Panele są skanowane za pomocą skanera 3D ScanBox. Efekt jego pracy jest do 80 procent szybszy, niż tradycyjne metody pomiaru, a urządzenie jest w stanie połączyć kompleksowe skanowanie, inspekcję i raportowanie za naciśnięciem jednego przycisku.
„Skaner strukturalny ScanBox wykorzystujący niebieskie światło sprawia, że każdy pojazd Forda produkowany w zakładach Ford Thailand Manufacturing (FTM) lub Silverton w RPA spełnia nasze rygorystyczne standardy jakości” – powiedział Andrew Fromholtz, główny inżynier ds. nadwozi i tłoczenia w Ford International Markets Group (IMG). W Silverton w RPA Jan Groenewald zarządza tłocznią, w której produkowane są panele nadwozia nowego Rangera.
„Naszym celem jest osiągnięcie 99,99 procent dokładności wszystkich części, które wchodzą w skład nowego Rangera, a narzędzia takie jak skaner strukturalny niebieskiego światła pomagają nam zrealizować ten plan” – powiedział Groenewald.
Jak to działa?
„System ScanBox skanuje rzeczywistą część i porównuje ją z naszymi modelami 3D opracowanymi komputerowo (CAD), aby zapewnić idealne dopasowanie” – powiedział Groenewald.
„Skaner mierzy nie tylko wymiary obwodowe części, ale także parametry jej powierzchni, robiąc to szybko i precyzyjnie.”
Technologia skanowania strukturalnego z pomocą niebieskiego światła jest bardziej ekonomiczna i skuteczna, niż tradycyjna metoda maszynowego pomiaru współrzędnych (CMM). Obiekty poddawane są skanowaniu w ciągu kilku sekund, a wyniki mogą być przekształcane w bardziej użyteczne wizualne informacje zwrotne dla techników.
„Przy użyciu konwencjonalnych metod CMM, dobry specjalista potrzebowałby od godziny do półtorej, aby przeprowadzić pomiar dachu. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie dokonać pomiaru części w ciągu dwóch minut i 50 sekund” – powiedział Groenewald.
Oznacza to, że części mogą szybciej trafiać do produkcji ze świadomością, że wszelkie usterki zostaną wykryte i usunięte na wczesnym etapie.
Rangery produkowane w RPA i Tajlandii są eksportowane do ponad 180 krajów.