- Nowy zakład montażu akumulatorów do pojazdów elektrycznych Forda w Kolonii rozpoczyna masową produkcję akumulatorów napędowych dla Explorera i Capri
- Montaż w zakładzie koncernu zapewnia najwyższe standardy jakości i logistykę zgodną z lokalnym montażem pojazdów
- Poprawa efektywności, wykorzystanie najnowocześniejszych procesów oraz podnoszenie kwalifikacji i wiedzy specjalistycznej pracowników Forda to kluczowe kroki w kierunku dalszej modernizacji zakładu w Kolonii
Firma Ford rozpoczęła masową produkcję zestawów akumulatorów napędowych w trzech różnych rozmiarach, przeznaczonych wyłącznie do nowych modeli elektrycznych Forda: Forda Explorera 1 i Forda Capri 2. Oba modele są produkowane w Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii.
W przekształcenie historycznego obiektu w Kolonii zainwestowano 2 mld dolarów, dzięki czemu powstał w pełni ucyfrowiony zakład, który zapewnia wysokie standardy jakości, efektywność produkcji i znaczne uproszczenie wymogów transportowych, a także pełną zgodność montażu pojazdów w tej samej lokalizacji.
Fabryka w Kolonii jest filarem produkcji Forda w Europie od prawie 100 lat. Centrum w Kolonii stanowi kolejny krok na drodze do elektromobilności, dzięki któremu Ford poszerza doświadczenie, wzmacnia łańcuchy wartości i dostarcza klientom wysokiej jakości komponenty i pojazdy.
Jakość i wydajność
Nowa fabryka akumulatorów w Kolonii nie tylko gwarantuje wysoką jakość i sprawność, ale także przyczynia się do ciągłego rozwoju umiejętności i wiedzy pracowników Forda w realizowanym programie przekształcania zakładu w cyfrową fabrykę przyszłości.
180 nowo zainstalowanych robotów spawa, klei i skręca obudowy akumulatora oraz uzupełnia je maksymalnie 12 modułami ogniw. Na wysoce zautomatyzowanej linii produkcyjnej o długości 2 km montuje się łącznie około 2775 pojedynczych części akumulatorowych w jeden zestaw.
Nowa fabryka akumulatorów stanowi kolejny krok na drodze do realizacji planów elektryfikacji całej firmy Ford, modernizacji procesów produkcyjnych i zakładów oraz dalszego rozszerzania możliwości w Europie. Dzięki produkcji pojazdów elektrycznych w zakładach montażowych Ford Otosan w Krajowie w Rumunii i Kocaeli w Turcji oraz elektrycznych układów napędowych w zakładzie Forda w Halewood w Wielkiej Brytanii, Ford może wdrażać plany produkowania w Europie, z myślą o europejskich klientach, wysokiej jakości pojazdów elektrycznych nowej generacji.
# # #
1 Do 602 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Explorera z napędem na tylną oś w opcji o rozszerzonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
2 Zasięg do 627 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Capri z napędem na tylną oś w opcji o zwiększonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulacji europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

