Gorąco na zewnątrz, w kabinie chłód
Elektryczne samochody Forda pozwalają na rozruchowe programowanie klimatyzacji, dzięki czemu można ustawić temperaturę i schłodzić wnętrze jeszcze przed planowaną podróżą, gdy pojazd jest podłączony do ładowania.
Jeśli planujesz wyruszyć w podróż w upalny dzień, możesz wsiąść do optymalnie schłodzonej kabiny, nie uszczuplając stanu naładowania baterii w chwili wyjazdu. Rozruchowe schładzanie wnętrza korzysta z prądu z sieci domowej, cała pojemność akumulatora pozostaje więc do wykorzystania w trakcie jazdy.
Jeśli Capri 2, Explorer 3 lub Mustang Mach-E 4 nie są podłączone do ładowarki, wciąż możesz zdalnie ustawić wymaganą temperaturę w kabinie za pomocą aplikacji Ford Pass. 5 Jest to idealne rozwiązanie, kiedy wracasz do samochodu po kilku godzinach parkowania w upalnym słońcu. Możliwe jest również włączenie klimatyzacji po otwarciu zamków, aby kabina zaczeła się schładzać po powrocie właściciela.
Krótki postój
Po wyłączeniu Explorera lub Capri, na ekranie automatycznie pojawia się menu wyjścia, które oferuje opcję pozostawienia klimatyzacji włączonej przez maksymalnie 30 minut, aby wnętrze pozostało chłodne do powrotu użytkownika.
Wybrane pojazdy elektryczne Forda są również dostępne z pompami ciepła, bardziej wydajnymi niż konwencjonalne systemy ogrzewania i wentylacji, dzięki czemu można schłodzić kabinę przy mniejszym zużyciu energii.
Nie tylko Capri, Explorer czy Mustang Mach-E, ale także wiele modeli Forda oferuje funkcję pełnego otwarcia, aby rozpocząć chłodzenie samochodu po powrocie. Wystarczy przytrzymać dłużej przycisk odblokowania na pilocie, aby opuścić wszystkie szyby i otworzyć szklany dach, jeśli jest zamontowany, wpuszczając świeże powietrze do kabiny.
Bezpieczniej w upalne dni
Chwila nieuwagi może łatwo doprowadzić do pozostawienia małego dziecka lub zwierzęcia na tylnym siedzeniu zamkniętego pojazdu, ale wszystkie samochody pasażerskie Forda i pickup Ranger wyposażono w system Rear Occupant Alert, który może zapobiec takiej sytuacji.
Funkcja przypomina kierowcy wizualnym i dźwiękowym sygnałem ostrzegawczym o konieczności sprawdzenia sytuacji na tylnych fotelach, jeżeli przed podróżą były otwierane tylne drzwi.
Ładuj mądrzej
Pojazdy elektryczne Forda można ładować nawet wtedy, gdy temperatura na zewnątrz osiągnie 50 stopni Celsjusza, wiadomo jednak, że im cieplej, tym dłużej może trwać ładowanie. Dzięki opóźnionemu ładowaniu właściciel może zaprogramować ładowanie pojazdu na późniejszą porę dnia lub na noc, gdy temperatury są niższe, a w przypadku niektórych dostawców energii można również skorzystać z niższych taryf poza godzinami szczytu.
Samochód elektryczny można również pozostawić w garażu wpięty do instalacji domowej, nawet jeśli jest bardzo ciepło, ponieważ system automatycznie kontroluje temperaturę akumulatora, gwarantując, że utrzymuje się ona w optymalnym zakresie.
Kilka cennych porad
Bez względu na to, jakim Fordem jeździsz, jest kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać cieplejszą pogodę.
Parkowanie w cieniu może znacznie obniżyć temperaturę w kabinie, ale jeśli musisz zaparkować w bezpośrednim słońcu, składana odblaskowa osłona przeciwsłoneczna może pomóc w utrzymaniu niższej temperatury we wnętrzu.
Jeśli wracasz do gorącego pojazdu, kusi natychmiastowe włączenie klimatyzacji na najniższą temperaturę, ale bardziej skuteczne będzie opuszczenie wszystkich okien po ruszeniu. Wiatr wiejący przez okna wydmucha gorące powietrze z wnętrza, dzięki czemu klimatyzacja będzie działała szybciej.
Jeśli klimatyzacja jest wyposażona w przycisk „MAX”, jest to najskuteczniejsze ustawienie szybkiego chłodzenia, ale jeśli masz klimatyzację ręczną, ustaw funkcję obiegu wewnętrznego na „ON” – zimniejsze powietrze z systemu wraca wtedy do kabiny. Bez włączenia tej funkcji system będzie próbował schłodzić gorące powietrze pobierane z zewnątrz, więc osiągnięcie żądanej temperatury zajmie więcej czasu.
1 Aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów, jest już dostępna do pobrania. Za przesyłanie wiadomości i danych pobierane są opłaty. FordPass Connect, aplikacja FordPass dla smartfonów i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi dla pojazdów skomunikowanych zależą od dostępności kompatybilnych sieci Vodafone i sieci partnerskich Vodafone. Zmieniająca się technologia, sieci komórkowe i możliwości pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie funkcji korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.
2 Zasięg do 627 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Capri z napędem na tylną oś w wersji o wydłużonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
3 Do 602 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Explorera z napędem na tylną oś w wersji o wydłużonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
4 Zasięg do 600 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Mustanga Mach-E RWD w wersji o wydłużonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.
5 Funkcje mogą wymagać aktualizacji oprogramowania.

