- Nowy w pełni elektryczny kompaktowy furgon E-Transit Courier wzmacnia linię elektrycznych pojazdów Ford Pro, wspierając globalny plan Forda dotyczący szybkiego zwiększenia skali produkcji pojazdów elektrycznych
- Bezkompromisowe osiągi, znacznie większa i bardziej uniwersalna przestrzeń ładunkowa oraz pełne wsparcie ze strony opartych na łączności usług Ford Pro gwarantują niezrównaną produktywność nowego modelu
- E-Transit Courier wejdzie do produkcji pod koniec 2024 roku. Wersje z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi będzie można zamawiać od lata 2023 roku, z odbiorem przed końcem roku.
Nowy E-Transit Courier, dołączający do linii innowacyjnych zelektryfikowanych i skomunikowanych samochodów dostawczych Ford Pro, jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług zdalnych Ford Pro , służących dalszemu zwiększeniu jego efektywności w firmie, czemu służą kompleksowe rozwiązania usprawniające ładowanie akumulatorów i narzędzia zarządzania Ford Pro Software.
E-Transit Courier został przeprojektowany z myślą o zwiększeniu funkcjonalności, zyskaniu większej i bardziej wszechstronnej przestrzeni ładunkowej, o 25 procent pojemniejszej, niż w poprzednim modelu, a także większej dopuszczalnej ładowności 2 i miejsca na dwie europalety.
E-Transit Courier, będący częścią wartego ponad 50 miliardów dolarów globalnego przedsięwzięcia Forda, które ma dać firmie pozycję lidera elektrycznej rewolucji, jest kolejnym krokiem w kierunku elektryfikacji rodziny kultowego Transita, obok większych modeli użytkowych E-Transit i E-Transit Custom, obecnych w portfolio Ford Pro.
„E-Transit Courier podnosi o poziom wyżej możliwości pojazdów w tym segmencie dzięki nieporównywalnym osiągom napędu elektrycznego, większej ładowności i wsparciu skomunikowanych systemów, które obejmuje kompleksowe rozwiązania w zakresie ładowania, Ford Pro E-Telematics i zwiększający dyspozycyjność FORDLiive” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Wieloletnia dominacja Forda Pro na rynku samochodów użytkowych daje nam doskonały obraz potrzeb klientów – możemy pomagać w osiąganiu dużej produktywności ich kompaktowych samochodów dostawczych, dzięki lepszej niż kiedykolwiek łączności i większym możliwościom samochodu” – dodał Schep.
Nowy E-Transit Courier będzie miał publiczną premierę na targach pojazdów użytkowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii w dniach 18-20 kwietnia, a wejście do produkcji planowane jest na rok 2024. Klienci będą mogli zamawiać modele Transit Courier z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi od lata 2023, by odbierać je jeszcze przed końcem roku.
Wydajność w pełni elektrycznego furgonu i rozwiązania z zakresu ładowania
W pełni elektryczny układ napędowy E-Transita Couriera został zaprojektowany tak, aby klient podczas prowadzenia mógł cieszyć się nadzwyczajnymi osiągami, które gwarantuje między innymi silnik o wysokiej mocy 100 kW i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia. Pełne dane dotyczące osiągów i zasięgu zostaną potwierdzone jeszcze przed premierą rynkową.
Ford Pro Charging oferuje kompleksowe rozwiązania ułatwiające ładowanie w domu, na terenie firmy i w miejscach publicznych, także instalację sprzętu i oprogramowanie, które pomaga zoptymalizować proces ładowania. Ford Pro Charging daje również możliwość korzystania z uproszczonych rozliczeń i administracji kierowcom, zabierającym pojazdy służbowe do domu, system usprawnia także ładowanie w miejscach publicznych.
Ford Pro spodziewa się, że E-Transit Courier będzie popularny wśród klientów, którzy ładują akumulatory w domu, dlatego też Ford Pro Charging posiada funkcję domowego ładowania nocnego (11 kW AC w 5,7 godziny)3, które można zaplanować z poziomu ekranu dotykowego w pojeździe lub za pomocą oprogramowania zarządzającego procesem ładowania w firmie w ten sposób, by wykorzystać tańszą energię dostępną w godzinach nocnych.
Pojazd oferuje możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 100 kW, co przyspiesza ładowanie z szybkich ładowarek publicznych. Ford oczekuje, że system zwiększy zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki, a ładowanie w zakresie 10-80 procent zajmie mniej niż 35 minut. 3E-Transit Courier otrzyma również roczny bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network, która do 2024 roku ma obejmować 500 000 publicznych ładowarek.
Klienci posiadający pięć lub więcej pojazdów mogą również skorzystać z rocznego, bezpłatnego dostępu do indywidualnie dostosowanych funkcji systemu Ford Pro E-Telematics. 4 System wykorzystuje dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym do zwiększenia efektywności pracy, a także oferuje funkcje, umożliwiające skuteczne i intuicyjne korzystanie z Ford Pro Charging. Obejmują one informacje o stanie naładowania, specyficznym dla samochodu statusie ładowania i zasięgu, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu.
Program Plug and Charge pozwala właścicielom E-Transita Couriera podłączyć przewód ładowania i zająć się innymi sprawami, jeśli korzystają z kompatybilnych ładowarek Blue Oval Charge Network. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, a po odłączeniu od prądu, do właściciela wysyłany jest rachunek i podsumowanie usługi. Aby zwiększyć dystans między ładowaniami, funkcja inteligentnego zasięgu gromadzi w chmurze dane, które w przyszłości pozwalają na dokładniejsze przewidywanie zasięgu.
Projekt zorientowany na klienta
Nowa konstrukcja nadwozia E-Transita Couriera oznacza poprawę wszystkich parametrów dotyczących ładowności. Szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1 220 mm, dzięki czemu kompaktowy furgon może po raz pierwszy przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja grodzi przelotowej, która umożliwia przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2 600 mm. Dopuszczalna ładowność furgonu z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg. 5
Nie bez znaczenia jest też fakt, że E-Transit Courier wyróżnia się na tle innych pojazdów dzięki odważnemu, wyrazistemu wyglądowi zewnętrznemu oraz przestronnemu, praktycznemu wnętrzu, zaprojektowanemu zgodnie z potrzebami użytkowników kompaktowych furgonetek. Nowy model oferuje bardzo bogate wyposażenie standardowe, w tym wyróżniające go elementy wyposażenia wnętrza, jak kierownica o spłaszczonym dolnym i górnym łuku wieńca („squircle”), która poprawia wygodę wsiadania i widoczność z miejsca kierowcy, a także dźwignia zmiany biegów montowana na kolumnie, zapłon uruchamiany przyciskiem i elektryczny hamulec postojowy , dzięki czemu właściciel zyskuje więcej użytecznej przestrzeni w kabinie.
Cyfrowy zestaw wskaźników «digiboard» zawiera 12-calowy ekran główny i 12-calowy środkowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Ford SYNC 4. 6 Oparta na subskrypcji, skomunikowana z siecią nawigacja (Connected Navigation) 7 może podnieść efektywność pracy i zmniejszyć wysiłek kierowcy, dzięki aktualnym informacjom o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Kompatybilność bezprzewodowa z urządzeniami mobilnymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay jest standardem. 8 Innowacyjny, niespotykany w tej klasie pakiet biurowy (Office Pack) obejmuje składaną, płaską powierzchnię roboczą i oświetlenie, dzięki którym korzystanie z laptopa, wypełnianie dokumentów lub spędzanie przerw w kabinie jest przyjemniejsze i bardziej komfortowe.
Bezpieczeństwo kierowcy i ładunku to najważniejsze kwestie dla operatorów samochodów dostawczych i dla Ford Pro. E-Transit Courier wyznacza nowy standard w swoim segmencie dzięki kompleksowemu pakietowi zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy dostępnych w standardzie. 9 Opcjonalny pakiet obejmuje kolejne systemy, jak adaptacyjny tempomat z funkcją Lane Centering oraz Stop & Go, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta skrętu w lewo i funkcję automatycznego hamowania podczas cofania – wszystko to celem zapewnienia większego spokoju podczas jazdy w przestrzeni miejskiej.9
Każdy E-Transit Courier posiada standardowo wbudowany modem,10 umożliwiający stałą łączność z ekosystemem Ford Pro oraz bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.
Poprawa bezpieczeństwa, obniżenie kosztów użytkowania
Po aktywacji wbudowanego modemu operatorzy flot samochodowych mogą otrzymywać za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro Software alerty bezpieczeństwa pojazdu, dotyczące kolizji i włamań. Dzięki funkcji Fleet Start Inhibit, menedżer floty może zdalnie włączyć lub unieruchomić samochód, aby zapobiec kradzieży lub nieuprawnionemu użyciu poza godzinami pracy.
Specjaliści z Ford Pro pomyśleli także o zwiększeniu ochrony i zaoszczędzeniu właścicielom czasu i kosztów na rozwiązania dostępne na rynku wtórnym – nawiązano współpracę z ekspertami w dziedzinie zabezpieczeń pojazdów, firmą TVL, czego efektem jest oferta fabrycznych pakietów zamków dla E-Transita Couriera. Pakiety obejmują dodatkowe zamki blokujące drzwi przestrzeni ładunkowej, które chronią przed atakami polegającymi na odgięciu całego poszycia drzwi, a także zapewniają automatyczne blokowanie bocznych drzwi przesuwnych, co odciąża kierowcę i pozwala zaoszczędzić kilka sekund przy każdej dostawie.
Ford Pro Service szacuje, że koszty awaryjnej obsługi technicznej E-Transita Couriera będą o co najmniej 35% niższe niż w przypadku modeli z silnikiem Diesla. Nowy model dostawczy jest wspierany przez kompleksową sieć Ford Pro Service – oferującą wciąż powiększane możliwości serwisu mobilnego, unikalny system zwiększania dyspozycyjności FORDLiive oraz największą w Europie sieć dealerów pojazdów użytkowych – podobnie jak w przypadku innych samochodów z rodziny Transita.
Nowy Transit Courier będzie po raz pierwszy dostępny w 2023 roku z całą gamą paliwooszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Oferta obejmuje zarówno nadwozia typu furgon, jak i van z podwójną kabiną, a także wybór atrakcyjnych serii, w tym bogato wyposażonych Limited i Active.
Wszystkie modele będą budowane w mieście Krajowa w Rumunii przez firmę Ford Otosan, producenta najlepiej sprzedającego się modelu Transit Custom i niepokonanego w swoim segmencie E-Transita. 11 Ford Otosan jest największym w Europie producentem pojazdów użytkowych, a jego roczna produkcja ma przekroczyć 900 000 sztuk do 2025 roku.
Ford E-Transit Courier – b-roll
Ford Transit Courier – b-roll
# # #
1 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Opublikowany zasięg (przewidywana wartość docelowa wg WLTP) przy w pełni naładowanym akumulatorze – zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego.
3 Czas ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez producenta. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100%. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości, zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i poziomu naładowania akumulatora.
4 Ford Pro E-Telematics jest dostępny bezpłatnie przez okres jednego roku od daty rozpoczęcia gwarancji, a następnie na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazuje – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Komunikacji Ford Pro Software pod adresem softwaresolutions@fordpro.com, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics. Przesył danych jest uzależniony od skomunikowania z siecią i dostępu do danych pojazdu.
5 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
6 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.
Usługi nawigacji wymagają: systemu SYNC 4 i FordPass Connect, usługi powiązanej z komunikacją sieciową oraz aplikacji FordPass Pro (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Zakwalifikowane pojazdy otrzymują bezpłatną 90-dniową wersję próbną usług nawigacji, która rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia gwarancji na nowy pojazd. Klienci muszą odblokować wersję próbną usług nawigacji poprzez aktywację zakwalifikowanego pojazdu za pomocą konta członkowskiego FordPass. Dla skomunikowanych usług nawigacyjnych wymagana jest roczna umowa serwisowa. Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
8 Wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC 4 nie kontroluje produktów innych firm podczas użytkowania. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji.
9 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez prowadzącego. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
10 FordPass Connect, aplikacja FordPass dla smartfonów i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.
11 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja.