Jadąc w nieznane możemy jednak przegapić zakręt lub zjazd, nawet z pomocą nawigacji satelitarnej, zwłaszcza kiedy nie przeanalizujemy trasy – statystyki pokazują, że pominięcie zjazdu może być czasochłonne i kosztowne, często skutkiem pomyłki bywają objazdy sięgające 50 km.1
Według jednego z badań, prawie jedna trzecia brytyjskich kierowców twierdzi, że przegapili zjazd z powodu niewidocznych znaków – czasami przesłoniętych przez inne samochody, czasem przez roślinność przy drodze – a prawie wszyscy ankietowani przypominają sobie sytuacje z samochodami, wykonującymi nagłe lub niebezpieczne manewry podczas spóźnionych zjazdów z autostrady. 2
Nowy Ford Kuga 3 jest jednym z modeli wyposażonych w inteligentny tempomat adaptacyjny 4, który może sprawić, że takie przegapione zakręty przestaną być problemem kierowców. Skomunikowana nawigacja połączona z chmurą 5 współpracuje z tempomatem adaptacyjnym, zmniejszając prędkość samochodu podczas zbliżania się do wybranego zjazdu z autostrady, ponadto samochód poinformuje o tym za pośrednictwem alertów wizualnych i dźwiękowych.
Funkcja ta działa jako dodatkowe wsparcie dla kierowców. Jeśli chce on kontynuować jazdę za skrzyżowaniem bez zjeżdżania z trasy, musi po prostu wcisnąć pedał gazu i podążać na wprost swoją drogą.
Nowa Kuga, która jest już w sprzedaży, nie tylko zapewnia komfort podczas dłuższych podróży, zmieści również spory ekwipunek w swojej 645- litrowej przestrzeni bagażowej6. Do wyboru są napędy w pełni hybrydowe, hybrydowe typu plug-in i benzynowe, a podczas wyjazdów w okolice, gdzie musimy się zmierzyć z błotem lub piaskiem, idealnym wyborem będzie nowa Kuga wersji Active i Active X o podwyższonym zawieszeniu i specjalnym trybem jazdy, który poradzi sobie w takich warunkach.
# # #
1 https://www.quotezone.co.uk/car-insurance/worst-places-take-wrong-turn
2 Transport Focus, Panel Użytkowników Transportu 2019: 95% użytkowników twierdzi, że było świadkami wykonywania przez innych kierowców niebezpiecznych manewrów w trakcie opuszczania skrzyżowania. https://d3cez36w5wymxj.cloudfront.net/wp-content/uploads/2019/04/26165546/Transport-Focus-Junction-numbers-survey-Transport-User-Panel.pdf
3 Kuga PHEV, zgodnie z homologacją: emisja CO2 20-28 g/km, zużycie paliwa od 0,9-1,2 l/100 km, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 60-69 km (WLTP).
Kuga Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 121-146 g/km, zużycie paliwa od 5,3-6,4 l/100 km (WLTP).
Kuga 1,5 l. EcoBoost Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 44-163 g/km, zużycie paliwa od 6,3-7,2 l/100 km (WLTP).
Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
4 Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu.
5 Usługi dla pojazdów skomunikowanych zależą od dostępności sieci Vodafone i sieci partnerskich Vodafone. Zmieniająca się technologia, sieci komórkowe i możliwości pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie funkcji korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.
6 Dane dla wersji z silnikiem 1.5 EcoBoost z w wersji 5-miejscowej z tylną kanapą w położeniu maksymalnie do tyłu do linii szyb bocznych, z zestawem naprawczym.