- Nowa Puma Gen-E – w pełni elektryczna wersja uwielbianego przez Europejczyków bestsellerowego modelu Forda – oferuje klientom lepsze wrażenia z jazdy
- Elektryczna Puma przejeżdża do 376 km po pełnym naładowaniu, a skorzystanie z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW pozwala doładować akumulator od 10 do 80% w około 23 minuty
- Użytkownicy Pumy uwielbiają jej styl – Puma Gen-E wyróżnia się unikatowymi, sportowymi elementami. Wnętrze modelu nowej generacji jest skomunikowane, oferuje w pełni cyfrowe rozwiązania oraz więcej miejsca na drobiazgi, przewożone w nowym schowku GigaBox
Elektryczna Puma Gen-E prezentuje nowy, ewolucyjnie zmieniony styl nadwozia, który sprawił, że kompaktowy crossover stał się hitem w Europie. Funkcja szybkiego ładowania sprawia, że nie są już problemem dłuższe podróże, a pojemność schowka MegaBox zwiększyła się do rozmiarów GigaBoxu, który pomieści jeszcze więcej ekwipunku niezbędnego podczas codziennych wyjazdów.
Puma Gen-E stanowi uzupełnienie gamy pojazdów elektrycznych Forda, poszerzając wybór wśród dostępnych modeli i sprawiając, że decyzja o przejściu na napęd elektryczny stanie się łatwiejsza. Elektryczny crossover powstaje, wraz z nowym modelem wielofunkcyjnym Tourneo Courierem 3 i dostawczym furgonem E-Transitem Courierem, 4 w najnowocześniejszym zakładzie montażowym Ford Otosan w Krajowie w Rumunii, skąd zjeżdżają egzemplarze wyposażona w silniki elektryczne, montowane w Halewood w Wielkiej Brytanii.
Ford stworzył linię pojazdów elektrycznych, spełniających różnorodne wymagania klientów, do której należą również: Ford Explorer, 5 Capri 6 i Mustang Mach-E 7 – już dostępne w salonach oraz modele użytkowe E-Transit, 8 E-Transit Custom 9 i E-Tourneo Custom. 10
Ford zachęca również klientów do przejścia na napęd elektryczny, proponując szereg rozwiązań kluczowych problemów, przed którymi stają osoby po raz pierwszy decydujące się na zakup pojazdu elektrycznego.
Firma Ford ułatwia klientom korzystanie z zalet pojazdów elektrycznych, zapewniając im instalację domowej ładowarki przed odbiorem nowego pojazdu elektrycznego, umożliwiając korzystanie z ekonomicznych taryf zakupu energii elektrycznej wraz z dynamicznym systemem ładowania, a także proponując dodatkowe usługi wsparcia i ośmioletnią gwarancję na akumulator trakcyjny (do przebiegu 160 000 km).
Więcej radości z jazdy za kierownicą elektrycznej Pumy
Dzięki nowej architekturze napędu elektrycznego Puma oferuje doskonałe wrażenia z jazdy i najlepszą w tej klasie pojazdów oszczędność, wynoszącą 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E może przejechać do 376 km po pełnym naładowaniu 1 co oznacza możliwość odbywania długich podróży, natomiast miejski zasięg 523 km 1 oznacza wiele dni korzystania z samochodu w miejskim ruchu bez potrzeby ładowania.
Jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW, doładowujemy akumulator od 10 do 80% w czasie ok. 23 minut.11 Płynne przyspieszenie 0-100 km/h w 8,0 sekundy i ostrzejsze reakcja układu kierowniczego pozwalają uważać nowy model za Pumę ST w wersji elektrycznej.
Zabiegani mieszkańcy miast lub młode rodziny docenią niewielkie rozmiary zewnętrzne i większą przestronność Pumy Gen-E, które zawdzięcza kompaktowemu elektrycznemu układowi napędowemu. Innowacyjna przestrzeń bagażowa MegaBox, znana z Pumy, została zwiększona do rozmiaru GigaBox, co oznacza do 523 litrów 12 miejsca na bagaż z postawionymi wszystkimi siedzeniami – więcej niż mogą pomieścić niektóre większe SUV-y – a przestrzeń GigaBoxu można wypełnić wodą, gdzie przewieziemy schłodzone napoje. 43-litrowy przedni bagażnik „frunk” 12 pozwala wykorzystać przestrzeń, którą w modelach spalinowych zajmował silnik benzynowy, idealną do przechowywania akcesoriów, które można wyjąć nawet po zapełnieniu bagażnika.
„Puma to historia sukcesu, uwielbiana za sportowy design i właściwości jezdne oraz za wyjątkowe walory praktyczne i największą w tej klasie przestrzeń bagażową” – powiedział Jon Williams, dyrektor generalny Ford Blue i Model e w Europie. „Puma Gen-E to nasza najlepsza Puma w historii – dostarcza ogromnej frajdy z jazdy przy niewiarygodnie oszczędnym elektrycznym układzie napędowym. A nowy, jeszcze większy GigaBox oferuje niezrównaną pojemność bagażową.”
Stylistyka nadwozia odzwierciedla charakter Pumy ostatniej generacji, a wprowadzone rozwiązania sprawiają, że jest ona bardziej wyrazista i aerodynamiczna. Śmiały projekt w formie „tarczy”, inspirowany frontem elektrycznego SUV-a, Forda Mustanga Mach-E, zastąpił konwencjonalną osłonę chłodnicy, nadając pojazdowi świeży wygląd. 7 Sportowy tylny spojler i specjalne wzory felg aluminiowych dodają Pumie stylu typowego dla modeli elektrycznych i sprawiają, że sprawniej radzi sobie z oporami powietrza, co przekłada się na jeszcze lepsze osiągi.
Poczucie cyfrowego komfortu i stała komunikacja
Wnętrze cechuje się wyrazistą i nowoczesną stylistyką, którą podkreślają dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, znajdujące się w zasięgu ręki kierowcy, gwarantujące poczucie nieprzerwanej kontroli nad pojazdem. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji Forda SYNC 4 13 korzysta z nawigacji skomunikowanej z chmurą obliczeniową 14, co pomaga unikać miejskich korków, łączy się także bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto 15, pozwalającymi na bezprzewodowy dostęp do aplikacji i informacji smartfona.
Nowa, podniesiona konsola środkowa zapewnia wygodną przestrzeń do przechowywania drobiazgów osobistych, które zwykle przewożone były w bocznych kieszeniach. Podłokietnik można przesuwać, ustawiając go w najwygodniejszej pozycji podczas długich tras, a indukcyjna ładowarka 17 rozwiązuje problem pełnej baterii smartfona do końca podróży.
Puma Gen-E sprawia również, że jazda w mieście i poza nim jest łatwiejsza. Uproszczona elektroniczna dźwignia zmiany biegów, umieszczona za kierownicą sprawia, że przełączanie między trybem jazdy, położeniem neutralnym i biegiem wstecznym jest tak łatwe, jak obsługa kierunkowskazów za pomocą niewielkiego ruchu dłoni. Wybór trybu «one-pedal», pozwalającego na kontrolę samochodu wyłącznie pedałem gazu, ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim w każdym z czterech trybów jazdy.
Opcjonalny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i Lane Centering Assist8, 19, 20 odpowiada nie tylko za płynniejsze hamowanie i przyspieszanie, dodając kierowcy pewności za kierownicą, ale także korzysta z inteligentnej funkcji przewidywania ograniczeń prędkości na trasie18 i z wyprzedzeniem dostosowuje prędkość pojazdu do zakrętów na drodze, rond oraz podczas wjazdu lub zjazdu z autostrad. Opcjonalny system kamer 360° z widokiem dookoła pojazdu może wyświetlać widok pojazdu z lotu ptaka, ułatwiając parkowanie, wsiadanie i wysiadanie na nietypowych miejscach parkingowych.
Matrycowe Full LED dostępne jako wyposażenie standardowe od wersji Premium wykorzystują technologię Predictive Dynamic Bending Light do monitorowania drogi przed samochodem i doświetlania wszystkich przestrzeni, które wymagają lepszej widoczności. Kształt wiązki światła wydobywa z ciemności odpowiedni obszar, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.
Pumę Gen-E można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze są w drodze do klientów. Polski cennik rozpoczyna się od 146 900 zł dla standardowej wersji wyposażenia oraz od 156 900 zł dla wersji Premium. Samochód w obu wersjach jest dostępny do dofinansowania w ramach programu „NaszEauto”, dzięki któremu można otrzymać do 40 tysięcy złotych. W cenie samochodu znajduje się ładowarka Wallbox o wartości 4 500 zł oraz pakiet dodatkowych korzyści. Klient ma do wyboru wyposażenie dodatkowe o wartości 6 400 zł albo pakiet 8 lat ochrony Ford Protect o wartości 6 390 zł.
# # #
1 Z założeniem, że akumulator Pumy Gen-E jest w pełni naładowany. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.
2 Na podstawie danych o sprzedaży Forda.
3 Zasięg do 288km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Tourneo Couriera. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
4 Zasięg do 300 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita Couriera. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP) i z załączonym opcjonalnym ogranicznikiem prędkości do 120 km/h. .
5 Do 602 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Explorera z napędem na tylną oś i opcji o rozszerzonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
6 Zasięg do 627 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Capri z napędem na tylną oś i opcji o zwiększonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
7 Zasięg do 600 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Mustanga Mach-E z napędem na tylną oś i opcji o zwiększonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
8Zasięg do 402 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita z opcją rozszerzonego zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
9 Zasięg do 337 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Transita Customa. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
10 Zasięg do 325 km przy w pełni naładowanym akumulatorze E-Tourneo Customa. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
11 Czas ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez producenta. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100% Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.
12 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
13 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
14 Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności sieci i odpowiedniego planu taryfowego. Sieć 5G nie jest dostępna wszędzie. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi. Hotspot Wi-Fi wymaga oddzielnej subskrypcji.
15 Wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC nie kontroluje produktów innych firm podczas użytkowania. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji. Android Auto jest znakiem towarowym firmy Google LLC. Apple CarPlay jest znakiem towarowym firmy Apple Inc., zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
16 Aby korzystać z pokładowej funkcji Alexa kierowcy muszą aktywować FordPass Connect w swoim samochodzie za pomocą aplikacji FordPass na smartfony lub ustawień. Dostęp do Alexa wymaga konta Amazon, systemu SYNC 4 lub SYNC 4A i FordPass Connect, bezpłatnej usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Mogą być wymagane dodatkowe produkty i konfiguracja. Amazon, Alexa oraz wszystkie powiązane loga i znaki są znakami towarowymi należącymi do firmy Amazon.com, Inc. lub do podmiotów stowarzyszonych.
17 Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe Qi może nie być kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.
18 Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
19 System utrzymywania w pasie ruchu nie steruje układem kierowniczym.
20 Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca musi interweniować, naciskając przycisk „RES” lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by wznowić działanie systemu.

