Biuro prasowe Ford Polska

Kolejny raz Ford Mustang Mach-E jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Polsce

W październiku bieżącego roku Ford Mustang Mach-E był kolejny raz najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce. Nowego elektrycznego SUVa odebrało 85 klientów. Również statystki sprzedaży po dziesięciu miesiącach bieżącego roku wskazują, że Mustang Mach-E cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów. Od początku bieżącego roku do nabywców trafiło już 650 sztuk tego modelu. Wśród klientów decydujących się na zakup Mustanga Mach-E w Polsce są zarówno klienci indywidualni, biznesowi, a także firmy wynajmu długoterminowego.

  • Październik to kolejny miesiąc bieżącego roku, w którym całkowicie elektryczny Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się autem typu BEV w Polsce¹.
  • W październiku 2022 do klientów trafiło 85 pojazdów, zaś od początku roku to już 650 sztuk tego modelu.
  • Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku udział tego najpopularniejszego modelu w segmencie samochodów elektrycznych w Polsce wynosi 7,31%.

Najpopularniejsze wersje Mustanga Mach-E

Ponad 60% sprzedanych bieżącego roku w Polsce egzemplarzy Forda Mustanga Mach-E stanowiły auta z napędem na cztery koła, natomiast ponad 62% klientów zdecydowało się na samochody z baterią o rozszerzonej pojemności 98 kWh. Łącząc zaś rodzaj napędu i pojemność baterii, to najpopularniejszą wersją tego w pełni elektrycznego SUV-a na polskim rynku jest odmiana z baterią o rozszerzonej pojemności i napędem AWD (40%), a na drugim miejscu uplasowała się wersja z napędem na tył oraz standardową baterią o pojemności 75kWh (31%). Ponad 13,5% wszystkich sprzedanych egzemplarzy Mustanga Mach-E w 2022 roku w Polsce to najmocniejsza wersja GT, z napędem na wszystkie koła i z rozszerzoną baterią.

Najczęściej klienci kupujący Mustanga Mach-E wybierają kolor Absolute Black – ponad 22%. Na drugim miejscu wśród popularnych kolorów znalazł się niezwykle atrakcyjny i przyciągający wzrok – Lucid Red (20%), a na kolejnych w zestawieniu były Dark Grey Matter (12%), Cyber Orange (11%) oraz Star White (11%).

Najczęściej Mustanga Mach-E można spotkać na ulicach Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia i Częstochowy.

Mustang Mach-E motorem elektromobilności

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce sukcesywnie się rozwija. Porównując wyniki sprzedaży dla całego segmentu aut typu BEV w mijającym roku można zaobserwować jego dynamiczny rozwój. Dla przykładu sprzedaż samochodów elektrycznych w październiku 2022 roku wyniosła 979 sztuk, to jest o blisko 44% więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Dla dziesięciu miesięcy 2022 roku sytuacja wygląda jeszcze lepiej – sprzedaż wyniosła 8 890 sztuk i była wyższa niż po dziesięciu miesiącach 2021 roku o blisko 89%.  

Coraz więcej firm opracowuje plany działania z uwzględnieniem poszanowania środowiska naturalnego i zwracając uwagę na kwestię zrównoważonego rozwoju. Zarówno klienci biznesowi, jak i indywidualni coraz częściej poszukują samochodów, które pozwolą im ograniczyć ślad węglowy, ale jednocześnie będą przestronne, komfortowe i będą świetnie wyglądały. Istotne jest dla nich także obniżenie kosztów eksploatacji aut.

W tym kontekście Ford Mustang Mach-E jest jednym z najciekawszych przedstawicieli stale rosnącego segmentu samochodów w pełni elektrycznych. W sportowej i niezwykle atrakcyjnej wizualnie bryle nadwozia ukryto przestronne i dopracowane w szczegółach, komfortowe wnętrze. Auto zapewnia świetne osiągi, daleki zasięg na jednym ładowaniu oraz doskonałe właściwości jezdne. Bogate wyposażenie standardowe oraz szereg innowacyjnych technologii m.in.: adaptacyjny tempomat, który poprowadzi samochód z żądaną prędkością albo dopasowuje ją do samochodu jadącego z przodu, asystent pasa ruchu, dzięki któremu samochód sam będzie utrzymywał się między pasami czy kamera cofania i kamera 360 stopni – wspierają pracę kierowcy. Biorąc pod uwagę rozwój nowych technologii i ich szybką adaptację w branży motoryzacyjnej, niezwykle ważną zaletą Mustanga Mach-E są bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up, dzięki którym model ten może w przyszłości oferować funkcje i usługi obecnie niedostępne lub w ogóle jeszcze nie znane.

– Poprzez elektryfikację swoich ikon Ford chce w realny sposób wpływać na decyzje zakupowe klientów, oferując im autentyczny wybór pomiędzy samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi, a tymi całkowicie elektrycznymi. Natomiast sukces elektrycznej motoryzacji jest uzależniony od zaangażowania i współpracy wszystkich uczestników tej transformacji, których celem powinno być przyspieszenie rozbudowy niezbędnej infrastruktury ładowania nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie – powiedział Atilla Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.

1 Raport PZPM, październik 2022 roku

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.