Biuro prasowe Ford Polska

Finał konkursu Mechanik Roku 2024 Ford Polska

W dniu 10 października odbył się finał konkursu „Mechanik Roku 2024” organizowanego przez Ford Polska. Zadania przygotowane przez specjalistów z Centrum Szkolenia Serwisowego Ford Polska wyłoniły zwycięzców.

Rywalizację o tytuł Mechanika Roku 2024 wśród fachowców zatrudnionych w sieci Autoryzowanych Serwisów Forda wygrał Marcin Węgrzyn z Wikar Kraków. Drugie miejsce zajął Jarosław Papaj z Bemo Motors Odział Ostroroga, a trzecie Krzysztof Maciejewski, który również reprezentował Bemo Motors Oddział Ostroroga. Na finalistów czekały nagrody przygotowane przez Ford Polska – upominki oraz vouchery pieniężne.

– Konkurs Mechanik Roku 2024 to dla nas święto Autoryzowanych Serwisów Forda i element współzawodnictwa pomiędzy kolegami, którzy na co dzień zajmują się obsługą i diagnostyką samochodów. Celem tego wydarzenia jest nie tylko podnoszenie kwalifikacji oraz zwiększanie umiejętności naszych mechaników, ale także zachęcanie ich do pogłębiania wiedzy. Rozwój branży motoryzacyjnej oraz nowoczesne rozwiązania techniczne wymagają stałego dokształcania. Naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych. Wszystko to znacząco wpływa na jakość obsługi naszych klientów – powiedział Dariusz Lech dyrektor działu serwisu i części zamiennych  z Ford Polska.

Pierwszy etap konkursu polegał na wypełnieniu testu online. Spośród wszystkich uczestników do kolejnego etapu przeszło 11 najlepszych. Finał konkursu odbył się w Centrum Szkolenia Serwisowego Ford Polska w Nadarzynie. Tutaj pod okiem szkoleniowców mechanicy wzięli udział w teście z wiedzy ogólnej.

Na czterech finalistów czekały zadania praktyczne – cztery stanowiska serwisowe, na których znalazły się modele: Ford Mustang Mach-E, Ford Transit Custom oraz dwie hybrydowe Kugi Plug-in. Finałowe zadania praktyczne polegały na znalezieniu usterki wywołanej przez szkoleniowców Ford Polska. Czas na wykonanie zadania był ograniczony, a nad przebiegiem czuwali przydzieleni do każdego z finalistów sędziowie.

– Zapewnienie naszym klientom najlepszej jakości usług zawsze było priorytetem sieci Autoryzowanych Serwisów Ford Polska. Bez względu na wiek i model musimy zapewnić taką samą jakość obsługi i profesjonalizm. Obecnie musimy być jeszcze bardziej przygotowani, bardziej wyszkoleni. Technologia się zmienia. Dzisiaj na rynku oprócz samochodów z silnikami spalinowymi są obecne auta elektryczne czy modele z napędem hybrydowym typu Plug-in. Dlatego nasi dilerzy muszą być w stanie odpowiedzieć na wiele wyzwań. Taki konkurs jest motywacją dla mechaników i dilerów, aby być jeszcze bardziej przygotowanymi na nowe wyzwania – powiedział Attila Szabo, prezes zarządu, dyrektor zarządzający Ford Polska.

W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 500 mechaników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu. Firma Ford Polska posiada ośrodek szkoleniowy w Nadarzynie – tam przeprowadzane są kursy z zakresu wiedzy technicznej, jakości i standardów obsługi klientów, a także z zakresu nowoczesnych technologii.

Dodatkowo w całej sieci wdrożona jest ustandaryzowana obsługa klientów. Doradca serwisowy dokonuje oględzin auta, a klient na podstawie przedstawionego raportu decyduje o zakresie napraw i akceptuje szczegółową wycenę. Dodatkowo w ramach usługi Ford Video Check sporządzany jest raport wideo przedstawiający 30- punktową kontrolę stanu technicznego pojazdu. Wszystko wysyłane prosto na telefon klienta.

– Wszyscy mechanicy Autoryzowanych Serwisów Forda objęci są procesem certyfikacji. Firma od początku swojego istnienia przywiązuje ogromną wagę do profesjonalnego szkolenia pracowników zatrudnionych w Autoryzowanych Serwisach. Pierwszy ośrodek szkoleniowy wykorzystywany do szkoleń mechaników powstał w Ford Polska w 1993 roku.  – dodaje Jacek Snopkowski dyrektor działu technicznego z Ford Polska.

Za serwisowaniem samochodu w Autoryzowanych Serwisach Forda przemawia wiele argumentów. Przede wszystkim serwisanci mają dostęp do technologii zalecanych przez producenta pojazdu, pełnej dokumentacji oraz specjalistycznych narzędzi. Są więc w stanie właściwie przeprowadzić pełną diagnostykę. Dodatkowo podczas przeglądów i napraw stosowane są jedynie oryginalne części, które spełniają surowe normy jakości ustalone przez firmę Ford. Dodatkową zaletą jest czas, w którym potrzebna część serwis ASO jest w stanie sprowadzić. To jeden dzień roboczy z magazynu centralnego Forda z Polski lub 3 dni robocze z magazynu z Niemiec.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.