- Ford Ranger utrzymał w 2024 roku pozycję najlepiej sprzedającego się pick-upa w Europie, z 43,6-procentowym udziałem w swoim segmencie. To dziesiąty kolejny rok dominacji Rangera w europejskich rankingach
- Europejczycy kupili w zeszłym roku 60 400 Rangerów, co oznacza wzrost o 4% w stosunku do poprzedniego roku. Na czterech rynkach udział w segmencie przekroczył 50 procent, osiągając rekordowy poziom w Niemczech
- Do oferty dołącza bezkonkurencyjny Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) dysponujący największym momentem obrotowym spośród wszystkich produkowanych Rangerów i zasięgiem do 43 km w trybie bezemisyjnym
Ranger stanowił prawie połowę wszystkich pickupów, sprzedawanych w Europie w 2024 roku. 1 Zanotował 43,6% udziału w segmencie i wzrost o 1,3 punktu procentowego rok do roku, a na krajowych rynkach na Rangera decydowało się nawet 54,2% klientów, co stanowi wzrost o 18,6 punktu procentowego. Ford Pro sprzedał w całym regionie w 2024 roku 60 400 Rangerów, osiągając wzrost o 4% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Ford Pro rewolucjonizuje definicję pickupa, wprowadzając w tym roku kolejną atrakcyjną opcję dla europejskich klientów w Europie – nowego Rangera PHEV. Zelektryfikowany model oferuje bezkonkurencyjne osiągi w zakresie zdolności holowania 2, ładowności 3 oraz dzielności terenowej, a także 43-kilometrowy zasięg przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym 4 i najwyższy moment obrotowy spośród wszystkich dostępnych modeli Rangera – do 697 Nm. 5
Wraz z Rangerem PHEV do oferty wyposażenia modelu wchodzi również system Pro Power Onboard,6 umożliwiający klientom zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora. Ranger PHEV jest już produkowany w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są wiosną tego roku.
Więcej o nowym Rangerze PHEV w wideo Ford Pro: https://youtu.be/FP6NlnzmAro
„Dekada panowania Rangera na pozycji najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie to efekt dogłębnego zrozumienia potrzeb naszych klientów i sposobu, w jaki korzystają ze swoich samochodów. Nasz nowy Ranger PHEV napędzany energią elektryczną podniesie satysfakcję jazdy pick-upem na wyższy poziom” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe. „Ranger PHEV zapewnia większy niż kiedykolwiek wcześniej moment obrotowy, zdolność do zasilania narzędzi i sprzętu o dużym poborze mocy w miejscu pracy lub na polu biwakowym, a także możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, co stanowi ogromny krok naprzód w zakresie efektywności pickupów.”
Ranger stanowił w 2024 roku ponad połowę sprzedaży pickupów na czterech europejskich rynkach: w Irlandii (54,2%), Niemczech (rekord rynku 53,9%), Wielkiej Brytanii (52,4%) i Belgii (50,1%).
Kilka rynków odnotowało również znaczny wzrost udziału w porównaniu z wcześniejszym rokiem, znalazła się wśród nich Polska (18,6 punktu procentowego), Hiszpania (9,3 punktu procentowego), Norwegia (6,1 punktu procentowego), Wielka Brytania (5,3 punktu procentowego) i Włochy (3,4 punktu procentowego).
Ranger nowej generacji dotarł do pierwszych właścicieli już w 2023 roku, w efekcie prac badawczo-rozwojowych, do których Ford Pro zaangażował klientów na całym świecie, co pomogło stworzyć pickupa, na którym właściciele mogą polegać w biznesie, życiu rodzinnym i podczas wypraw.
Również polscy klienci niezmiennie doceniają Forda Rangera. Model ten jest niekwestionowanym liderem w swojej kategorii na naszym rynku. W 2024 roku na polskich drogach pojawiły się 1963 nowe Fordy Rangery, co oznacza wzrost liczby rejestracji w stosunku do 2023 roku na poziomie 92,2%.
# # #
1 Na podstawie S&P Global Mobility za lata 2015-2023 i prognozowane dane sprzedażowe za rok 2024. Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
2 Po odpowiednim wyposażeniu. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
3 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek.
4 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 43 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.
5 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie. Podane szacunkowe wartości oparte są na wewnętrznych testach. Oficjalne dane zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
6 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.

