- Ford odnotowuje znacznie większy popyt na swoje samochody niż rok temu. Często znikają one z salonów w ciągu zaledwie kilku dni.
- Producent pozostaje drugą najlepiej sprzedającą się marką samochodów elektrycznych, ale jest liderem w segmentach elektrycznych pick-upów i samochodów dostawczych.
- Cały czas znacząco rośnie popyt na nowe modele Forda np. sprzedaż Mustanga Mach-E wzrosła o 47% w porównaniu do września ubiegłego roku.
Na samochody z roku modelowego 2023 zebrano już 197 tysięcy zamówień od klientów indywidualnych. Daje to wzrost aż o 244% w porównaniu z zamówieniami samochodów z roku modelowego 2022. Co więcej, szósty miesiąc z rzędu ponad połowa sprzedaży Forda do klientów indywidualnych pochodziła z wcześniej złożonych zamówień.
Dynamiczne wzrosty i ogromny popyt na pojazdy elektryczne
Dynamicznie rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych Forda. Względem września ubiegłego roku wzrosła aż o 197,3%, dzięki czemu marka może pochwalić się 7-procentowym udziałem w tym segmencie. To wzrost udziału w segmencie BEV o 3,1 punktu procentowego rok do roku. Ponadto patrząc na wyniki od początku roku i porównując je z tymi uzyskanymi w 2021 – sprzedaż samochodów elektrycznych z błękitnym owalem na masce potroiła się. Od rynkowego debiutu w lipcu br. do klientów trafiło już 8 760 elektrycznych pick-upów F-150 Lightning. Do września Ford sprzedał 4 387 E-Transitów, dzięki czemu ma aż 90-procentowy udział w segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych.
W minionym miesiącu F-150 Lightning był najlepiej sprzedającym się elektrycznym pick-upem w Stanach Zjednoczonych (sprzedano 1 918 sztuk), a E-Transit najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem dostawczym (449 sztuk). Warto zauważyć, że F-150 Lightning średnio znika z salonów dilerskich w ciągu zaledwie 8 dni, a Mustang Mach-E średnio w ciągu 10 dni. Sprzedaż tego ostatniego modelu w Stanach Zjednoczonych w ostatnim roku wzrosła niemal dwukrotnie (49%) i osiągnęła poziom 28 089 sztuk. W samym wrześniu do nowych klientów trafiły 2 324 sztuki tego elektrycznego SUVa.
Ostatnio miasto Nowy Jork, mające już we flocie 200 Mustangów Mach-E, zakupiło 300 E-Transitów i F-150 Lightning.
Nowości Forda rynkowymi bestsellerami
Świetnie sprzedają się także samochody hybrydowe. Do września nowych nabywców znalazło 74 046 takich pojazdów, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 22,6%. Hitem w tym segmencie pozostają hybrydowe wersje F-150 oraz Mavericka. Ten drugi model znika z salonów dilerskich średnio w zaledwie sześć dni i odnotował wzrost sprzedaży rok do roku o 523%. Co ciekawe, ponad 80% kupujących Mavericka to nowi klienci w segmencie pick-upów, którzy przenoszą się do niego z zupełnie innych rodzajów samochodów, a także z pojazdów konkurencyjnych marek.
Sprzedaż modeli z rodziny Bronco, w tym Bronco Sport, osiągnęła we wrześniu poziom 20 156 sztuk, co oznacz wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku o 33,6%. W przypadku modelu Bronco do klientów trafiło 10 892 egzemplarze, co oznacza wzrost o 221% w porównaniu z wrześniem 2021 roku. Co ciekawe, aż 99 procent sprzedaży tego modelu do klientów indywidualnych pochodziło z wcześniej złożonych zamówień. Bronco odpowiada także za tegoroczny sukces rynkowy SUV-ów Forda. Ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 11,1%.
Również pick-upy serii F pozostają najlepiej sprzedającymi się pojazdami w swoim segmencie w Stanach Zjednoczonych. W pierwszych trzech kwartałach sprzedano łącznie 467 307 takich samochodów, co daje przewagę ponad 92 000 sztuk w porównaniu do drugiej konkurencyjnej marki w zestawieniu.
Cały czas rośnie także popularność Ford Pro – i to wśród firm każdej wielkości. Innowacyjne oprogramowanie i usługi pozwalają na obniżenie kosztów działalności oraz podniesienie wydajności firm.