Biuro prasowe Ford Polska

12 miesięcy Forda – jaki był nasz rok 2022?

Cóż to był za rok! Przyniósł ze sobą tyle emocji, nowe produkty, kamienie milowe, ale i serdeczne pożegnania. Podsumujmy najlepsze momenty, przyłączcie się – wszyscy na pokład! Wskakujcie w fotel i odprężcie się. Przedstawiamy minione 12 miesięcy z Fordem.

Styczeń

Pokazaliśmy, że jesteśmy kimś więcej niż tylko producentem samochodów, który zaczął od produkcji rzeczy, które robią „brrum”.

Dokonaliśmy podboju świata gier naszym elektrycznym Mustangiem Mach-E, zamieniając go w mobilny escape room. Szpieg mający za zadanie dostarczyć przesyłkę, musi wykonać misję, aby się uwolnić. Twoją misją, jeśli zdecydujesz się ją przyjąć, jest dobra zabawa w naszym Mustangu Mach-E.

Następnie oceniliśmy nawyki kierowców naszej Kugi i zaczęliśmy skakać z radości. Najlepiej sprzedająca się hybryda typu plug-in w Europie1 zachęcająca właścicieli do przechodzenia na stronę elektryfikacji. Kierowcy korzystali średnio z zewnętrznego ładowania podczas 71% dni, w których jeździli, co wpłynęło na niższą emisję CO2. Spoglądając w przyszłość napędów elektrycznych, widzimy sukcesy Forda Model e™ i Forda Blue™.

Luty

Przy pełnej prędkości weszliśmy w rok 2022, a w lutym było jeszcze szybciej. Sprawił to najlepiej sprzedający się w Europie wyczynowy pickup2Ranger Raptor nowej generacji. Aż siedem trybów jazdy3 i zmodyfikowane przez Ford Performance zawieszenie, a także 3-litrowy EcoBoost V6 twin-turbo4, 5 z pewnością zwrócił Waszą uwagę.

Jesteśmy przyzwyczajeni do sygnałów dźwiękowych, które mogą nas ostrzegać przed zagrożeniami. Ale czy te dźwięki pomogą wskazać strefy, w których znajdują się przeszkody?

Nasza koncepcja Directional Audio Alert wykorzystuje intuicyjne dźwięki3. Odtwarzane są przez konkretne głośniki, co pozwala zlokalizować kierunki zagrożenia. 

Marzec

Podążamy drogą elektryfikacji, a w marcu zrobiliśmy kolejny krok. Zapowiedzieliśmy siedem nowych w pełni elektrycznych modeli, z których żadnego szybko nie zapomnicie. Nasza marka w Europie przeszła transformację, dostosowując się do skomunikowanego świata. Nowa generacja modeli Forda spełnia naszą wizję jazdy bezemisyjnej.

Następnie przedstawiliśmy ikonę, która pokonała drogę przez ocean. Do Europy przybył Mustang California, nazwany tak na cześć „złotego” stanu Ameryki. Potężny 5,0-litrowy silnik V85, 6 i składany dach, pozwalający cieszyć się słońcem. Byliśmy bardzo podekscytowani, że ten model trafił do nas, w końcu dlaczego tylko Ameryka ma mieć całą zabawę?

Kwiecień

Jeśli nie wyobrażasz sobie funkcjonowania swojej firmy bez samochodów dostawczych, wiesz jak ważna jest dyspozycyjność i efektywność. Nasze środowisko Ford Pro zapewnia zintegrowane rozwiązania, które służą podnoszeniu produktywności. Jeden punkt kompleksowej kontroli wszystkich kwestii związanych z flotą, redukujący czas przestoju nawet o 60 procent7. Poświęć chwilę na sprawdzenie, jak pomocne może być to rozwiązanie w wypadku Twojej floty, a szybko przekonasz się, że był to dobrze wykorzystany czas.

Współpracowaliśmy z dostawcami usług w zakresie personalizacji kosztów ubezpieczenia. Zaoferowaliśmy ubezpieczenia oparte na kryterium użytkowania, które premiuje dobrych kierowców. Można to ocenić dzięki zdalnemu śledzeniu prędkości, umiejętności hamowania i tego, jak często wsiadasz za kierownicę. Po uzyskaniu zgody gromadzimy te dane do obliczania składek, które bardziej odpowiadają potrzebom i umiejętnościom.

Maj

Każdego dnia ludzie odbywają swoimi samochodami podróże, niektóre są bliskie, inne dalekie. W maju przyjęliśmy nowe podejście, namawiając naszych klientów do akcji „Zaparkuj samochód”. Kiedy tylko możesz, zostaw samochód, a krótsze odcinki pokonuj rowerem lub pieszo. To lepsze dla zdrowia – Twojego i środowiska. Bonus – nigdy nie wiesz, kogo możesz po drodze spotkać.

Kolejna deklaracja planów – zmierzamy w kierunku przyszłości opartej na elektryczności. Do 2035 roku, modele w pełni elektryczne będą stanowić 100 procent oferty.

Zaraz potem przedstawiliśmy E-Transita Customa – w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu dostawczego2, 8. Pomaga zachęcić ludzi do zmiany samochodu na elektryczny.

Czerwiec

Przesuwanie granic możliwości i budowanie tradycji szybkości.

W czerwcu pojechaliśmy do Goodwood i pokazaliśmy w pełni elektryczną wersję SuperVana. 9

Moc 2000 KM i wysoce zaawansowane rozwiązania techniczne wywołały zachwyt publiczności. Rozbudowane elementy aerodynamiczne i lekkie materiały pomogły ujawnić potencjał Forda Pro.

Goszcząc w Goodwood chcieliśmy pokazać, że same deklaracje poparcia nie wystarczą. Zabraliśmy tam naszego „Bardzo Tęczowego Raptora” i postanowiliśmy na nowo zdefiniować pojęcie „twardziela”. W sesjach na żywo naszej serii „Tough Talks” prowadziliśmy rozmowy, których odbycie okazało się konieczne. Sprzyjamy integracji osób nieheteronormatywnych w branży motoryzacyjnej, z czego ucieszyłby się niejeden przyszły strongman…

Lipiec

W lipcu kontynuowaliśmy naszą misję na rzecz integracji, pokazując, że nie jest to tylko chwilowy kaprys. Zabraliśmy naszego osławionego „Bardzo Tęczowego Raptora” na spotkanie z Robem Kearneyem – równie znanym „Najsilniejszym Gejem Świata”. Rob ma siłę, w którą trudno uwierzyć i nie jest to tylko kwestia ciężarów, które codziennie podnosi. Z radością wznosi również tęczową flagę, gdziekolwiek się pojawi.

Zapowiedzieliśmy wejście Mustanga California do Europy i szybko pojawiła się kolejna ikona. Wielka ekscytacja i fanfary towarzyszyły pojawieniu się nowego Bronco, modelowi, który, jak żaden inny zna się na jeździe w terenie.10 Oferuje tryby jazdy, pozwalające na pokonanie każdego bezdroża, od błota po piasek. Jest gotów na każdą przygodę, to model 4×4, który sprosta wszystkim wymaganiom.

Sierpień

W sierpniu zaczęliśmy testować nowy system, który ma pomóc kierowcom w obserwowaniu tego, co znajduje się przed nimi. Nasze nowe reflektory nie tylko oświetlają drogę, Mikołaj mógłby naprawdę wykorzystać je w swoich saniach. Mogą one wyświetlać informacje o pogodzie i sytuacji na drodze, a także wskazówki nawigacyjne. Również wyblakłe oznakowanie poziome dróg, takie jak przejścia dla pieszych, co służyłoby innym użytkownikom dróg.11

Wraz z postępującą rewolucją, wprowadzającą napęd elektryczny, coraz mniej będzie silników spalinowych. Kursanci w szkołach jazdy będą uczyć się używać modeli elektrycznych, a Mustang Mach-E już teraz uczy przyszłych kierowców. Trzy szkoły w Norwegii i jedna w Holandii, uczą „Generację E” – czy to nie trafna nazwa? Mustang Mach-E to jak widać samochód przyszłości, dlatego szkolenie w nim jest kluczem do nowych umiejętności.

Wrzesień

Jeden z najbardziej kultowych samochodów w historii powrócił z rozgłosem we wrześniu. Oszałamiające osiągi i wygląd, najnowszy rozdział w księdze Mustanga. Dodatkowo, specjalna wersja Mustanga Dark Horse potrafi nieźle „bryknąć”. Dysponuje mocniejszym silnikiem V8 5, 12 – upewnij się więc, że solidnie dopiąłeś popręg.

Z radością przybliżyliśmy Wam kolejne informacje o naszym w pełni elektrycznym E-Transicie Custom. Opracowany z myślą o produktywności i oszczędności, zjedzie z taśm produkcyjnych następnej jesieni. 380 km zasięgu 13 oraz odpowiednie parametry do transportu dużych ładunków. Może przewozić do 1100 kg i holować do 2000 kg. 14

Październik

Dbamy o mobilność i wiemy, że wykracza ona daleko poza obszar samochodów. Dlatego w miesiącu dobroczynności (Global Caring) naprawiliśmy stare rowery i przesiedliśmy się na siodełka.

Ruszyła współpraca z organizacjami charytatywnymi w Wielkiej Brytanii i Niemczech, pomagającymi osobom pokrzywdzonym przez los i uchodźcom. Nasza inicjatywa pozwala im swobodniej poruszać się po miastach – i docierać tam, gdzie potrzebują.

Po 46 latach powiedzieliśmy: żegnaj Fiesto, dziękujemy za wszystko. Za wielkie wydarzenia i drobne chwile, za wspólne smutki, radości i za zabawę. Naukę jazdy, szkolne wyścigi, wyjazdy na zakupy i pierwsze randki. Odwiedziny u bliskich, nowych gości i wyprawy z kolegami. Jednak coś się kończy, a coś się zaczyna.

Listopad

W listopadzie wspieraliśmy studentów, tworzących innowacyjne, zrównoważone rozwiązania w dziedzinie mobilności. Studenci z europejskich uniwersytetów są nagradzani za swoje kreacje.

Błyskotliwe pomysły dotyczące mobilności wspierane są grantami dla zwycięskich zespołów. Poszukujemy rozwiązań dla świata przyszłości, w którym każdy człowiek może się swobodnie poruszać i realizować swoje marzenia.

Kontynuowaliśmy naszą drogę w stronę elektrycznych napędów i z uśmiechem odsłoniliśmy model E Tourneo Custom. Nasz popularny samochód wielozadaniowy, idealny partner do zabawy i pracy. Przewiezie zarówno kadrę kierowniczą, jak i Twoją rodzinę ze wszystkimi bagażami na spotkanie z przygodą. Tourneo nowej generacji gwarantuje komfortowe przejazdy w firmie i po godzinach pracy.

Grudzień

Symulatory wyścigów to rozwijająca się dyscyplina sportowa, w której ma swój udział Team Fordzilla. Na targach SimRacing Expo zaprezentowaliśmy się na stoisku Next Level Racing.

Dołączył do nas ktoś wyjątkowy, ponaddźwiękowy jeżyk z niebieskimi włosami przypominającymi kolce. Supersonic Hedgehog i nasz samochód wyścigowy P1 tworzyli bardzo szybką parę.

Zastanawialiśmy się nad tym, jak ewoluujemy jako marka – nad wizjami, które z pewnością się zmieniły. Nasza filozofia Adventurous Spirit wprowadziła zuchwałość do elektryfikacji. To nasz nowy azymut, jesteśmy nieustępliwi i bezkompromisowi we wszystkim, co robimy. Tworząc na przykład elektryczną ikonę i dbając o to, by ta pasja była odczuwalna dla każdego z Was.

To był niesamowity rok, a przyszły będzie jeszcze lepszy – sami zobaczycie!

Wszystkiego najlepszego w 2023 roku!

1  Sprzedaż Forda Kuga Plug-In Hybrid, w całym roku 2021 w Austrii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Węgrzech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Szwecji i Szwajcarii.

2 Sprzedaż Forda Rangera, w całym roku 2021, w Austrii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Węgrzech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Rumunii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji.

3 Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia zamieszczono w instrukcji obsługi.

4 Nowy Ford Ranger Raptor twin-turbo, 3,0-litra EcoBoost V6, homologowana emisja CO2 315 g/km, zużycie paliwa od 13,8 l/100 km.

5 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.

6 Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Mustang California Special uzyskuje emisję CO2 wynoszącą 268-276 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 11,8-12,1 l/100 km (WLTP).

7 Szacowana redukcja w skali rocznej przy założeniu (1) natychmiastowej reakcji klienta na powiadomienia dotyczące stanu pojazdu z systemów FordPass Pro/Ford Telematics (aby uniknąć wzywania pomocy drogowej) oraz (2) przewidywany czas zaoszczędzony podczas korzystania z sieci Transit Centrum w zakresie obsługi technicznej i napraw (w tym usług ekspresowych). Rzeczywista redukcja może zależeć od indywidualnych okoliczności (np.od stylu jazdy i warunków użytkowania pojazdu).

 8 Na podstawie danych S&P Global New Registrations 2021.

9 Prototyp pojazdu (niedostępny w sprzedaży).

10 Ford angażuje się w ochronę środowiska naturalnego i oszczędne korzystanie z jego zasobów.

11 Wyświetlanie obrazów na drodze może być objęte odrębnymi regulacjami prawnymi na różnych rynkach. System został opracowany wyłącznie dla celów badawczych, a próby przeprowadzane są w specjalnie przygotowanych kontrolowanych warunkach.

12 Mustang silnik 5,0-litra V8, przewidywana emisja CO2 260-275 g/km i przewidywane zużycie paliwa 11,1-11,8 l/100 km WLTP. Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.

13 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zasięgu zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć publikowany przez producenta zasięg do 380 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

14 Maksymalna ładowność i zdolność holowania mogą się różnić w ramach gamy modelowej w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.