Biuro prasowe Ford Polska

Ford Pro przedstawia nowego Transita Connect z napędem PHEV

Ford Pro przedstawił dziś nowy kompaktowy model dostawczy Transit Connect, który uzupełnia europejską ofertę zelektryfikowanych, oszczędnych pojazdów użytkowych nowej generacji z rodziny Transitów.

  • Ford Pro uzupełnia europejską rodzinę zelektryfikowanych Transitów, wprowadzając nowy kompaktowy model dostawczy Transit Connect z napędem hybrydowym typu plug-in
  • Zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV) pozwala uzyskać bardzo korzystny docelowy zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący 110 km, zapewnia też możliwość ładowania akumulatora prądem stałym i przemiennym
  • Opcjonalny napęd na wszystkie koła, rewolucyjna koncepcja elastycznego układu foteli w modelach Kombi, nowoczesne systemy i cyfrowy kokpit skomunikowany z siecią zwiększają atrakcyjność tego modelu
  • Model zapewnia właścicielom podniesienie dyspozycyjności i efektywności firm za sprawą środowiska oprogramowania i usług Ford Pro
  • Od wiosny otwarte będą listy zamówień, dostawy do klientów rozpoczną się latem tego roku

Gama zaawansowanych i wydajnych układów napędowych obejmuje pierwszy w tym modelu hybrydowy napęd typu plug-in (PHEV), który pozwala uzyskać bardzo duży zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący 110 km, zapewnia też możliwość ładowania akumulatora prądem stałym i przemiennym.

Klienci mogą również korzystać z większej dopuszczalnej ładowności i rozmiarów przestrzeni ładunkowej sięgającej 3,7 m3 oraz z nowej koncepcji układu siedzeń w modelach Kombi. Dodatkowe wyposażenie premium obejmuje nową opcję inteligentnego napędu na wszystkie koła, cyfrowy kokpit skomunikowany z siecią oraz najszerszy w historii modelu zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.

Niezależnie od tego, czy jest to mała firma, czy też duża flota pojazdów, właściciele Transitów Connect mogą podnieść ich dyspozycyjność dzięki wsparciu Ford Pro, na które składają się oprogramowanie, usługi serwisowe i elastyczne plany finansowe, a także specjalne rozwiązanie telematyczne dla flot.                                    

„W ciągu ostatnich dwóch lat zelektryfikowaliśmy rodzinę Transitów, aby każdy klient, niezależnie od rodzaju działalności, mógł zwiększyć efektywność swojej firmy i przejść na pojazdy korzystające ze zelektryfikowanych napędów. Nasz nowy Transit Connect jest kolejnym krokiem w realizacji tej misji” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Nowe opcje układu napędowego PHEV i napędu na wszystkie koła, zaawansowane technologicznie wyposażenie wnętrza i wsparcie ze strony Ford Pro sprawiają, że Transit Connect stał się solidnym narzędziem pracy w eleganckim, kompaktowym nadwoziu.”

Trzecia generacja popularnego kompaktowego samochodu dostawczego stanowi wraz z nowym Transitem Courierem i mającym się wkrótce pojawić elektrycznym E-Transitem Courierem element najbardziej imponującej oferty kompaktowych samochodów dostawczych w historii Ford Pro.

Transit Connect wejdzie do produkcji wiosną 2024 roku, a pierwsze dostawy vana z silnikiem wysokoprężnym zaplanowano latem tego roku. Transit Connect PHEV dołączy do gamy przed końcem roku, a modele z napędem na wszystkie koła i Kombi uzupełnią linię na początku 2025 roku.

Zelektryfikowana gama europejskich Transitów Ford Pro

Transit Connect PHEV 1,2 to ostatni element programu elektryfikacji rodziny Transitów spod znaku Ford Pro w Europie, po wprowadzeniu wiodącego w segmencie modelu E-Transita, 1,3, elektrycznego E-Transita Customa 1,4 – pierwszej elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się jednotonowego samochodu dostawczego w Europie 5 – oraz E-Transita Couriera. 1,6

Nowa gama układów napędowych została uzupełniona o pierwszy w historii Transita Connect napęd PHEV. Układ napędowy łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm 7 trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej, automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Maksymalna ładowność wynosi 770 kg, 8 a dopuszczalna masa przyczepy to 1400 kg. 9

Transit Connect PHEV dysponuje w trybie czysto elektrycznym zasięgiem do 110 km i może w tym trybie nadal dostarczać do 330 Nm momentu obrotowego, co sprawdza się podczas transportu w ruchu miejskim.

W razie potrzeby użytkownicy mogą doładować akumulator za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 50 kW  lub naładować go między zmianami do 100% pojemności, z instalacji prądu przemiennego, korzystając z wbudowanej ładowarki o mocy 11 kW. 10

 Trzy tryby jazdy pomagają uzyskać możliwie najniższe zużycie energii: 11

  • EV Now – oznacza jazdę przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
  • EV Auto – utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
  • EV Later – oszczędza energię elektryczną na później, co jest przydatne np. na autostradzie przed dotarciem do miasta.

Wysokie walory transportowe

Transit Connect został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu różnych wymagań użytkowników kompaktowych samochodów dostawczych, dlatego Ford Pro oferuje ten model z krótkim lub długim rozstawem osi, w wersji dwumiejscowej z nadwoziem typu Van lub w pięciomiejscowej, z nadwoziem typu Kombi.

Nowa konstrukcja przestrzeni ładunkowej wersji Van z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie ładunku o objętości do 3,1 m3 lub 3,7 m3 w wersji z dłuższym rozstawem osi. Model dysponuje maksymalną ładownością 820 kg, 8 a dzięki dopuszczalnej masie przyczepy wynoszącej 1500 kg 9 klienci mogą holować i przewozić różnego rodzaju sprzęt, wykorzystywany w ich działalności.

Transit Connect Kombi wyróżnia się rewolucyjną koncepcją elastycznego ustawienia siedzeń, która umożliwia klientom przewożącym zarówno pasażerów, jak i ładunku oraz szybką i łatwą zmianę wygodnego, pięciomiejscowego pojazdu w praktyczny samochód dostawczy. Tylne siedzenie można łatwo złożyć do przodu i podnieść w ciągu kilku sekund, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową do 2,5 m3 (L1) lub 3,1 m3 (L2), co w modelach L2 zapewnia miejsce na dwie europalety. 12 W pozycji złożonej tylne siedzenia tworzą pełną przegrodę ochronną i sprawiają, że pasażerowie siedzący z przodu mogą cieszyć się większym komfortem.

Produktywność dzięki Ford Pro

Ford Pro wspiera użytkowników Transitów Connect w podnoszeniu ich efektywności w firmach poprzez poprawę dyspozycyjności samochodów i obniżenie kosztów eksploatacji. Wraz z nowym modelem oferowane jest specjalistyczne rozwiązanie dla klientów flotowych, obejmujące podłączany moduł, umożliwiający łączność za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro Telematics.

Obsługa Ford Pro Service jest również dostosowana do potrzeb klientów komercyjnych, a mobilne punkty serwisowe (Mobile Servicing) są w stanie wykonać 70% przeglądów i napraw w czasie i miejscu dogodnym dla klienta. Jedna z dużych flot w Wielkiej Brytanii odnotowała skrócenie czasu przestojów dzięki korzystaniu z usług mobilnego serwisu z trzech dni do zaledwie dwóch godzin w przypadku wykonywania podobnych zadań.

Europejska sieć wyspecjalizowanych firm, dokonujących konwersji pojazdów dostawczych Ford Pro Convertor, zrzesza ponad 200 partnerów w całej Europie. Opracowują oni dla klientów popularne konwersje kompaktowych samochodów dostawczych, takich jak chłodnie i zabudowy regałowe, które mogą korzystać później ze wsparcia technicznego i homologacji Ford Pro Special Vehicles, a także z opieki posprzedażnej, porównywalnej z taką, jaką objęte są seryjne pojazdy Ford Pro.

Nowa gama wydajnych układów napędowych

Poza nowym układem napędowym PHEV, klienci mogą również wybrać 2,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny EcoBlue w dwóch wariantach mocy. Nowy układ napędu na wszystkie koła jest oferowany z silnikiem o mocy 122 KM i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Klienci mogą również wybrać ten sam silnik z siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń bez utraty momentu obrotowego. Wariant o mocy 102 KM współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, przenoszącą napęd wyłącznie na przednie koła. Ford Pro przewiduje dla tego zespołu napędowego wyjątkowo niskie zużycie paliwa na poziomie 4,8 l/100 km, co pomoże klientom obniżyć koszty eksploatacji. 1,2

Możliwość zamówienia wersji nowego Transita Connect z inteligentnym napędem na wszystkie koła zwiększy atrakcyjność modelu, szczególnie w regionach skandynawskich i alpejskich, gdzie samochód zagwarantuje lepszą trakcję i pewność prowadzenia w trudnych warunkach pogodowych.

Zaawansowane systemy – najwyższa satysfakcja z użytkowania

10-calowy cyfrowy zestaw zegarów z konfigurowalnym wyświetlaczem głównym, otoczonym dodatkowymi informacjami o pojeździe, jest standardowym wyposażeniem w całej gamie. w połączeniu z 10-calowym kolorowym centralnym ekranem dotykowym 13, dysponującym w opcji skomunikowaną nawigacją 14 tworzy stylowy i funkcjonalny cyfrowy kokpit.

Kierowcy, którzy używają smartfonu do nawigacji lub kontaktowania się z klientami, mogą korzystać z udogodnień środowisk Apple Carplay i Android Auto, łączących się bezprzewodowo, 15 a także bezprzewodowej ładowarki, dostępnej w wersjach Limited i Active. 16 Równie sprawne jest ładowanie większych urządzeń, takich jak laptopy czy różnego rodzaju akcesoria, ponieważ porty USB-C w kabinie oferują moc do 45 W.

Klienci mogą dodać do wyposażenia podgrzewane fotele przednie, oferowane w połączeniu z podgrzewaną kierownicą. Są one wyposażone w sterowaną elektronicznie, czteropozycyjną regulację podparcia lędźwiowego i regulowane, przedłużane podparcie pod uda, poprawiające komfort podczas jazdy. Fotele otrzymały certyfikat znanej organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz zdrowszych pleców.

Dostępne w standardzie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w modelu Transit Connect obejmują10: asystenta unikania kolizji z funkcją autonomicznego hamowania i ostrzegania przed kolizją czołową, system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody oraz asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach, których celem jest pomoc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków zderzeń z innymi użytkownikami dróg.

Kamera cofania i system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej są wyposażeniem standardowym w modelach wyższych wersji, dzięki czemu kierowcy zyskają większą pewność podczas manewrowania. 10 Podobnie jak w nowym Transicie Custom, system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu może pomóc w zapobieganiu incydentom, związanym z otwieraniem drzwi w niewłaściwym momencie i ustrzec przed kolizją innych użytkowników drogi oraz wysiadających z samochodu pasażerów. 10

Wśród dostępnych w wyposażeniu opcjonalnym systemów znalazł się także Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko „składania się” przyczepy podczas cofania. 10 System wykorzystuje czujniki i kamerę cofania, aby pomóc kierowcy w intuicyjnym prowadzeniu przyczepy za pomocą pokrętła sterującego i wyświetlacza cyfrowego, bez używania kierownicy.

Lista wersji modelu obejmuje atrakcyjną propozycję dla klientów flotowych, rzemieślników i użytkowników indywidualnych:

  • Trend – dostępny z nadwoziami Van i Kombi, skierowany do klientów flotowych i ceniących sobie niskie koszty.
  • Limited – bogato wyposażony samochód dostawczy, wyróżniający się 17-calowymi felgami aluminiowymi, we wnętrzu znajdziemy blat roboczy w oparciu fotela pasażera
  • Active – atrakcyjne, wzmocnione kombi o stylistyce inspirowanej SUV-ami, z oświetleniem LED i relingami dachowymi.

# # #

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów.

2 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu, zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg 110 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

3 zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

4 zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 337 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

5 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja

6 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Opublikowany zasięg (przewidywana wartość docelowa wg WLTP) przy w pełni naładowanym akumulatorze – zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

 7 Po odpowiednim wyposażeniu. Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.

8 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego.

9 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

10 ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100% Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.

11 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. System aktywnego uniknania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody nie steruje układem kierowniczym. Asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach nie wykrywa wszystkich pojazdów na skrzyżowaniach, pieszych lub rowerzystów. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

12 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

13 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. w miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.

14 Usługi nawigacji wymagają: systemu SYNC 4 i FordPass Connect, usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass Pro (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Zakwalifikowane pojazdy otrzymują bezpłatną 12-miesięczną wersję próbną usług nawigacji, która rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia gwarancji na nowy pojazd. Klienci muszą odblokować wersję próbną usług nawigacji poprzez aktywację zakwalifikowanego pojazdu za pomocą konta członkowskiego FordPass. Dla skomunikowanych usług nawigacyjnych wymagana jest roczna umowa serwisowa. Usługi zdalne dla pojazdów skomunikowanych i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.                                                                                     

15 Wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC 4 nie kontroluje produktów innych firm podczas użytkowania. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji.

 16 Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe Qi może nie być kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.

Nowy Ford Transit Connect – B-ROLL

Pobierz film [272 mb]

Nowy Ford Transit Connect PHEV – B-ROLL

Pobierz film [301 mb]

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.