Biuro prasowe Ford Polska

Ford łączy siły z innowatorskimi firmami: Octopus Energy i Tibber w pracach nad nową generacją inteligentnego systemu ładowania, który zmniejszy wydatki kierowców

Ford ogłosił, że podniesie wygodę użytkowania i obniży koszty korzystania z coraz szerszej gamy pojazdów elektrycznych (EV), a także zwiększy udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w procesie ładowania swoich modeli.1

  • Octopus Energy z Wielkiej Brytanii i Tibber z oddziałami w Niemczech, Holandii i Norwegii mają być partnerami Forda w realizacji nowego systemu ładowania pojazdów elektrycznych
  • Nowy system Ford Dynamic Charging umożliwi od roku 2024 dostęp do nowych taryf opłat za ładowanie z sieci domowej i pozwoli zaoszczędzić na kosztach energii elektrycznej oraz zwiększyć udział energii ze źródeł odnawialnych, wykorzystywanej w samochodach elektrycznych Forda, począwszy od modelu Mustang Mach-E
  • Jak wynika z analiz konsumenckich, koszty energii są najważniejszym kryterium wyboru wśród właścicieli Mustangów Mach-E Dzięki systemowi skomunikowanemu z chmurą możliwe będzie również inteligentne ładowanie elektrycznego Forda Explorera nowej generacji

Nowe rozwiązania z zakresu zasilania, będące efektem współpracy z innowacyjnymi firmami Octopus Energy z Wielkiej Brytanii oraz Tibber z oddziałami w Niemczech, Holandii i Norwegii, umożliwią właścicielom modeli Forda ładowanie pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem taryf opłat za prąd, stworzonych specjalnie z myślą o zwiększeniu satysfakcji użytkowników.

Z rozwiązań opracowanych dla rosnącej linii pojazdów elektrycznych Forda, będą mogli od początku 2024 roku korzystać właściciele Forda Mustanga Mach-E, 2,3 a następnie nowego Forda Explorera, 4 który pojawi w późniejszych miesiącach.

Nowa funkcja dynamicznego ładowania pozwala pojazdom elektrycznym Forda na komunikację z inteligentnymi sieciami energetycznymi dostawców prądu. W rezultacie właściciele kompatybilnych modeli będą mogli podłączyć swój pojazd, wprowadzić żądany stan naładowania i czas odjazdu za pośrednictwem aplikacji na smartfona i po prostu zająć się swoimi sprawami, mając pewność, że akumulator zostanie automatycznie naładowany według taryf opłat stworzonych dla obniżenia kosztów i zwiększenia udziału energii odnawialnej. 1

„Nasz nowy projekt energetyczny jest kolejnym kamieniem milowym na drodze do wprowadzenia na rynek nowej generacji w pełni elektrycznych modeli, które projektowano z założeniem skomunikowania ze światem, a jednocześnie zapewnienia klientom naprawdę wyjątkowych wrażeń” – powiedział Martin Sander, dyrektor generalny Ford Model e w Europie. „Zdecydowaliśmy się na współpracę z dostawcami energii, którzy podzielają nasz rewolucyjny sposób myślenia i na których klienci mogą polegać w kwestiach dostarczania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w korzystnych taryfach.”

Analizy Forda wykazują, że aż 87 procent właścicieli Mustangów Mach-E ładuje swoje samochody w domu, a głównym czynnikiem branym pod uwagę podczas ładowania są taryfy cenowe. 

Nowe usługi Forda mogą przynieść oszczędności właścicielom pojazdów elektrycznych niezależnie od tego, czy będą ładować akumulatory w dzień, czy w nocy. Skomunikowany system może automatycznie dostosować czas ładowania, aby korzystać z tańszego prądu poza godzinami szczytu w nocy oraz niższych taryf, wynikających z wysokiego udziału energii odnawialnej, w tym energii słonecznej w ciągu dnia. 1

 Preferowanym instalatorem domowych punktów ładowania dla klientów Forda będzie w Wielkiej Brytanii firma Octopus Energy Services.

„Z każdym samochodem elektrycznym, który wyjeżdża na drogę, zbliżamy się do bezemisyjnego modelu transportu, jednak aby dotrzeć do mety, musimy sprawić, by ekologiczna jazda była tania i przystępna” – powiedział Michael Cottrell, dyrektor ds. partnerstwa w Octopus Energy. „Nasze inteligentne taryfy pozwalają kierowcom korzystać z taniej energii odnawialnej, co pozwala im zaoszczędzić setki funtów rocznie, jednocześnie przyczyniając się do ochrony środowiska.”

Klienci Forda w Wielkiej Brytanii, którzy są zainteresowani instalacją domowej ładowarki, mogą znaleźć więcej informacji na stronie www.ford.co.uk/hybrid-electric/charging/home-charging.

Według Tibbera, już ponad milion użytkowników aktywnie loguje się do platformy firmy, aby skorzystać na zmianie przyzwyczajeń w korzystaniu z energii elektrycznej.

„Jako pionierzy w dziedzinie systemów inteligentnego ładowania w Norwegii i Niemczech, jesteśmy nastawieni bardzo pozytywnie do nowego partnerstwa z Fordem” – powiedział Børge Dvergsdal, menedżer ds. inteligentnego ładowania w firmie Tibber. „Robią na nas wrażenie ambitne plany Forda i wspólna misja zachęcania konsumentów do bardziej inteligentnego korzystania z energii. Aby to osiągnąć, konsumenci potrzebują najlepszych dostępnych narzędzi, które pozwolą im skutecznie kontrolować zużycie energii, a nasza współpraca umożliwi im sprawne ładowanie z korzyścią dla ich portfela i planety. Z niecierpliwością czekamy na nowych klientów Forda w świecie Tibbera.” 

Do 2025 roku Ford zaoferuje w Europie dziesięć modeli elektrycznych, w tym Explorera, Mustanga Mach-E, F-150 Lightning, 4 Pumę, 4 E-Transita, 5 E-Transita Custom, 6 E-Transita Courier,  4 E-Tourneo Custom, 7 E-Tourneo Courier 4 oraz kolejnego crossovera średniej wielkości. Ford planuje również rozszerzyć swoje usługi energetyczne na kolejne elektryczne produkty do końca 2024 roku i później.                                                                      

W zeszłym roku firma ogłosiła, że do 2035 roku  cała europejska gama samochodów osobowych i dostawczych będzie korzystała z napędów w pełni elektrycznych.

Ford dąży do osiągnięcia zerowej emisji dla wszystkich pojazdów oraz neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i dostawców w Europie do 2035 r., jednocześnie firma planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową.

Na początku tego roku Ford otworzył Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii, (CEVC). Centrum będzie produkować pojazdy osobowe z napędem elektrycznym nowej generacji, przeznaczone na rynki europejskie, począwszy od nowego Forda Explorera. Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda będzie pierwszym w branży zakładem montażowym, neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, stanowiącym ważny kamień milowy na drodze do realizacji programu Road to Better.

# # #

1 Blog Octopus Energy – Skąd pochodzi nasza w pełni ekologiczna energia elektryczna?

2 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 600 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

3 Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

4 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

5 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

6 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 337 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

7 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 325 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.