E-Transit
To właśnie w tym modelu Ford po raz pierwszy wprowadził funkcjonalność ProPower OnBoard. Dzięki dużej baterii – 68 kWh lub, w wersji z przedłużonym zasięgiem, nawet 89 kWh – E-Transit pozwala Ci ładować urządzenia wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz. Funkcja dostępna jest jako opcja dodatkowa i dostarcza 2,3 kW mocy bez potrzeby posiadania generatora. Możesz więc po prostu podłączyć wybrane urządzenie do gniazdka 230V i zabierać się do pracy.
Zastosowanie w praktyce? To właśnie dzięki temu systemowi zespół Electric Cowboyz mógł zaprezentować swoją aranżację utworu „Jingle Bells” na Placu Zamkowym w Warszawie, to także, między innymi dzięki funkcji ProPower OnBoard powstają nagrania cyklicznych wywiadów Beaty Sadowskiej „AutentycznE rozmowy w E-Transicie” dokładnie tam, gdzie zaparkuje nasze specjalnie przygotowane mobilne studio, zbudowane na bazie tego w pełni elektrycznego modelu.
Nie tylko w elektrykach
Ale system ProPower OnBoard to funkcjonalność przypisana nie tylko do aut elektrycznych. Odnajdziemy ją w Fordzie także w wybranych modelach z coraz szerszej gamy hybryd typu Plug-In (PHEV), czyli aut z napędem hybrydowym, możliwością ładowania z gniazdka domowego lub na stacjach ładowania, które mogą się przemieszczać korzystając jedynie z napędu elektrycznego. Przykładami są tutaj nowy Transit Custom PHEV oraz osobowy, komfortowy – Tourneo Custom PHEV. Właśnie w tych modelach w kabinie lub tylnej części przestrzeni ładunkowej odnajdziemy zestaw gniazd 230V o łącznej mocy, tak jak w przypadku E-Transita – 2,3 kW. Funkcja ta jest wyposażeniem opcjonalnym i dostępna jest także w pełni elektrycznych odpowiednikach tych modeli, czyli E-Transit Custom i E-Tourneo Custom.
Nowy model Ranger PHEV, czyli rozbudowane możliwości
Ale to nie koniec nowości, które przyszykował Ford. Do cenników właśnie trafiła najnowsza odsłona najpopularniejszego pick upa w Europie, w tym także w Polsce – modelu Ranger. Chodzi o wersję z hybrydowym napędem PHEV, która dysponuje mocą 279 KM i największym momentem obrotowym wśród wszystkich wersji Rangera – wynoszącym nawet 690 Nm. Model ten może pokonać w trybie czysto elektrycznym do 43 km i, podobnie jak opisane powyżej, ma w opcjach system ProPower OnBoard. Ale w tym wypadku konstruktorzy Forda poszerzyli jego funkcjonalność.
Potencjalny klient ma do wyboru dwie opcje. Podstawową (standardową w wersji Stormtrak, w wersjach XLT i Wildtrak za dopłatą) – o łącznej mocy 2300 W – obejmującą dwa gniazdka 230V 10A w skrzyni ładunkowej oraz jedno gniazdko 230V w kabinie. W przypadku drugiej, rozbudowanej (wyposażenie opcjonalne) dwa gniazda 230V 15A zamontowane w skrzyni ładunkowej mają łączną moc 6900 W, a oprócz tego cały czas w kabinie jest dostępne gniazdko 230V 10A o mocy 2300 W.

