Samochód został uzbrojony w aluminiową zabudowę kontenerową. Konstrukcja została wyposażona w pięć rolet, które ułatwiają dostęp do tylnej części pojazdu. Na liście wyposażenia auta znalazł się między innymi wysokociśnieniowy agregat wodno-pianowy oraz teleskopowy maszt oświetleniowy ze źródłami światła w technologii LED. W tylnej części zabudowy umieszczona została drabinka. Całość uzupełnia oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne LED oraz elektryczna wyciągarka wbudowana w przedni zderzak.
Ford Transit, na którym została umieszczona zabudowa, to wersja z podwójną kabiną przystosowana do przewożenia nawet 6 osób. Ładowność tego auta wynosi 800 kilogramów, a dopuszczalna masa całkowita to 3 490 kilogramów. Pojazd został wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową zintegrowaną z nakładką na dachu, a także w radiotelefon.
Pod maską znalazł się silnik 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, a napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Transit został wyposażony w podniesione zawieszenie oraz 16-calowe opony All Terrain.
Wersja wyposażenia Trend zapewniła, że na liście udogodnień znalazła się między innymi klimatyzacja, Modem FordPass Connect, radio cyfrowe i zestaw głośnomówiący Bluetooth. Samochód został ponadto doposażony w hak holowniczy z systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy, statyczne doświetlanie zakrętów czy system monitorowania ciśnienia w oponach.
Na polskim rynku Ford Transit oferowany jest między innymi jako Van lub Van Brygadowy, Autobus M2, a także jako podwozie z kabiną – z pojedynczą kabiną, z podwójną kabiną oraz platforma. Do tego dochodzi szeroki pakiet napędów składający się z silnika EcoBlue w trzech wariantach mocy – 105 KM, 130 KM i 165 KM oraz wariantu w pełni elektrycznego z baterią o pojemności 68 kWh lub 89 kWh i zasięgiem do 402 kilometrów. W zależności od wybranej konfiguracji napęd przekazywany może być za pośrednictwem manualnej 6-biegowej skrzyni biegów, a także 8- lub 10-biegowej skrzyni automatycznej.