Biuro prasowe Ford Polska

Dzięki klientom Ford Pro, marka po raz ósmy z rzędu sięga po tytuł lidera sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie

Ford Pro zakończył 2022 rok na czele rankingu sprzedaży pojazdów użytkowych w Europie, 1 pieczętując tym samym ósmy rok z rzędu jako lider w tym segmencie pojazdów i nowy rekord w branży.

  • Ford Pro pozostawał w roku 2022 liderem sprzedaży samochodów dostawczych i pickupów w Europie, zwiększając rok do roku swój udział na jedenastu rynkach
  • Transit Custom uznany za najlepiej sprzedający się jednotonowy samochód dostawczy w Europie i najlepiej sprzedający się pojazd w Wielkiej Brytanii; pickup Ranger ósmy rok z rzędu europejskim liderem swojego segmentu

Ford Pro dział pojazdów użytkowych i przeznaczonych dla nich usług, odnotował najwyższy w historii udział w rynku ogólnym na poziomie 15,0 procent i zwiększył swój udział rok do roku w jedenastu krajach: Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Grecji, Irlandii, Portugalii, Rumunii, Szwecji i Turcji.

„Ustanowienie nowego rekordu – ósmego z rzędu roku na pozycji lidera rynku europejskiego – pokazuje, jak bardzo nasi klienci komercyjni polegają na samochodach dostawczych i pickupach Forda, które przynoszą korzyści ich firmom. Dzięki wprowadzeniu naszej wyjątkowej platformy łączącej oprogramowanie, systemy ładowania akumulatorów i usług serwisowych w całej Europie, będziemy dążyć do pogłębiania zaufania klientów do Ford Pro, skupionego na podnoszeniu efektywności ich firm – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro, Europa.

Lokomotywą naszego sukcesu był Ford Transit Custom, 2,3 który w ubiegłym roku ponownie był najchętniej kupowanym modelem wśród jednotonowych samochodów dostawczych w Europie. Transit Custom był również najlepiej sprzedającym się pojazdem w ogólnych rankingach w Wielkiej Brytanii, gdzie Ford utrzymuje pozycję lidera rynku już od 57 lat z rzędu. W zeszłym roku Ford Pro zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży następcę modelu – w pełni elektrycznego E-Transita Customa 4.

W ramach gruntownego odmładzania produktów i usług, Ford Pro wprowadził wiosną 2022 roku w pełni elektrycznego E-Transita, 5 który od debiutu stał się w czerwcu liderem sprzedaży w segmencie dwutonowych elektrycznych vanów. Ford Pro zaprezentował również zintegrowaną platformę, obejmującą oprogramowanie, system ładowania, usługi serwisowe i finansowe, stworzoną specjalnie w celu podniesienia konkurencyjności i przyspieszenia zrównoważonego rozwoju europejskich firm różnej wielkości.

W 2022 roku firma przedstawiła kompletnie nowego pickupa Forda Rangera, 3,6 który umocnił swoją pozycję lidera segmentu i odnotował ósmy kolejny rok na szczycie rankingu najpopularniejszych pickupów w Europie.

Więcej informacji na temat pojazdów użytkowych Ford Pro oraz oprogramowania i usług można znaleźć na stronie: www.fordmedia.pl .

# # #

1 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja

2 Ford Transit Custom uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 171-318 g/km wg WLTP i homologowane zużycie paliwa 6,5-12,1 l/100 km, wg WLTP.

3 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

4 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

5 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

6 Ford Ranger uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 208-315 g/km wg WLTP i homologowane zużycie paliwa 7,9-13,8 l/100 km wg WLTP.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.