Bazą do prezentowanej konwersji jest Ford Transit 350 L3 z pojedynczą kabiną, w wersji wyposażenia Trend. Pojazd wyposażono w 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 130 KM, spełniający normę emisji Euro 6.2. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Dodatkowo wśród elementów wyposażenia znalazły się dodatkowe akumulatory o zwiększonej pojemności oraz system Smart Acceleration Truncation, który zapewnia spójne odczucie przyspieszenia niezależnie od tego czy pojazd jest pusty, czy w pełni załadowany – dzięki temu jazda staje się płynniejsza i bardziej przewidywalna. Technologia ta została zaprojektowana z myślą o poprawie stylu jazdy kierowcy, zwiększeniu efektywności oraz wydłużeniu zasięgu pojazdu poprzez dostosowanie dynamiki przyspieszenia do stałego poziomu – bez względu na aktualne obciążenie.
W celu zwiększenia efektywności użytkowej masa własna podwozia została obniżona o około 100 kilogramów – udało się to dzięki zastosowaniu kompozytowych resorów piórowych oraz lżejszej ramy. Dzięki temu ładowność pojazdu wynosi 1120 kg.
Zabudowa przygotowana przez firmę Iglopol to dwukomorowa izoterma o długości 3588 mm, wysokości 2235 mm i szerokości 1994 mm. Umożliwia jednoczesny transport towarów wymagających różnych zakresów temperatur. Wewnątrz zastosowano przegrodę w formie dwuskrzydłowych drzwi, oddzielającą przestrzeń na produkty świeże od pozostałej części ładowni. Za utrzymanie właściwych warunków chłodniczych odpowiada elektryczny agregat Thermoking E200, który został ukryty w konstrukcji zabudowy. Na liście wyposażenia znalazła się również drukarka do wydruku pomiaru temperatury.
Cechą charakterystyczną tej zabudowy są wykonane z lekkich materiałów drzwi boczne po lewej i prawej stronie. Każde z nich ma szerokość 766 mm i wysokość 2195 mm, co umożliwia wygodny dostęp do wnętrza z obu stron pojazdu. Schodki wejściowe wykonano z lekkich kompozytów i pokryto powierzchnią antypoślizgową, co ułatwia bezpieczny rozładunek niezależnie od warunków pogodowych czy rodzaju podłoża.
Całość została zaprojektowana z myślą o intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich i podmiejskich. Wzmocniono kluczowe elementy konstrukcyjne – próg załadunkowy, ściany boczne oraz podłogę, która dodatkowo została pokryta powierzchnią antypoślizgową. Zabudowa oferuje pełne oświetlenie LED – zarówno wewnętrzne z czujnikami otwarcia drzwi, jak i zewnętrzne zgodne z obowiązującymi przepisami.
Wszystkie powierzchnie wewnętrzne spełniają normy sanitarne niezbędne do transportu żywności. Wysokość całkowita pojazdu z zabudową nie przekracza 3 metrów, a co istotne – konstrukcja zabudowy umożliwia jej łatwy demontaż i montaż na innym pojeździe.

