Biuro prasowe Ford Polska

Zaawansowane skanery pomagają w spełnianiu norm jakościowych w zakładach montujących Forda Rangera

Ford Motor Company wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić wysoką jakość produkowanych pojazdów oraz precyzję wykonania części i paneli nadwozia na poziomie 99,99 procent.

Panele są skanowane za pomocą skanera 3D ScanBox. Efekt jego pracy jest do 80 procent szybszy, niż tradycyjne metody pomiaru, a urządzenie jest w stanie połączyć kompleksowe skanowanie, inspekcję i raportowanie za naciśnięciem jednego przycisku.

„Skaner strukturalny ScanBox wykorzystujący niebieskie światło sprawia, że każdy pojazd Forda produkowany w zakładach Ford Thailand Manufacturing (FTM) lub Silverton w RPA spełnia nasze rygorystyczne standardy jakości” – powiedział Andrew Fromholtz, główny inżynier ds. nadwozi i tłoczenia w Ford International Markets Group (IMG). W Silverton w RPA Jan Groenewald zarządza tłocznią, w której produkowane są panele nadwozia nowego Rangera.

„Naszym celem jest osiągnięcie 99,99 procent dokładności wszystkich części, które wchodzą w skład nowego Rangera, a narzędzia takie jak skaner strukturalny niebieskiego światła pomagają nam zrealizować ten plan” – powiedział Groenewald.

Jak to działa?

„System ScanBox skanuje rzeczywistą część i porównuje ją z naszymi modelami 3D opracowanymi komputerowo (CAD), aby zapewnić idealne dopasowanie” – powiedział Groenewald.

„Skaner mierzy nie tylko wymiary obwodowe części, ale także parametry jej powierzchni, robiąc to szybko i precyzyjnie.”

Technologia skanowania strukturalnego z pomocą niebieskiego światła jest bardziej ekonomiczna i skuteczna, niż tradycyjna metoda maszynowego pomiaru współrzędnych (CMM). Obiekty poddawane są skanowaniu w ciągu kilku sekund, a wyniki mogą być przekształcane w bardziej użyteczne wizualne informacje zwrotne dla techników.

„Przy użyciu konwencjonalnych metod CMM, dobry specjalista potrzebowałby od godziny do półtorej, aby przeprowadzić pomiar dachu. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie dokonać pomiaru części w ciągu dwóch minut i 50 sekund” – powiedział Groenewald.

Oznacza to, że części mogą szybciej trafiać do produkcji ze świadomością, że wszelkie usterki zostaną wykryte i usunięte na wczesnym etapie.

Rangery produkowane w RPA i Tajlandii są eksportowane do ponad 180 krajów.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.