- Produkcja nowego Forda Transita Courier i nowego Forda Tourneo Courier ruszyła w rumuńskim zakładzie Ford Otosan w Krajowie
- E-Transit Courier i E-Tourneo Courier wejdą do produkcji w przyszłym roku, potwierdzając zobowiązanie Forda do osiągnięcia zerowego poziomu emisji wszystkich sprzedawanych w Europie modeli do 2035 roku
- W oficjalnej ceremonii w zakładzie Forda uczestniczyli Rumuński premier Marcel Ciolacu, przedstawiciele władz państwowych, przemysłu i znane osobistości ze świata biznesu
Nowy Transit Courier zaoferuje rozbudowaną łączność i podwyższoną produktywność firmom korzystającym z kompaktowych furgonów, natomiast nowy Tourneo Courier jest pięciomiejscowym pojazdem wielofunkcyjnym o charakterystycznej sylwetce, nawiązującej do segmentu SUV-ów, oferującym dużo przestrzeni dla pasażerów i ich bagażu w kompaktowym nadwoziu, idealnie wpisującym się w miejski styl życia.
„Zespół w Krajowie wkłada wiele wysiłku, aby dostarczyć te wspaniałe nowe modele naszym klientom” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Stworzyliśmy nowego Transita Couriera jako większy, bardziej wydajny i w pełni skomunikowany pojazd, który ma wspierać klientów w pracy i poprawiać efektywność ich firm, dzięki zwiększonej ładowności i pełnej integracji z naszą platformą oprogramowania i usług Ford Pro. A wszystko to w stylistyce SUV-a, którą klienci uwielbiają.”
Początkowy etap produkcji obejmuje nowego Forda Transita Couriera w wersjach z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi oraz nowego Forda Tourneo Couriera z napędami benzynowymi. Elektryczny E‑Transit Courier, zaprezentowany na początku tego roku i E‑Tourneo Courier wejdą do produkcji w przyszłym roku. 2 Wpisuje się to w globalne plany Forda, zakładające osiągnięcie zerowego poziomu emisji wszystkich sprzedawanych w Europie modeli do 2035 roku.
Nowy Transit Courier jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług zdalnych Ford Pro, pomagających w podnoszeniu jego efektywności w firmie, czemu służą kompleksowe narzędzia zarządzania Ford Pro Software. E‑Transit Custom zaspokoi również wszelkie potrzeby klientów dzięki kompleksowym rozwiązaniom Forda Pro, usprawniającym zarządzanie ładowaniem.
W ceremonii z okazji rozpoczęcia produkcji wziął udział rumuński premier Marcel Ciolacu, a także przedstawiciele władz państwowych, przemysłu i znane osobistości ze świata biznesu. Ford Otosan – turecka spółka joint venture Forda – jest centrum produkcyjnym Forda Transita Couriera i Forda Tourneo Couriera, których montaż rozpoczął się w zakładzie w Yeniköy, w Turcji, w 2014 roku. W ramach strategii inwestycyjnej spółki Ford Otosan, produkcja Transita Couriera i Tourneo Couriera została przeniesiona z Yeniköy do zakładów w Krajowie.
W ubiegłym roku Ford Otosan ogłosił inwestycję w wysokości 490 milionów euro, przeznaczoną na wsparcie produkcji nowej gamy Couriera w przejętej wcześniej fabryce w Krajowie. Jest to uzupełnienie inwestycji Forda w wysokości 300 milionów dolarów w fabrykę, gdzie produkowany jest również Ford Puma. Dzięki tym nakładom finansowym moce produkcyjne zakładu wzrosną z 250 000 do 272 000 pojazdów rocznie.
# # #
1 Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Transit Courier uzyskuje emisję CO2 150-167 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 6,6-7,3–l/100 km (WLTP).
Ford Transit Courier uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 150-167 g/km wg WLTP i homologowane zużycie paliwa 6,6-7,3 l/100 km wg WLTP.
2 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące E‑Transita Couriera i E‑Tourneo Couriera zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Opublikowany zasięg (przewidywana wartość docelowa wg WLTP) przy w pełni naładowanym akumulatorze – zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów różnych producentów.