Biuro prasowe Ford Polska

Ford Ranger Plug-In Hybrid z systemem Pro Power Onboard

Jeśli Twoja praca wymaga korzystania z narzędzi elektrycznych w miejscach, gdzie brak dostępu do sieci energetycznej lub po prostu chciałbyś naładować rower elektryczny przed rozpoczęciem dnia pełnego przygód – rozwiązaniem okazuje się nowy pick-up Ranger Plug-in Hybrid (PHEV).

  • System Pro Power Onboard daje właścicielom nowego Rangera Plug-in Hybrid możliwość wykorzystania samochodu jako mobilnego generatora prądu w miejscach pozbawionych dostępu do sieci energetycznej
  • System korzysta z akumulatora o pojemności 11,8 kWh i dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW (opcja ta jest standardowo dostępna w wersji Stormtrak), ale klienci mogą również wybrać także wariant o mocy 6,9 kW
  • Nowy Ranger Plug-In Hybrid jest już w fazie pełnej produkcji, trwa realizacja dostaw do klientów w Europie

System Pro Power Onboard, w który wyposażono samochód, umożliwia korzystanie z Rangera Plug-in Hybrid jako mobilnego źródła zasilania, z powodzeniem zastępującego oddzielny generator prądu. System korzysta z akumulatora Rangera Plug-in Hybrid o pojemności 11,8 kWh i generuje moc 2,3 kW, ale klienci mogą również wybrać wariant 6,9 kW, dzielący moc pomiędzy trzema gniazdami 230 V.

Mocniejszy wariant o mocy 6,9 kW jest wyposażony w jedno gniazdo wewnątrz kabiny pojazdu (10 A i 2,3 kW) oraz dwa gniazda w skrzyni ładunkowej (15 A i 3,45 kW na gniazdo), co pozwala na zasilanie potężniejszego sprzętu.

Nowy Ranger Plug-in Hybrid 1 jest już w fazie pełnej produkcji. Klienci w Europie, gdzie docierają pierwsze egzemplarze, mogą więc osobiście przetestować system Pro Power Onboard.

Zasilanie w każdej lokalizacji

Wyobraź sobie, że Wasz pick-up jest prywatną elektrownią. Pro Power Onboard Ranger Plug-in Hybrid stwarza szanse na korzystanie z wielu zupełnie nowych możliwości.

Jesteś daleko od najbliższego źródła zasilania i musisz naprawić metalową bramę lub zamontować słupek. Podłączając sprzęt do gniazda w skrzyni ładunkowej Rangera PHEV, dostarczającego prąd o mocy 3,45 kW, możesz korzystać z wielu urządzeń, takich jak spawarka, szlifierka kątowa, wiertarka czy nawet kompaktowa betoniarka – co podnosi skuteczność i szybkość pracy w terenie.

Deszczowa pogoda pokrzyżowała plany rekreacyjne, a panele słoneczne nie wygenerowały wystarczającej ilości energii, aby naładować akumulatory zasilające przyczepę kempingową. Zamiast skracać wyjazd, po prostu podłącz się do jednego z gniazd Rangera Plug-in Hybrid, a Pro Power Onboard podtrzyma ładowanie akumulatorów i uratuje czas, który rezerwowałeś na wypoczynek.

Twoim dzieciom marzy się szalony weekend? Dlaczego nie zabrać ich na wycieczkę z elektrycznymi rowerami górskimi po błotnistych szlakach? Zabawa nie musi się kończyć po rozładowaniu baterii jednośladów. Dzięki Pro Power Onboard można je naładować i szaleć dłużej.

Można także zamienić każdy odległy kamping w plenerowe kino. Pro Power Onboard umożliwi zorganizowanie niezapomnianej nocy filmowej, zasilając projektor, wyświetlacz i głośniki. Dlaczego nie wcielić się w rolę MasterChefa i nie otworzyć kuchni na świeżym powietrzu, przygotowując wyśmienite dania w elektrycznym piekarniku lub grillu.

Jak z tego korzystać?

Pro Power Onboard Rangera Plug-in Hybrid jest sterowany za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, 2 a pobór mocy podłączonych urządzeń jest wyświetlany na ekranie dotykowym. W ustawieniach domyślnych funkcja Pro Power Onboard jest wyłączona, a moc 400 W jest dostępna tylko w gnieździe z tyłu kabiny. Aby aktywować Pro Power Onboard za pomocą SYNC 4, wystarczy nacisnąć przycisk Generator. Po uruchomieniu systemu właściciele mogą włączyć dopływ energii do jednego lub do obu gniazd w skrzyni ładunkowej za pomocą przełączników na ekranie dotykowym SYNC 4.

Na postoju system czerpie energię z akumulatora Rangera Plug-in Hybrid, ale jeśli poziom naładowania  jest niski, system uruchomi silnik benzynowy pojazdu, generujący prąd w sposób ciągły. Jeśli łączny zasięg na napędzie benzynowym i elektrycznym spadnie poniżej 80 km, system przełączy się w tryb niskiego poboru energii, aby zagwarantować ukończenie podróży.

# # #

Ford Ranger Plug-In Hybrid – zgodnie z homologacją: emisja CO2 70-72 g/km WLTP, homologowane zużycie paliwa 3,1-3,2 l/100 km WLTP, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 43 km (WLTP). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulacji europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 43 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

2 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości używaj systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie funkcje SYNC 4A są kompatybilne ze wszystkimi telefonami. Wygląd i funkcjonalność ekranu SYNC mogą ulec zmianie w miarę upływu czasu w wyniku aktualizacji oprogramowania.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.

Ściśle niezbędne pliki cookies

Te pliki cookies są niezbędne do poruszania się po witrynie i korzystania z jej poszczególnych funkcji. Gromadzone informacje dotyczą sposobu korzystania z witryny internetowej i umożliwiają nam zapewnienie żądanych przez Państwa usług.