Biuro prasowe Ford Polska

Nowości od Ford Pro dla biznesu i rodziny. Cztery modele z napędem Plug-In Hybrid

W ofercie Ford Pro pojawiły się cztery modele z napędem typu Plug-In Hybrid. Wśród nich znajdują się dwa samochody osobowe – Tourneo Connect PHEV oraz Tourneo Custom PHEV, a także dwa dostawcze – Transit Connect PHEV oraz Transit Custom PHEV. Dzięki temu marka oferuje kompleksowe rozwiązania zarówno dla użytkowników indywidualnych jak i nowoczesnych flot biznesowych.

Każdy z tych modeli łączy zalety napędu elektrycznego z elastycznością silnika spalinowego, umożliwiając bezemisyjną jazdę oraz większy zasięg dzięki wspomaganiu silnikiem benzynowym.

Osobowy Ford Tourneo Connect z napędem typu Plug-In Hybrid dostępny jest w dwóch wersjach długości nadwozia – 4515 mm oraz 4868 mm. Każda z nich oferuje pięć lub siedem miejsc – w krótszym wariancie trzeci rząd siedzeń jest opcjonalny. Drugi i trzeci rząd można złożyć, pochylić lub wymontować, aby uzyskać przestronną przestrzeń bagażową. Nowy układ napędowy nie wpłynął na pojemność kabiny – w przypadku dłuższego nadwozia do dyspozycji jest nawet 3,1 m3. Dodatkowo tylna kanapa dzieli się w proporcji 60/40, a przednie siedzenie pasażera składa się na płasko, umożliwiając przewożenie przedmiotów o długości nawet 3 metrów.

Odmiana PHEV tego modelu umożliwia przejechanie do 110 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Innowacyjny układ napędowy łączy 1,5-litrowy silnik EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu to 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Akumulator można szybko naładować z ładowarek prądu stałego, dysponujących mocą do 40 kW lub ładować w domu korzystając z domowej instalacji prądu przemiennego do 11 kW. 

Transit Connect PHEV jest również oferowany w dwóch długościach nadwozia, co pozwala sprostać wymaganiom klientów flotowych, rzemieślników i użytkowników indywidualnych. Ford Pro oferuje ten model w wersji dwumiejscowej typu Van lub pięciomiejscowej typu FlexCab.

Nowa konstrukcja przestrzeni ładunkowej wersji Van z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie większego ładunku o objętości do 3,1 m3 lub w wersji z dłuższym rozstawem osi nawet do 3,7 m3. W wersji pięciomiejscowej FlexCab tylne siedzenia można łatwo złożyć, co zwiększa przestrzeń ładunkową do 2,5 m3 (krótszy rozstaw osi) lub 3,1 m3 (dłuższy rozstaw osi), zapewniając miejsce na dwie europalety. Dodatkowo w pozycji złożonej tylne siedzenia tworzą pełną przegrodę ochronną, która podnosi poziom bezpieczeństwa i sprawia, że pasażerowie siedzący z przodu mogą cieszyć się jeszcze większym komfortem.

Transit Connect PHEV napędzany jest silnikiem EcoBoost o pojemności 1,5 litra w układzie z akumulatorem wysokiego napięcia i silnikiem elektrycznym. Jego łączna moc to 150 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej, a zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi do 116 kilometrów. Samochód można doładować za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 40 kW od 5 do 80% pojemności w czasie około 26 minut lub naładować go do 100% pojemności, korzystając z wbudowanej ładowarki prądu przemiennego o mocy 11 kW.

Ford Tourneo Connect PHEV oraz Transit Connect PHEV już w standardzie wyposażone są w 10-calowy zestaw zegarów oraz w 10-calowy kolorowy centralny ekran dotykowy. Na liście wyposażenia znalazły się także zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, np. system zapobiegający kolizjom z funkcją automatycznego hamowania czy system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody. Nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy umożliwia bezprzewodowe połączenie się ze smartfonem dzięki Android Auto i Apple CarPlay.

Kolejną nowością w gamie Ford Pro jest model Tourneo Custom z napędem typu Plug-In Hybrid. Stworzona od podstaw konstrukcja oferuje zarówno standardowy, jak i powiększony rozstaw osi, nawet dziewięć wygodnie konfigurowalnych miejsc siedzących oraz rozbudowany system audio. Nowa architektura pojazdu pozwoliła obniżyć poziom podłogi, a jego całkowita wysokość nie przekracza dwóch metrów – co umożliwia swobodny wjazd na podziemne parkingi, które często są niedostępne dla aut tej klasy.

Nowe, stylowe wnętrze charakteryzuje się doskonałym wykonaniem oraz wysoką jakością materiałów. System siedzeń montowanych na prowadnicach zapewnia wyjątkową funkcjonalność. Trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie można przesuwać niezależnie od siebie, a trzeci rząd siedzeń jest dzielony na podwójny i pojedynczy fotel. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie unikatowego w tej klasie samochodów sześcioosobowego układu konferencyjnego. Całość można także łatwo zdemontować, zyskując tym samym przestrzeń do przewozu bagażów.

W nowym Tourneo Custom Plug-In Hybrid zastosowano układ hybrydowy o łącznej mocy 232 KM. Składa się on z 2,5-litrowego silnika benzynowego pracującego w cyklu Atkinsona, akumulatora o pojemności 11,8 kWh oraz silnika elektrycznego. Pozwala to na poruszanie się w trybie całkowicie elektrycznym na dystansie nawet do 54 km.

We wnętrzu pojazdu znajdują się cyfrowe zegary oraz ergonomiczny, 13-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4 i bezprzewodową łącznością z Android Auto oraz Apple CarPlay. Samochód może być wyposażony w zestaw najnowszych, zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, m. in. takich jak adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania podczas cofania czy system kamer 360 stopni.

Użytkowy Transit Custom PHEV zyskał zwiększoną ładowność, wyższy komfort i jeszcze większą wygodę użytkowania. Zaprojektowana od podstaw konstrukcja jest sztywniejsza i o 100 kg lżejsza od platformy pojazdu poprzedniej generacji, a rozstaw osi wydłużono nawet do 200 mm w zależności od modelu, aby uzyskać optymalną pojemność ładunkową. Samochód oferowany jest w dwóch wersjach długości nadwozia (5050 mm oraz 5450 mm) jako Van, Van Brygadowy oraz 9-cio miejscowe Kombi.

Układ napędowy typu Plug-In Hybrid łączy 2,5 litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh. Całość generuje moc na poziomie 232 KM i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 54 km oraz na korzystanie z systemu Pro Power Onboard, który umożliwia zasilanie urządzeń i narzędzi prądem o mocy do 2,3 kW. W wersji Van model Transit Custom PHEV oferuje kubaturę ładunkową wynoszącą nawet 6,8 m3, co oznacza, że na poziomie podłogi zmieszczą się trzy europalety.

Transit Custom PHEV występuje również w wersji MS-RT – zaprojektowanej i skonstruowanej w ścisłej współpracy z firmą M-Sport. Dostawczak zyskał aerodynamiczny przedni zderzak ze spojlerem, sportowe progi boczne oraz usportowioną tylną część nadwozia. Całość uzupełnia tylny spojler, podkreślający dynamiczny charakter.

Nowa gama modeli Ford Pro z napędem Plug-In Hybrid to odpowiedź na potrzeby współczesnych użytkowników – zarówno prywatnych, jak i biznesowych. Dzięki połączeniu nowoczesnej technologii, wszechstronności oraz komfortu jazdy, Ford umacnia swoją pozycję lidera w segmencie pojazdów użytkowych i rodzinnych, oferując realną alternatywę dla tradycyjnych napędów spalinowych.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.

Ściśle niezbędne pliki cookies

Te pliki cookies są niezbędne do poruszania się po witrynie i korzystania z jej poszczególnych funkcji. Gromadzone informacje dotyczą sposobu korzystania z witryny internetowej i umożliwiają nam zapewnienie żądanych przez Państwa usług.