Biuro prasowe Ford Polska

Ford E-Transit Custom, wprowadzony przez Ford Pro zwiększy efektywność małych firm

Nowy E-Transit Custom firmy Ford Pro stawia sobie za cel zelektryfikowanie1 i zwiększenie produktywności sektora jednotonowych samochodów dostawczych, kluczowego dla funkcjonowania małych i średnich firm w Europie.

E‑Transit Custom, opracowany od podstaw z uwzględnieniem opinii klientów, łączy zaawansowaną technologię pojazdów elektrycznych ze skomunikowanymi z siecią systemem ładowania, oprogramowaniem i usługami serwisowymi Ford Pro, co pozwala firmom obniżyć koszty eksploatacji, zwiększyć efektywność pracy i znacznie uprościć przejście na pojazdy elektryczne.

Aby zwiększyć efektywność przedsiębiorstw zależnych od sektora samochodów dostawczych, które w ubiegłym roku wygenerowały w krajach Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii PKB o wartości biliona euro ,1 elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się w Europie jednotonowego modelu dostawczego 2 oferuje nowe, innowacyjne funkcje, zaprojektowane z myślą o potrzebach małych i średnich przedsiębiorstw. Już w kabinie mamy takie udogodnienia i funkcje, jak standardowa łączność 5G, 3 czy przechylana kierownica.

Wydajny elektryczny układ napędowy oferuje zasięg do 337 km, 4 samochód objęty jest dwuletnimi okresami międzyprzeglądowymi bez limitu kilometrów, co obniża koszty eksploatacji. Model dysponuje dużą dopuszczalną ładownością do 1011 kg, 5 obniżoną podłogą przestrzeni ładunkowej i najwyższą w tej klasie dopuszczalną masą holowania 2 300 kg. 6

Małym firmom rozważającym wprowadzenie modeli zelektryfikowanych, nie w pełni elektrycznych, gdzie wymagana jest dodatkowa elastyczność, Ford Pro oferuje Transita Customa z napędem Plug-In Hybrid (PHEV), 7 dającego możliwość jazdy bezemisyjnej w centrach miast oraz walory napędu benzynowego podczas dłuższych przejazdów z prędkościami autostradowymi. Nowy układ PHEV łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh, co zapewnia łączną moc maksymalną 233 KM 8 i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 56 km oraz korzystanie z systemu Pro Power Onboard.

„Małe firmy są sercem europejskiej gospodarki i mają zasadnicze znaczenie dla lokalnych społeczności – a wiele z nich korzysta z samochodów dostawczych Forda. Służymy tym klientom od ponad pół wieku; ich spostrzeżenia pomogły nam opracować samochody dostawcze z napędem elektrycznym, hybrydowym typu plug-in i wysokoprężnym, dostosowane do potrzeb odbiorców w każdej branży i w różnych regionach, pomogły też wprowadzić usługi dodatkowe, dzięki którym małe firmy bez menedżera floty mogą osiągać efektywność na poziomie dużych flot” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.

Zaawansowany elektryczny układ napędowy

Każdy E-Transit Custom jest wyposażony w akumulator o pojemności użytkowej 64 kWh, zapewniający zasięg do 337 km. 4 Każdy jest również standardowo wyposażony w innowacyjną pompę ciepła powietrze-woda. System został zaprojektowany w celu poprawy efektywności energetycznej i podniesienia zasięgu w chłodniejsze dni. Inżynierowie Forda stwierdzili, że pompa ciepła może wydłużyć zasięg E-Transita o 7-10% w porównaniu z pojazdami nie wyposażonymi w to rozwiązanie. Hamowanie regeneracyjne oferuje również możliwość kontroli przyspieszania i zwalniania za pomocą jednego pedału, a w efekcie bardziej komfortową jazdę w mieście i większą oszczędność. 9

Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu i jest obrócony o 90 stopni, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu. Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 lub 160 kW (135 lub 217 KM), 8 z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm, co stanowi wartość wiodącą w tej klasie samochodów. 8 Mocniejszy silnik o mocy 210 kW 8 jest oferowany w modelu E‑Transit Sport i E‑Transit Custom MS‑RT.

Pełne ładowanie z wykorzystaniem prądu przemiennego 11 kW trwa około 6,7 godziny. 10 Klienci mogą również skorzystać z ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW, która umożliwia doładowanie akumulatora od 10% do 80% w około 39 minut; w testach laboratoryjnych dziesięciominutowe ładowanie zwiększało zasięg o 82 km. 10

Elektryczny układ napędowy E‑Transita Custom zapewnia najwyższą w klasie dopuszczalną masę holowanej przyczepy 2300 kg, 6  co oznacza, że klienci, którzy muszą holować cięższe przyczepy w strefach niskoemisyjnych, mogą zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem Diesla.

Akumulator zamontowano w podłodze bagażnika nad pasem progowym, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych struktur zderzeniowych. Pozostałe elementy podwozia opasują ciasno akumulator, aby uzyskać optymalną oszczędność miejsca i masy.                      

Ford Pro przewiduje, że E-Transit Custom obniży koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla; w przypadku E-Transita zmniejszenie kosztów obsługi może wynieść nawet 40%. 11 Oszczędności w zakresie serwisowania wynikają z dwuletnich okresów międzyprzeglądowych bez limitu przebiegu z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym przy ograniczeniu przebiegu do 160 tysięcy kilometrów na wszystkie komponenty elektryczne wysokiego napięcia.

Podobnie jak w większym E-Transicie, klienci kupujący nowego E-Transita Custom, jak i Transita Custom PHEV mogą dodać do listy wyposażenia system Pro Power Onboard, który dostarcza do standardowych gniazd na pokładzie prąd o mocy 2,3 kW, służący do zasilania urządzeń i oświetlenia podczas pracy. 12

Zaprojektowany z myślą o podniesieniu wydajności pracy

Ford opracował E-Transita Customa i Transita Customa PHEV we współpracy z klientami, w tym z wieloma małymi i średnimi przedsiębiorstwami, ustalając kluczowe funkcje i właściwości nowego pojazdu. Zupełnie nowa architektura zapewnia wyższy poziom efektywności pracy dzięki takim funkcjom jak:

  • Niższe położenie podłogi, nowy zintegrowany stopień boczny, ułatwiający wsiadanie i załadunek, otwór bocznych drzwi ładunkowych o parametrach nie mających równych w tej klasie
  • Poniżej dwóch metrów wysokości całkowitej w większości wersji, co ułatwia wjazd do miejsc o ograniczonej wysokości
  • Niezależne zawieszenie tylne z wahaczami wleczonymi przyczynia się do poprawy precyzji kierowania, sterowności i przyczepności

Innowacje, zaprojektowane z myślą o zwiększeniu efektywności pracy i wygody w kabinie podczas długich zmian, obejmują:

  • Opcjonalny pakiet Mobile Office z przechylaną kierownicą
  • System automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist 9
  • Zmieniono położenie przednich kół i kolumn zawieszenia w celu zwiększenia przestrzeni i dostępu do kabiny
  • Poduszka powietrzna pasażera zamontowana w suficie przyczyniła się do lepszego rozplanowania przestrzeni w pasie deski rozdzielczej i wygospodarowania nowego schowka, wystarczająco dużego, aby pomieścić laptopa lub teczkę A4.

Bezpieczeństwo pojazdu, narzędzi i ładunków ma kluczowe znaczenie przy prowadzeniu małej i średniej firmy, dlatego Ford Pro wprowadza fabrycznie montowane zestawy zamków TVL, co zaoszczędzi właścicielom czasu i kosztów na rozwiązania dostępne na rynku wtórnym.

Rozwiązania cyfrowe podnoszą satysfakcję kierowcy

Każdy E-Transit Custom i Transit Custom PHEV jest wyposażony w 13-calowy ekran dotykowy, ustawiony horyzontalnie i nachylony w stronę kierowcy dla ułatwienia obsługi. Kontroluje on zaawansowany system komunikacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 4  13, który korzysta z nowego modemu 5G, 3 aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro. Wbudowana Alexa  14 podnosi produktywność, sprawiając, że kierowcy mogą używać prostych poleceń głosowych do wybierania połączeń telefonicznych, a nawet dokonywać zakupów bezpośrednio przez Amazon.com.

Ponad 30 oddzielnych modułów E-Transita Customa może pobierać zdalne aktualizacje oprogramowania. Dzięki nim można poprawić parametry pojazdu, wprowadzić usprawnienia jakościowe, zaktualizować istniejące systemy oraz dodać zupełnie nowe funkcje i możliwości. Większość aktualizacji odbywa się w czasie krótszym niż dwie minuty i może być wprowadzona do harmonogramu, aby uniknąć przestojów.

Wiele firm wymaga od samochodów specjalistycznego doposażenia, takiego jak agregaty chłodnicze lub dodatkowe oświetlenie. Nowy System Integracji Pojazdu Ford Pro sprawia, że proces ten jest szybszy i prostszy, a w efekcie klient otrzymuje bardziej niezawodny pojazd – idealny dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mają czasu lub dogłębnej wiedzy, aby zarządzać konwersjami. Sieć ponad 200 autoryzowanych zakładów, zajmujących się konwersjami modeli Ford Pro w Europie, może dostarczać przebudowy – od już oferowanych, po opracowane na zamówienie i w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb, a wszystko to z gwarancją fabrycznego serwisu.

Większy wybór wersji

Najbardziej wszechstronna gama wersji Transita Customa pozwala na wybór E-Transita Customa i Transita Customa PHEV w dwóch długościach L1 i L2, w różnych wariantach nadwozia:

  • Van – oferuje kubaturę ładunkową do 6,8 m 3, ładowność do 1100 kg 5 dla E-Transita Customa
  • Van z podwójną kabiną – z trzema miejscami w drugim rzędzie i stałą przegrodą
  • Kombi, z możliwością elastycznego aranżowania przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej z maksymalnie ośmioma miejscami dla pasażerów
  • MultiCab – zapewnia dwa siedzenia w drugim rzędzie oraz pełną przestrzeń ładunkową ze stałą przegrodą.

Użytkownicy mogą wybierać spośród czterech dostępnych wariantów wyposażenia seryjnego, które odpowiadają ich konkretnym potrzebom:

  • Trend łączy w sobie funkcjonalność, udogodnienia niezbędne w ciężkiej codziennej pracy z zaawansowanymi systemami.
  • Limited jest wzbogacona o 16-calowe felgi aluminiowe, detale zewnętrzne w kolorze nadwozia i pełne wykończenie przestrzeni bagażowej.
  • Sport wyróżniają unikatowe pasy na karoserii, 17-calowe felgi aluminiowe i luksusowa kabina
  • MS-RT charakteryzuje się stylistyką inspirowaną sportem, z takimi elementami jak spojlery, progi, dyfuzor i 19-calowe felgi aluminiowe.

# # #                                                                       

1 Raport Centre for Economics and Business Research z maja 2024 r., szacujący aktywność gospodarczą w branżach zależnych od samochodów dostawczych na pięciu rynkach krajowych plus UE.  Raport powstał na zlecenie H+K Strategies i Ford Motor Company.

2 Na podstawie danych sprzedaży S&P Global Mobility Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

3 Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności sieci i odpowiedniego planu taryfowego. Sieć 5G nie jest dostępna wszędzie. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi. Hotspot Wi-Fi wymaga oddzielnej subskrypcji.

4 Zasięg do 337 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita Customa. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.

5 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

6 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.

7 Ford Transit Custom Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 od 35-46 g/km, zużycie paliwa od 1,6-2,0 l/100 km, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 44-56 km (WLTP). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulacji europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

8 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.

9 Systemy wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez prowadzącego. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi. Usługa Delivery Assist dostępna od października 2024 r.

10 Podane wartości dotyczą E-Transita Customa. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).

11 Szacowana redukcja w skali rocznej przy założeniu (1) natychmiastowej reakcji klienta na powiadomienia dotyczące stanu pojazdu z systemów FordPass/Ford Pro Telematics (aby uniknąć wzywania pomocy drogowej) oraz (2) przewidywany czas zaoszczędzony podczas korzystania z sieci Transit Centrum w zakresie obsługi technicznej i napraw (w tym usług ekspresowych). Rzeczywista redukcja może zależeć od indywidualnych okoliczności (np. od stylu jazdy i warunków użytkowania pojazdu).

12 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.

13 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami

14 Siedem rynków europejskich – Austria, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania. Alexa będzie dostępna tylko w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim na obsługiwanych rynkach. Na innych rynkach nie można uzyskać dostępu do Alexy, pomimo możliwości korzystania z obsługiwanego języka. Aby korzystać z pokładowej funkcji Alexa, kierowcy muszą aktywować FordPass Connect w samochodzie za pomocą aplikacji FordPass na smartfony lub ustawień w pojeździe. Dostęp do Alexa wymaga konta Amazon, systemu SYNC 4 lub SYNC 4A i FordPass Connect, bezpłatnej usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Mogą być wymagane dodatkowe produkty i konfiguracja.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.

Ściśle niezbędne pliki cookies

Te pliki cookies są niezbędne do poruszania się po witrynie i korzystania z jej poszczególnych funkcji. Gromadzone informacje dotyczą sposobu korzystania z witryny internetowej i umożliwiają nam zapewnienie żądanych przez Państwa usług.