- Haupt Racing Team po raz pierwszy w tym roku wystawia w najwyższej klasie wyścigów sprinterskich dwa Fordy Mustangi GT3
- Za kierownicami Fordów, które po 36 latach wracają do DTM z fabrycznym wsparciem, zasiądą Arjun Maini z Indii i Szwajcar Fabio Scherer
Skład HRT Ford Performance stanowią obecnie kierowcy fabryczni Ford Performance – Arjun Maini i Fabio Scherer, który uzupełnia również skład oficjalnych kierowców Ford Performance klasy GT3 Junior. Maini i Scherer mogą pochwalić się łącznie 82 startami w DTM.
„Powrót do DTM świadczy o naszych ambicjach sprawdzenia Mustanga GT3 w rywalizacji z najlepszymi zawodnikami na najbardziej wymagających torach na całym świecie” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports. „HRT było doskonałym partnerem, więc wzmacniamy tę relację, wprowadzając zespół do DTM”.
Arjun Maini z powodzeniem startuje dla HRT w różnych seriach wyścigowych od 2022 roku i może się pochwalić dwoma miejscami na podium i jedną pole position w DTM w zeszłym sezonie. Do tej pory indyjski kierowca wystąpił w prestiżowej serii sprintów 64 razy. Będzie rywalizował w Fordzie Mustangu GT3 nr 36 w niebiesko-żółtych barwach zespołu partnerskiego RAVENOL.
Fabio Scherer ma również doświadczenie w DTM: w 2020 roku, który był ostatnim sezonem rozgrywanym według regulaminów Klasy 1, ukończył 18 wyścigów DTM i zdobył 20 punktów. W 2023 roku wygrał klasę w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Szwajcarski kierowca będzie ścigał się w DTM w sezonie 2025 Mustangiem GT3 z numerem 64 w barwach Ford Heritage. Klasyczny design z dwoma czerwonymi pasami wzdłuż pojazdu jest ukłonem w stronę ostatniego Forda Mustanga w DTM, który wystartował w roku 1994.
Pierwsze testy HRT Ford Performance z kierowcami odbyły się w ubiegłym tygodniu na Motorsport Arena Oschersleben. Trzy tygodnie później na torze w regionie Madgeburger Börde odbędzie się otwarcie sezonu. Kalendarz obejmuje siedem kolejnych weekendów na torach w Niemczech, Austrii i Holandii. Finał sezonu zaplanowano na 4 i 5 października na torze Hockenheim.
HRT wystąpi jako faworyt mistrzostw o bogatej tradycji, z dorobkiem sześciu zwycięstw w 66 wyścigach i z tytułem najlepszego kierowcy, zdobytym w 2021 roku. Aby zachować przewagę konkurencyjną w przyszłości, zespół angażuje się w rozwój młodych talentów i od początku roku współpracuje z zespołem kartingowym SIM-ON. Celem jest promowanie talentów sportów motorowych na wczesnym etapie i, w miarę osiąganych postępów, doprowadzenie ich do DTM poprzez udział we własnych zespołach i poprzez program „Road to DTM” w serii ADAC GT Masters.
Ulrich Fritz, dyrektor zarządzający Haupt Racing Team: „Przede wszystkim jesteśmy bardzo dumni, że Ford Performance powierzył nam odpowiedzialne zadanie, związane z powrotem do DTM. W przeszłości kilkakrotnie udowodniliśmy, że możemy odnieść sukces w tej serii. Jednak z pewnością przyda nam się odrobina cierpliwości, związanej z przygotowaniem nowego samochodu. Koncentrujemy się na dalszym opracowaniu Forda Mustanga GT3, jednak biorąc pod uwagę naszych dwóch szybkich kierowców i doświadczoną załogę, jestem przekonany, że możemy osiągnąć dobre wyniki w trakcie sezonu.”
Arjun Maini, nr 36 HRT Ford Performance Ford Mustang GT3: „Jestem bardzo zadowolony z kolejnego roku w DTM, tym razem z HRT i Ford Performance. Z niecierpliwością czekamy na ten sezon. To dla mnie nowe zadanie i nowe wyzwanie dla całego zespołu. Na szczęście bardzo dobrze mi się współpracowało z HRT w ciągu ostatnich kilku sezonów. Jestem więc bardzo szczęśliwy, że mogę kontynuować współpracę i mam nadzieję, że uda nam się wspólnie powalczyć w kilka ważnych wyścigach i osiągnąć sukces.”
Fabio Scherer, nr 64 HRT Ford Performance Ford Mustang GT3: „Cieszę się, że wróciłem do DTM po pięciu latach i cieszy mnie powrót Forda. To niesamowite, ścigać się dla legendarnej marki Ford i dla HRT. Bardzo dziękuję za tę wspaniałą okazję.”