Biuro prasowe Ford Polska

Ford Transit Courier wyznacza nowe wzorce bezpieczeństwa samochodów dostawczych

Niezależny instytut ds. bezpieczeństwa Euro NCAP twierdzi, że wypadki z udziałem samochodów dostawczych niosą zwykle poważniejsze skutki po stronie biorących w nich udział innych pojazdów. Jednocześnie w zderzeniach czołowych i uderzeniach z tyłu duży jest odsetek wypadków spowodowanych utratą kontroli nad pojazdem.

Dlatego tak ważne jest wyposażenie pojazdów użytkowych w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które mogą pomóc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków takich kolizji.                                 

Z dumą ogłaszamy, że nowy Transit Courier 1,2 uzyskał najwyższy w historii wynik w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, jaki przyznano w grupie dostawczych furgonów – fenomenalne 93 procent.

Program weryfikacji bezpieczeństwa pojazdów użytkowych Euro NCAP zwraca szczególną uwagę na dostępność systemów ADAS, a Transit Courier jest jedynym vanem, który uzyskał w 2023 roku najwyższą ocenę Platinum. Jest to również pierwszy produkt, który zdobył to wyróżnienie w ramach wprowadzonych na początku tego roku rygorystycznych procedur testowych. Osiągnięcie to jest świadectwem talentu zespołów inżynieryjnych Forda, ich ciężkiej pracy i zaangażowania w zapewnianie klientom najwyższej jakości.

Nowy van zdobył maksymalną liczbę punktów za systemy wspomagające poruszanie się po wybranym pasie ruchu, w tym System utrzymania pojazdu na pasie ruchu 3 i System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek 3. Doskonały wynik odnotowano również dla systemów wspomagających utrzymywanie odpowiedniej prędkości, w tym Inteligentnego tempomatu.3                                                         

Euro NCAP doceniło bogatą listę funkcji wspierających kierowcę ADAS, stanowiących wyposażenie standardowe. W przypadku Transita Couriera bezpieczeństwo nie jest opcjonalnym dodatkiem.

Uzyskanie oceny Platinum dotyczy wszystkich wersji Transita Couriera w klasie nadwozia N1 – w tym modeli z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które już zjeżdżają z linii produkcyjnej w rumuńskiej fabryce Ford Otosan w Krajowie, a także elektrycznego E-Transita Couriera 4,5, którego produkcja rozpocznie się w przyszłym roku.

Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, powiedział: „Euro NCAP zdecydowanie zaleca producentom samochodów dostawczych, aby wyposażali swoje pojazdy w te same technologie zapobiegania zderzeniom, które są już dostępne na rynku w samochodach osobowych. Ford Transit Courier spełnia te wymagania dzięki niemal kompletnemu wyposażeniu bezpieczeństwa oferowanemu w standardzie. Stał się tym samym pierwszym platynowym laureatem nagrody Euro NCAP przyznanej według nowych kryteriów na rok 2023. Gratulujemy Fordowi tego wyniku!”

Transit Courier nie jest jedynym modelem dostawczym z gamy Ford Pro z prestiżową nagrodą Euro NCAP. Modele Transit 6 i Transit Custom 7 uzyskały status Gold w 2021 roku, podobnie jak elektryczny E-Transit 8 który osiągnął ten status w ubiegłym roku.

Nie ma dla Ford Pro rzeczy ważniejszej, niż bezpieczeństwo naszych klientów, ich pracowników i ludzi, z którymi dzielą drogi.                         

To dobrze, że pierwszym atutem nowego Transita Couriera jest najwyższa nota za bezpieczeństwo.

  • Michiel van Ratingan, Sekretarz Generalny, Euro NCAP: https://www.linkedin.com/in/michielvanratingen/

 

                                                                    # # # 

1 Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Transit Courier uzyskuje emisję CO2 150-167 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 6,6-7,3–l/100 km (WLTP).                                                                                   

2 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu (wszystkie pomiary WLTP). Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów. Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.                                         

3 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemów należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

4 E-Transit Courier Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Opublikowany zasięg (przewidywana wartość docelowa wg WLTP) przy w pełni naładowanym akumulatorze – zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

5 Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

6  Ford Transit – potwierdzona homologacją emisja CO2 165-357 g/km i homologowane zużycie paliwa 6,3-13,6 l/100 km (wszystkie pomiary WLTP).

7 Ford Transit Custom – potwierdzona homologacją emisja CO2 152-318 g/km i homologowane zużycie paliwa 5,8-12,1 l/100 km (wszystkie pomiary WLTP).

8 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.