Biuro prasowe Ford Polska

Ford Explorer na sygnale – powołanie norweskiego lekarza

W przypadku służb ratownictwa medycznego jak najszybsze dotarcie do potrzebujących ma ogromne znaczenie. Dlatego największym wyzwaniem jest zapewnienie pomocy medycznej w trudno dostępnych, odległych zakątkach świata.

Erik Emberland Andersen jest ratownikiem medycznym, pracującym dla szpitala Funduszu Zdrowia Helse Fonna w nadmorskim mieście Haugesund nad Morzem Północnym w Norwegii. Pod opieką ma obszar zamieszkiwany przez 180 000 osób, gdzie pogotowie lotnicze nie dysponuje wystarczającą liczbą maszyn.

Aby pokonać trudny teren i szybko dotrzeć do osób potrzebujących pilnej pomocy, Erik i jego koledzy korzystają z Forda Explorera Plug-In Hybrid1 w wersji karetki szybkiej pomocy medycznej.

Praktyczny SUV świetnie radzący sobie zarówno na drogach, jak i bezdrożach, jest w stanie przewieźć specjalistów i ich sprzęt w rejony, gdzie trzeba zjechać z asfaltu i przeprawić się przez trudny teren. 2Układ napędowy Explorera Plug-In Hybrid łączący potężny silnik benzynowy i silnik elektryczny, pozwala na jazdę z w elektrycznym trybie bezemisyjnym, a podczas pokonowynia kilometrów z udziałem silnika benzynowego, wykazuje się niewielką emisją dwutlenku węgla. Explorer umożliwia szybkie interwencje i niesienie pomocy medycznej podczas dowozu do dziesięciu placówek pogotowia i trzech szpitali w regionie.

„Wszystkich nie da się uratować, ale możemy zrobić wszystko, co w naszej mocy dla tych pacjentów w czasie decydującym o ich przeżyciu” – powiedział Erik. „Kiedy zaczynałem, chodziło o ratowanie życia, teraz myślę, że bardziej chodzi o to, by dokonać zmiany w życiu ludzi potrzebujących pilnej pomocy.”

Możesz obejrzeć Erika i jego zespół w akcji w naszym nowym filmie, który przedstawia ekstremalne wyzwania, przed którymi stają ratownicy i opowiada, w jaki sposób Explorer Plug-In Hybrid ułatwia pracę służbom w ich misjach ratunkowych gminy Haugesund i nie tylko.

 

# # #

1 Ford Explorer Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 od 71 g/km (wg WLTP), homologowane zużycie paliwa od 3,1 l/100 km, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 42 km (WLTP). Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi zawartymi w rozporządzeniach europejskich (WE) 715/2007 i (UE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

2 Przed jazdą terenową zawsze zapoznaj się z dodatkiem do Instrukcji Obsługi, poznaj teren i trudność trasy oraz używaj odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego przeprawę.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.