Biuro prasowe Ford Polska

Rekordowe statystyki sprzedażowe Forda potwierdzają, że elektryki to przyszłość motoryzacji

Ford, drugi miesiąc z rzędu, utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodowej w USA. Podczas gdy sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej wzrosła o 4,8 % w porównaniu z rokiem 2021, Ford może pochwalić się dużo lepszymi wynikami. Producent odnotował bowiem w ubiegłym miesiącu wzrost o 27,3%, a całkowity udział firmy w rynku zwiększył się o 2,4 p.p. (w porównaniu do sierpnia 2021 r.) do obecnego poziomu 13,4%.

  • Znakomite wyniki sprzedaży w sierpniu br. ponownie zapewniają Fordowi tytuł lidera rynku motoryzacyjnego w USA.
  • Dzięki rekordowej sprzedaży modelu F-150 Lightning producent zyskuje miano drugiej najlepiej sprzedającej się marki pojazdów elektrycznych.
  • Wzrosty sprzedaży odnotowują również Mustang Mach-E oraz E-Transit.

Ford obserwuje silny popyt na rynku. Z danych firmy wynika, że zamówienia detaliczne na samochody roku modelowego 2023 wyniosły łącznie ponad 76 000 i osiągnęły tym samym wzrost o 41% w porównaniu z zamówieniami na auta roku modelowego 2022 w ubiegłym roku. To już piąty miesiąc, w którym ponad połowa sprzedaży detalicznej producenta pochodziła z wcześniej złożonych zamówień.

Doskonałe wyniki odnotowały także samochody elektryczne Forda, ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe tempo przyrostu sprzedaży BEV Forda jest prawie czterokrotnie szybsze niż segmentu pojazdów elektrycznych, zaś klienci przychodzący do Forda od innych marek stanowią ponad 60% sprzedaży. Najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA, F-150 Lightning, stał się także najszybciej rotującym pojazdem w gamie Forda – pozostaje na placach dilerskich zaledwie osiem dni. Na drugim miejscu uplasował się Bronco (10 dni), a na kolejnym – Maverick (11 dni).

Samochody serii F, których do sierpnia Ford sprzedał 420 969 sztuk, stały się w ubiegłym miesiącu nie tylko najlepiej sprzedającymi się pick-upami w Ameryce, ale także najchętniej wybieranym pick-upem elektrycznym i hybrydowym.

Rekord odnotowały także hybrydy Forda. Do nowych klientów trafiło 7 302 pojazdy, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do ubiegłego roku. Udział Forda w tym segmencie aut wynosi obecnie 13% od początku roku – o 3,3 p.p. więcej niż w 2021 r., co stawia obecnie firmę na drugim miejscu po Toyocie. Producent podaje także, że do końca sierpnia hybrydy F-150 i Maverick osiągnęły łączną liczbę 47 091 sprzedanych pick-upów (wzrost o 87,6% w porównaniu do zeszłego roku).

Na stabilnym wysokim poziomie utrzymuje się zainteresowanie modelem Bronco, jego sprzedaż wzrosła o 268%, dzięki czemu sprzedaż SUV-ów marki Ford wzrosła o 50,4% w porównaniu do roku ubiegłego i osiągnęła w sierpniu 2022 roku poziom 64 808 sztuk.

Warto podkreślić, że możliwości konfiguracji E-Transita zapewniają Fordowi znaczną przewagę nad konkurentami w tym segmencie. Wersje kabiny oferowane przed producenta mają ogromne znaczenie zwłaszcza dla klientów poszukujących miejskich samochodów dostawczych, które częstokroć muszą zmieścić się w garażach różnej wielkości. Potwierdzają to wyniki sprzedaży. Aż 60% zamówień na E-Transita dotyczyło modelu ze średnim lub niskim dachem, a ogólna sprzedaż tego elektrycznego vana wyniosła do końca sierpnia łącznie 3 938 sztuk i zdominowała konkurencję osiągając ponad 90% udziału w segmencie.

F-150 Lightning natomiast odnotował najlepszą miesięczną sprzedaż od momentu wprowadzenia go na rynek, zostawiając w tyle mocnych konkurentów: pickupa Ram, Teslę Model 3 i Teslę Model X. Co istotne, także sprzedaż Mustanga Mach-E wzrosła o 115% przy sprzedaży 3 120 sztuk i rekordowej liczbie zamówień detalicznych w sierpniu na poziomie ponad 7 800 sztuk.

Niezmiennie Ford pozostaje najlepiej sprzedającą się marką pickupów w USA. Do nowych właścicieli trafiło aż 65 446 aut, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dobre wyniki to zasługa przede wszystkim zwiększonego popytu na pojazdy F-Series, Rangera i Mavericka. Całkowity udział Forda w całym segmencie pickupów wzrósł w sierpniu o 0,6 p.p. do 28,3%. Samochody serii F powiększyły w ubiegłym miesiącu swoją przewagę nad zajmującym drugie miejsce konkurentem do 85 411 sztuk.

Rodzina Bronco (w tym Bronco Sport) odnotowała w sierpniu sprzedaż na poziomie 14 587 sztuk (wzrost o 54,7% w stosunku do roku ubiegłego) Dzięki dobremu poziomowi zapasów, sprzedaż Explorera wzrosła natomiast o 125%, nowo zaprojektowanego modelu Expedition o 22,0%, a Escape Hybrid o 12,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.