć tę funkcję, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Nowy Transit Custom, będący najnowszym modelem z rodziny najlepiej sprzedającego się w Europie jednotonowego samochodu dostawczego, został niedawno uznany za Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku 2024. 5 Ostrzeżenie o wyjściu działa z obu stron pojazdu. Może to być przydatne podczas wysiadania z samochodu w bezpośrednim sąsiedztwie ścieżki rowerowej lub chodnika, biegnącego równolegle do jezdni.
Rozwiązanie to jest również dostępne w nowym modelu Tourneo Custom, w którym ochrona dotyczy również pasażerów wysiadających tylnymi przesuwanymi drzwiami bocznymi. System zapobiegający wypadkom podczas otwierania drzwi zostanie również wprowadzona w nowym elektrycznym crossoverze Explorer 6 i nowym Mustangu. 7 Ma pojawić się także w kolejnych modelach Forda w 2024 roku. Badający bezpieczeństwo niezależny instytut Euro NCAP uznał obecność rozwiązań takich jak system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu za jedno z kryteriów ocen pojazdów.
„Samochody dostawcze napędzają życie naszych miast. Wiemy, że dostarczanie setek przesyłek dziennie może być dużym wyzwaniem dla kurierów – szczególnie o tej porze roku. Dzięki systemowi ostrzegania podczas opuszczania pojazdu w nowym Transicie Custom, chcemy uczynić podróże bezpieczniejszymi zarówno dla klientów Ford Pro, jak i innych użytkowników dróg” – powiedział Hans Schep, Dyrektor Generalny Ford Pro Europe.
# # #
1 W Wielkiej Brytanii w latach 2020/2021 nastąpił wzrost o 1,3 miliarda dostarczonych paczek w stosunku do lat 2019/2020. https://www.meteorspace.com/helpful-uk-delivery-courier-statistics-for-your-business/#:~:text=There%20was%20an%20increase%20of,2021%20compared%20to%202019%2F2020
2 „Dlaczego Holendrzy docierają do celu?”
3 Systemy asystenckie wspomagania kierowcy są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
4 Ford Transit Custom EcoBlue uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 178-296 g/km wg WLTP i homologowane zużycie paliwa 6,8-11,3 l/100 km, wg WLTP.
Ford Transit Custom uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 171-318 g/km wg WLTP i homologowane zużycie paliwa 6,5-12,1 l/100 km, wg WLTP.
5 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja
6 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
7 Mustang silnik 5,0-litra V8, przewidywana emisja CO2 260-275 g/km i przewidywane zużycie paliwa 11,1-11,8 l/100 km WLTP. Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów.