Układ napędowy Rangera Plug-In Hybrid łączy w sobie silnik elektryczny o mocy 75 kW oraz 2,3-litrowy silnik spalinowy EcoBoost o mocy 188 KM i momencie obrotowym 412 Nm. Dzięki temu moc układu wynosi 281 KM, a maksymalny moment obrotowy osiąga rekordową wartość aż 697 Nm. To właśnie te parametry wraz z rozbudowanym układem przeniesienia napędu e-4WD oraz automatyczną, 10-biegową skrzynią, pozwalają na holowanie przyczepy o masie 3500 kg, maksymalną ładowność brutto 1000 kg, a dodatkowo na pokonanie do 50 km w trybie czysto elektrycznym.
O jak najlepszą trakcję dba system napędu e-4WD. Niezależnie od nawierzchni, po której jedziesz system zarządzania jazdą w terenie dostosuje ustawienia Rangera PHEV do aktualnie panujących warunków. Pokrętło umożliwia przełączanie między dostępnymi trybami jazdy: NORMAL, ECO lub SPORT podczas jazdy po zwykłych drogach, TOW HAUL podczas holowania przyczepy, SLIPPERY do poruszania się po śliskich drogach oraz MUD/RUTS lub SAND do poruszania się w trudniejszych warunkach terenowych. Dodatkowo cztery z trybów pozwalają wybrać między jazdą w trybie elektrycznym, a podróżowaniem z wykorzystaniem silnika benzynowego lub kombinacją tych dwóch źródeł napędu.
Ford Ranger PHEV to jednak nie tylko niesamowite właściwości jezdne, to także funkcjonalne systemy ułatwiające codzienną pracę, a jednym z nich jest Pro Power Onboard. To mobilne źródło zasilania, dostępne w dwóch wersjach, dzięki któremu możesz zapomnieć o generatorze. Podstawowa wersja 2,3 kW (10 A) umożliwia ładowanie akumulatorów i zasilanie większości elektrycznych narzędzi ręcznych. Natomiast wersja 6,9 kW (16 A) dostarcza więcej energii – jest zdolna do zasilania szeregu różnych cięższych sprzętów, od narzędzi szlifierskich i klimatyzatorów, po kuchenki kempingowe czy elektryczne rowery terenowe.
Ford Ranger Plug-In Hybrid to także cztery wyjątkowe wersje wyposażenia.
Ranger Plug-In Hybrid XLT
Wersja przeznaczona do trudnych zadań w terenie, jednocześnie zapewniająca komfort i wygodę. W jej wyposażeniu odnajdziemy między innymi:
- 17-calowe, specjalnie zaprojektowane dla wersji PHEV, felgi aluminiowe
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- Przednią szybę podgrzewaną Quickclear
- Podgrzewane lusterka boczne
- Przednie światła przeciwmgłowe
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Klapę tylną „Easy Lift”
- System SYNC z 12-calowym ekranem
- Przekładnię zmiany biegów „E-Shifter”
- System zarządzania jazdą w terenie z pokrętłem trybów zmiany
- Elektryczny hamulec postojowy
- Adaptacyjny tempomat
Ranger Plug-In Hybrid Wildtrak
Wersja Wildtrak to wyjątkowy model o usportowionym wyglądzie. W jej wyposażeniu dodatkowo znajdziemy takie elementy, jak:
- 18-calowe felgo aluminiowe o unikalnym wyglądzie
- Elektrycznie regulowane i składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże
- Aerodynamiczną nakładkę przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym
- Relingi dachowe w kolorze aluminium
- Oświetlenie strefowe
- Przyciemniane szyby w tylnej części kabiny
- Częściowo skórzaną tapicerkę z kontrastującymi przeszyciami i logotypami Wildtrak
- Podgrzewaną, skórzaną kierownicę
- System bekluczykowy Ford KeyFree
- Nastrojowe oświetlenie wnętrza
- Nawigację satelitarną
- Bezprzewodową ładowarkę
Ranger Plug-In Hybrid Stormtrak
Wersja Stormtrak to duch Forda Rangera zamknięty w przyciągającym stylu i komfortowym wyposażeniu. Odnajdziemy w nim m.in.:
- Ekskluzywne kolory nadwozia Stormtrak Chill Grey lub Agate Black
- Matrycowe reflektory LED
- Kratkę wlotu powietrza o strukturze plastra miodu
- Napis Ranger na pokrywie silnika
- 18-calowe, czarne, matowe felgi aluminiowe
- Funkcjonalny system mocowania ładunku
- Sportową nakładkę skrzyni ładunkowej
- Relingi dachowe
- Kamerę 360 stopni
- System Pro Power Onboard 2,3 kW
- System audio B&O Premium z 10 głośnikami
- Elementy stylistyczne Stormtrak
Ranger Plug-In Hybrid MS-RT
To najnowsze, zaprezentowane niedawno wcielenie Rangera Plug-In Hybrid łączy w sobie moc i osiągi, rasowy, sportowy wygląd oraz wszystkie walory funkcjonalne znane z innych wersji. Co je wyróżnia?
- Krata wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowany splitter z przodu, charakterystyczny tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem
- Wymodelowane progi boczne i obniżone zawieszenie specjalnie przygotowane dla tej wersji
- Dzięki zmienionym amortyzatorom przednim i przestrojonemu zawieszeniu tylnemu obniżony o 40 mm prześwit, który poprawia komfort, a także precyzję prowadzenia i stabilność na zakrętach
- Spojler tylny typu „duck tail”, który uzupełnia spojler nad kabiną
- Poszerzone nadwozie i zwiększony o 40 mm rozstaw kół z każdej strony
- 21-calowe felgi wyposażone w niskoprofilowe opony 275/45 R21.
- Sportowe fotele, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem, z niebieskimi kontrastowymi przeszyciami
- Przednie fotele z mocniejszymi podparciami bocznymi
- Przyciągające wzrok, podświetlane diodami LED emblematy MS-RT włączające się po otwarciu drzwi
- Dodatkowo właściciel może wybierać jeden z jaskrawych lakierów, charakterystyczne dla modeli MS-RT, takich jak nowy Turini Purple, Fast Blue i Yellow Green
-
Cztery wcielenia Forda Rangera Plug-In Hybrid - zdjęcia do pobrania

