- Grand Tourneo Connect przy rozłożonych wszystkich rzędach oferuje 650 litrów pojemności bagażnika, ale to początek jego możliwości. Po złożeniu siedzeń oferuje on bowiem możliwość przewożenia nawet 3-metrowych przedmiotów.
- Dostępna w Polsce oferta jest skrojona nie tylko pod funkcjonalność, ale i ekonomię. Wszystkie układy napędowe są bowiem niezwykle oszczędne, a samochód jest dostępny także z napędem na wszystkie koła.
- Wśród zalet modelu znajdują się także wygoda i nowoczesne technologie. Już w standardzie Grand Tourneo Connect oferuje bowiem wiele rozbudowanych funkcjonalności.
Imponujące możliwości, jeśli chodzi o funkcjonalność
Ford Tourneo Connect przebojem wdarł się na rynek w zeszłym roku, o czym świadczy jego świetna sprzedaż oraz ogromne zainteresowanie ze strony klientów biznesowych. Szybko okazało się także, że w dłuższej wersji Grand Tourneo Connect model stał się jedną z najciekawszych propozycji dla dużych rodzin, które potrzebują dużo miejsc, a chciałyby mieć jeszcze miejsce na bagaże.
Całkowita długość samochodu wynosi 4 868 mm, ale to nie wszystko – na rynku są bowiem nawet dłuższe samochody, które oferują jednak mniej przestrzeni. Wysokość Grand Tourneo Connect wynosi 1 836 mm, a szerokość ze złożonymi lusterkami aż 1 931 mm. Do tego dochodzi szerokość otworu drzwi bocznych wynosząca 797 mm i 1 211 mm wysokości przestrzeni ładunkowej. Wszystkie te dane sprawiają, że samochód jest niezwykle wygodny dla większej ilości osób, a potrafi być także zaskakująco pakowny.
Nawet przy trzech rzędach foteli bagażnik oferuje bowiem aż 650 litrów – to wartość wyższa od wielu dużych SUV-ów. Prawdziwy pokaz możliwości następuje natomiast, kiedy nie potrzebujemy dodatkowych rzędów foteli, które składa albo wyjmuje się niezwykle łatwo. Przy złożonym trzecim rzędzie foteli objętość przestrzeni bagażowej wynosi 1 720 litrów, a w przy złożonym drugim i trzecim rzędzie foteli aż 3 105 mm. Co więcej, w tej ostatniej konfiguracji długość przestrzeni bagażowej wynosi aż 2 113 mm, więc z łatwością można przewozić ponad 2-metrowe przedmioty.
W tym kontekście warto również zwrócić uwagę na fakt, że siedzenie pasażera z przodu składa się na płasko, więc tak naprawdę możliwy jest bezpieczny przewóz jeszcze dłuższych przedmiotów – o długości nawet do 3 metrów. W przypadku odpowiedniego zabezpieczenia można nim więc przewozić meble do samodzielnego montażu czy drewno.
Praktyczność w parze z komfortem i technologią
Grand Tourneo Connect obecnie dostępny jest w Polsce z trzema rodzajami napędów, które łączy jedna cecha – ekonomiczność. Zarówno 1.5 EcoBoost 114 KM, 2.0 EcoBlue 102 KM, jak i 2.0 EcoBlue 122 KM są niezwykle oszczędne w zużyciu paliwa, co potwierdzają kolejni użytkownicy tych samochodów. Według WLTP średnie zużycie paliwa wersji benzynowej nie przekracza 7.1 l / 100 km, a wersji z Dieslem 5.7 l / 100 km. Co więcej, samochód może ciągnąć przyczepy o maksymalnej masie do 1 500 kg, a w wersji 2.0 EcoBlue 122 KM jest on także dostępny z napędem na wszystkie koła. We wszystkich wersjach do wyboru jest natomiast manualna, 6-biegowa skrzynia biegów, jak i automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.
Model z łatwością może więc zastąpić inne rodzaje samochodów pod względem praktyczności, jednak to dopiero początek jego możliwości. W parze z niezwykłą przestronnością i ekonomią idą bowiem kolejne najważniejsze dla współczesnych rodzin cechy – komfort oraz nowoczesne technologie.
Już w standardzie Grand Tourneo Connect oferuje bowiem przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, 8,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego czy obsługę Android Auto i Apple CarPlay. Opcjonalnie dostępny jest m.in. 10-calowy dotykowy ekran, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, kamera cofania, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, podgrzewana przednia szybka Quickclear czy panoramiczny dach.
Standardem dla Grand Tourneo Connecta jest także wiele systemów bezpieczeństwa, które w innych modelach są dostępne opcjonalnie. To między innymi system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów (Pre-Collision Assist), system ostrzegania o nieplanowanej zmianie pasa ruchu czy układ ułatwiający ruszanie pod górę (HSA). W każdej wersji znajduje się też tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości.
Bezpieczeństwa dla użytkowania przez duże rodziny potwierdziła także organizacja Euro NCAP. Model otrzymał bowiem najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w niezależnych testach tej organizacji, zdobywając maksymalną punktację w testach bocznego zderzenia z barierą. To część ideologii Forda, w których nikt nie powinien zastanawiać się, czy samochód go ochroni. Model jest więc jedną z najbardziej kompleksowych propozycji nie tylko w swoim segmencie, ale na całym rynku.