Biuro prasowe Ford Polska

Listopadowe wyniki sprzedaży Forda w USA potwierdzają skuteczność strategii biznesowej producenta – elektryfikacja to przyszłość motoryzacji!

Sprzedaż samochodów elektrycznych Forda w listopadzie wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 103% i tym samym rozwijała się dwukrotnie szybciej niż w całym segmencie BEV. W efekcie koncern stał się drugą najlepiej sprzedającą się marką i producentem samochodów elektrycznych w Ameryce, tuż po Tesli. Ford aktywnie przygotowuje się do zwiększenia swoich możliwości produkcyjnych w roku 2023, by zaspokoić zwiększony popyt na tego typu auta w Stanach Zjednoczonych.

  • Sprzedaż samochodów elektrycznych Forda rośnie dwukrotnie szybciej niż całego segmentu pojazdów BEV.
  • F-150 Lightning oraz E-Transit to rynkowe bestsellery wśród elektrycznych pick-upów i aut dostawczych.
  • Dzięki ogromnemu zainteresowaniu modelami Super Duty i Maverick Ford odnotowuje wzrost zamówień detalicznych na pojazdy z rocznika 2023 aż o 104%.
  • Samochody serii F blisko zdobycia tytułu najlepiej sprzedającego się pick-upa w Ameryce po raz 46 z rzędu.

Elektryczne ikony Forda

Doskonałe wyniki w ubiegłym miesiącu odnotował m.in. F-150 Lightning, który jako najlepiej sprzedający się amerykański elektryczny pick-up trafił do 2 062 nowych właścicieli. Od rozpoczęcia sprzedaży modelu pod koniec maja br. do klientów trafiło już 13 258 egzemplarzy.

Z kolei E-Transit utrzymał tytuł lidera w segmencie pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym z 80% udziałem w rynku. Jak poinformował producent, w ciągu ostatniego miesiąca dział Ford Pro sprzedał 654 egzemplarze modelu E-Transit i 5 811 sztuk od początku roku.

Zwiększyły się również statystyki rynkowe Mustanga Mach-E. Sprzedaż tego modelu, która wyniosła 3 539 sztuk, wzrosła o 14,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Co ciekawe 8 na 10 nabywców Mustanga Mach-E w USA przesiadło się do tego modelu z auta spalinowego. O popularności motoryzacyjnej ikony z napędem elektrycznym świadczy także fakt, że Mustang Mach-E pozostaje na placach dilerskich jedynie 10 dni. Ford niedawno ogłosił, że globalna produkcja elektrycznej wersji Mustanga przekroczyła już ponad 150 000 sztuk, zaś w przyszłym roku ma osiągnąć 270 000 sztuk. Model jest oferowany w 37 krajach na całym świecie.

W porównaniu z rokiem ubiegłym udział Forda w segmencie pojazdów elektrycznych zwiększył się o około 2 punkty procentowe i wyniósł w minionym miesiącu 8,6%. Ponad 60% klientów decydujących się na modele elektryczne Forda przychodzi do marki od konkurencji.

Świetne wyniki aut spalinowych

Warto podkreślić, że Ford nadal odnotowuje rekordowe zamówienia detaliczne na pojazdy z roku modelowego 2023, łącznie 307 000 sztuk. Wynik ten jest aż o 104% lepszy w stosunku do analogicznych zamówień na samochody z roku modelowego 2022 r. pod koniec ubiegłego roku. Do końca roku pozostał już tylko jeden miesiąc, a udział Forda w sprzedaży detalicznej wzrósł o 1 punkt procentowy w stosunku do roku 2021.

Jak podaje producent, sprzedaż SUV-a Bronco, która wyniosła w listopadzie 9 330 pojazdów, zwiększyła się o 12,6%, a w przypadku modelu Expedition wzrost ten wyniósł 28,9% w porównaniu do ubiegłorocznych wyników.

Ford podkreśla także, że seria F jest na dobrej drodze, aby ponownie zdobyć koronę wśród najpopularniejszych pick-upów Stanów Zjednoczonych w 2022 roku. W listopadzie seria F powiększyła swoją przewagę jako najlepiej sprzedający się pick-up w Ameryce nad konkurentem z drugiego miejsca do 117 415 ciężarówek.

Dobrymi wynikami – wzrost aż o 127 % – może pochwalić się również najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w USA, Ford Transit, który odnotował łączną sprzedaż na poziomie 10 345 sztuk. W listopadzie otwarto również zamówienia na całkowicie nowy model – Transita Trail.

Od momentu otwarcia zamówień (27 października br.), liczba zamówień detalicznych na nowy model Super Duty 2023 przekroczyła 152 000. Sprzedaż Mavericka w listopadzie wyniosła natomiast 68 492 sztuk i tym samym była o 189% wyższa niż w roku ubiegłym. Warto dodać, że ponad 80% osób decydujących się na Mavericka wcześniej nie jeździło pickupami. Jeśli zaś chodzi o całkowitą sprzedaż serii F przekroczyła ona w ubiegłym miesiącu 55 000 sztuk i wzrosła do 578 881 sztuk w 2022 r.

Jak podkreśla Ford, udział modelu Bronco w segmencie średniej wielkości SUV-ów z nadwoziem typu body-on-frame wyniósł w zeszłym miesiącu 33%. Był to tym samym najwyższy udział w tym segmencie od momentu wprowadzenia auta na rynek w zeszłym roku. Wynik ten jednocześnie przybliża Bronco do głównego konkurenta – Jeepa Wranglera. Rodzina pojazdów Bronco, w tym Bronco Sport, sprzedała się w listopadzie w liczbie 199 026 sztuk, a więc aż o 55,8% więcej niż w 2021 r. Ford dodaje, że Bronco pozostaje na placach dilerskich jedynie 10 dni, a 85% jego sprzedaży detalicznej pochodzi z wcześniej złożonych zamówień.

Liczba klientów korzystających z innowacyjnej technologii Ford BlueCruise/Lincoln ActiveGlide stale się powiększa przekraczając liczbę 109 000 rejestracji. Już niebawem klienci będą mogli korzystać z nowej generacji systemu BlueCruise/ActiveGlide 1.2 wzbogaconej m.in. o funkcję zmiany pasa ruchu bez użycia rąk. Ułatwia ona omijanie oraz zmianę pozycji auta na pasie ruchu, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku dzielenia drogi z większymi pojazdami. Nowy system będzie posiadał także funkcję przewidywania prędkości, która pozwoli płynnie redukować szybkość pojazdu w ciasnych zakrętach.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.