Ford Transit podwozie z pojedynczą kabiną oferowany jest z silnikami EcoBlue w dwóch wariantach mocy – 130 KM i 165 KM. Klienci mogą wybrać 6-biegową skrzynię manualną albo automatyczne przekładnie o 8 lub 10 przełożeniach. W zależności od konfiguracji napęd trafia na koła przednie, tylne lub wszystkie cztery. Oferta obejmuje także wersję całkowicie elektryczną. E-Transit w tym przypadku oferuje mocy na poziomie 184 KM, a jego akumulator ma pojemność 68 kWh.
Wytrzymałe i sztywne podwozie to dobra baza pod każdą zabudowę. Dodatkowo Transit podwozie z pojedynczą kabiną występuje w kilku wersjach długości – od L2 do L5. Dzięki odpowiednim modernizacjom i lżejszym komponentom nadwozia, zwiększono jego ładowność. W zależności od wybranej wersji maksymalna dopuszczalna masa całkowita to nawet 5000 kg1), maksymalna ładowność to 2758 kg2), a maksymalna dopuszczalna masa zespołu pojazdów to nawet 7000 kg3).
Przygotowana przez Ford Auto-Boss zabudowa obejmuje skrzynię aluminiową o długości 4500 mm i szerokości 2250mm. Wysokości burt to 400 mm. Konstrukcja została wyposażona w schodek na tylnej burcie ułatwiający wejście, uchwyty do mocowaniu ładunku oraz osłonę kabiny. Podłoga zabudowy wykonana została z wodoodpornej belki bakelizowanej o grubości 15 mm. Bez dodatkowych opcji orientacyjna waga zabudowy wynosi 360 kg.
Za kabiną samochodu został zamontowany żuraw hydrauliczny włoskiego producenta Fassi z podporami stabilizującymi. Posiada on trzy wysuwy hydrauliczne z opcją dołożenia dodatkowych. Całość wykonana ze szwedzkiej, certyfikowanej stali STRENX – charakteryzuje się ona bardzo dużą elastycznością zwiększającą wytrzymałość strukturalną elementów konstrukcji.
Kompletne zasilanie żurawia odbywa się przy pomocy agregatu elektrohydraulicznego typu Power Pack, podłączanego do akumulatora pojazdu. Sterowanie odbywa się z ziemi – panel znajduje się z lewej strony pojazdu. Żuraw posiada dodatkowe zabezpieczenia w postaci systemu blokującego pracę w przypadku przeciążenia, zamkach na wszystkich siłownikach, przycisku awaryjnego STOP oraz panelu informującego o poprawnym złożeniu żurawia do pozycji transportowej. Rozstawienie samych podpór monitoruje system FSC/L.
Ford Transit w wersji podwozie z pojedynczą kabiną i zabudową HDS (Hydrauliczny Dźwig Samochodowy) to odpowiedź na potrzeby firm, które od auta oczekują nie tylko transportu, ale także wsparcia podczas załadunku i rozładunku. W tan sposób samochód stał się prawdziwie uniwersalnym narzędziem do pracy w terenie.
# # #
1) całkowita masa pojazdu odnosi się do wersji z kabiną pojedynczą L3/ L4/ L5 H1 serii 500.
2) ładowność dotyczy modelu L3 H1 serii 500 z kołami bliźniaczymi. Ładowność i wymiary ładunku są ograniczone rozłożeniem masy. Maks. ładowność zależy od konfiguracji pojazdu i wybranych akcesoriów.
3) Masa zespołu pojazdów odnosi się do wersji z kabiną pojedynczą L1–L5 H1 serii 350–500 Ładowność i wymiary ładunku są ograniczone rozłożeniem masy. Maksymalna ładowność zależy od konfiguracji pojazdu i wybranych akcesoriów.

