Biuro prasowe Ford Polska

Ekologiczne dostawy z historycznego londyńskiego Billingsgate Market zmniejszą emisję dwutlenku węgla w brytyjskiej stolicy

City of London Corporation, DHL Supply Chain i Ford Pro prowadzą testy ekologicznych dostaw z historycznego londyńskiego Billingsgate Market, aby zbadać sposoby zmniejszenia ruchu, poprawy jakości powietrza i zaoferowania lepszych usług klientom.

  • Czterdzieści punktów handlowych z Billingsgate Market w Londynie bierze udział w pilotażowym projekcie ekologicznych dostaw, który jest partnerskim projektem City of London Corporation, DHL Supply Chain i Ford Pro.
  • Do tej pory pilotaż zaowocował szacowaną na 37% redukcją emisji CO2 przy dostawach oraz o 949 mniejszą liczbą transportów samochodami przez zatłoczone ulice centrum Londynu, co przyczyniło się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza.
  • Handlowcy działający na historycznym targu rybnym oszczędzają czas i pieniądze dzięki łączeniu dostaw przy użyciu wspólnej floty skomunikowanych pojazdów Ford Pro, w tym całkowicie elektrycznego Forda E-Transita

Rozpoczęte w marcu i trwające do sierpnia testy koncentrują się na dostawach z hurtowni do klientów komercyjnych w stolicy, w tym do niektórych z najbardziej prestiżowych londyńskich restauracji, a bierze w nich udział 40 firm handlowych z Billingsgate.

Wielu handlowców polega na własnych samochodach dostawczych dostarczających zamówione produkty, jednak samochody te pozostają bezczynne przez większą część dnia. City of London Corporation dostrzegła możliwość konsolidacji niektórych dostaw, co pozwoliłoby uniknąć dublowania przejazdów i wymagało mniejszej liczby samochodów dostawczych.

Projekt finansowany przez City of London Corporation, która jest właścicielem i zarządcą Billingsgate Market, jest realizowany z wykorzystaniem pojazdów DHL Supply Chain i Ford Pro, a także oprogramowania i wsparcia serwisowego.1 Więcej na jego temat można zobaczyć w poniższym wideo:

 

18-tygodniowa współpraca wykazała znaczące korzyści zarówno dla biznesu, jak i dla środowiska. Szacunkowo uzyskano 37-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z dotychczasowym sposobem realizowania dostaw, 2 przy liczbie podróży pojazdów po zatłoczonych ulicach w centrum Londynu mniejszej o 949, co przełożyło się na 23 961 mniej przejechanych kilometrów. Przyczyniło się to również do obniżenia kosztów i zwiększenia efektywności placówek handlowych, uczestniczących w projekcie.

Testy te są etapem realizacji jednego z celów City Corporation, jakim jest zmniejszenie wpływu dostaw hurtowych na środowisko poprzez innowacje, w tym planowane przeniesienie marketów Billingsgate, Smithfield i New Spitalfields do Dagenham Dock. Na parkingu przy targowisku zainstalowano punkt ładowania pojazdów elektrycznych.

Studium przypadków firm z Billingsgate

Yusef Archi jest dyrektorem Ish Seafood. Hurtownia działa w Billingsgate od 2015 roku i zaopatruje sklepy rybne w Londynie i okolicach. Wcześniej firma prowadziła swoje dostawy przy użyciu dwóch samochodów dostawczych.

„Dostawy są obecnie realizowane sprawniej, więc nie używamy już naszych samochodów dostawczych. Wcześniej, za każdym razem, gdy zdobywaliśmy nowego klienta, potrzebowaliśmy nowej furgonetki, co było dla nas kolejnym kłopotem. Teraz możemy po prostu skupić się na zdobywaniu kolejnych klientów.”

Mark Button jest dyrektorem zarządzającym Barney’s Billingsgate Ltd., hurtowni tradycyjnego węgorza w galarecie i skorupiaków, która od 60 lat działa w Billingsgate. Głównymi klientami są restauracje i sklepy spożywcze, sklepy rybne oraz mieszkańcy Londynu i okolic.

Program pilotażowy przyczynił się do pozyskania nowych klientów.

„Zazwyczaj nie przyjmuję zamówień od nowych klientów, których siedziby nie leżą przy moich dotychczasowych trasach dostaw. Teraz mogę realizować dostawy za pośrednictwem dostawcy, by docierały do klienta tego samego dnia. To łatwiejsze niż obsługa klientów na miejscu i tańsze, niż własne dostawy. A to, że używamy mniejszej liczby samochodów dostawczych, może być tylko lepsze dla środowiska. Chętnie korzystałbym z możliwości jednorazowego wysyłania wielu dostaw.”

Jeff Steadman jest dyrektorem Chamberlain Thelwell Ltd. Firma zaopatruje hotele i restauracje w Londynie i okolicach od 1981 roku. Steadman posiada własną flotę furgonetek, czasami dostarczając ryby dwa lub trzy razy dziennie do tych samych klientów.

„Dzięki temu, że hurtownie idą naprzód, Londyn idzie do przodu. Wiele dużych miast myśli o wdrożeniu ekologicznego transportu do 2030 roku, a w grę wchodzi napęd elektryczny. Usługi ukierunkowane na te cele, to bardzo dobra rzecz dla hurtowni. Klienci będą bardzo zadowoleni, gdy przejdziemy w pełni na ekologiczne pojazdy elektryczne. Każdy musi ograniczyć swój ślad węglowy.”

Chris Hayward, szef strategii w City of London Corporation, powiedział:

„Nasze historyczne rynki hurtowe służą Londyńczykom od setek lat. Aby sprostać wyzwaniom związanym z klimatem, nie możemy jednak kontynuować działalności w dotychczasowej formie.

„Ten pilotaż udowodnił, że korzystanie z różnych sposobów dostawy nie tylko zmniejsza emisję i ruch drogowy, ale może również zaoferować lepszą obsługę zarówno naszym hurtownikom, jak i ich klientom.

„Nasz program relokacji hurtowni, którego celem jest przeniesienie Billingsgate, Smithfield i New Spitalfields do Dagenham Dock, stworzy o wiele więcej możliwości innowacji w zakresie transportu niskoemisyjnego oraz znacznego zmniejszenia liczby przejazdów do i z hurtowni.”

Tutu Akinkoye, lider GoGreen w DHL Supply Chain UK and Ireland, powiedział:

„Bardzo cieszą nas wyniki testów, które potwierdzają nasze dążenie do tego, by nie tylko «spalać czysto» poprzez stosowanie ekologicznych paliw alternatywnych i alternatywnych napędów, ale też «spalać mniej» poprzez zmniejszenie zużycia energii i paliwa w naszej działalności.

„Jesteśmy również bardzo dumni z naszego udziału w testach, wraz z hurtownikami i naszymi partnerami, a także z przyszłego kierunku, jaki ten strategiczny projekt oferuje klientom londyńskich rynków hurtowych – szeroki wybór towarów, zakres opcji dostawy oraz bardziej ekologiczny sposób, w jaki produkty dotrą do restauracji, hurtowni i konsumentów na obszarze Londynu i wokół niego.

Najbardziej ekscytujące w tym wszystkim jest to, że zastosowane rozwiązanie jest możliwe do powielenia w innych miastach, stojących przed podobnymi wyzwaniami, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na świecie.”

Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro w Europie, powiedział:

„Dzięki temu, że nasz zasób wiedzy łączymy z doświadczeniem City of London i DHL Supply Chain, rzecz jasna pojawia się możliwość wprowadzenia opartych na oprogramowaniu, ekologicznych rozwiązań na historyczny londyński rynek rybny.

„Zarządzanie flotą staje się coraz bardziej skomplikowane. Ford Pro ułatwia przedsiębiorstwom zwiększenie produktywności przy jednoczesnym prowadzeniu działalności w sposób bardziej ekologiczny, co pozwala przyczynić się do budowania lepszej przyszłości dla wszystkich.”

Siedem pojazdów chłodniczych Ford Pro, w tym w pełni elektryczny Ford E-Transit 3, jest wyposażonych w czujniki, które przesyłają dane w czasie rzeczywistym do systemu Ford Pro Telematics 4 i skomunikowanego systemu czasu sprawności FORDLiive 5, aby wspierać menedżerów flot podczas monitorowania wydajności, stanu i parametrów pojazdów.

Dane przesyłane ze skomunikowanych pojazdów pozwalają Ford Fleet Management na monitorowanie i zarządzanie poziomem i wymianą oleju silnikowego, poziomem AdBlue i ciśnieniem w oponach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo nieplanowanego przestoju. Menedżer floty jest również informowany o odpryskach lub pęknięciach przedniej szyby, więc może zaplanować wymagane przeglądy i naprawy w takich godzinach, by zminimalizować wpływ na dostawy.

# # #

1 Ford Pro to wiodący w branży globalny oddział biznesowy Ford Motor Company skoncentrowany na zwiększaniu produktywności i ekologii po stronie klientów komercyjnych za pomocą zaufanej platformy łączności z pojazdami, oprogramowania i usług. W 2021 roku Ford był numerem jeden wśród marek pojazdów użytkowych w całej Europie przez siódmy rok z rzędu (Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Włochy i Turcja).

2 Według analizy DHL Supply Chain na podstawie danych zebranych z pojazdów napędzanych silnikiem Diesla zarejestrowanych w okresie 14 tygodni.

3 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 317 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego)..

4 Dostępne w pojazdach z wbudowanym modemem lub wyposażonych w zatwierdzone urządzenie typu plug-in (PID). Funkcje i systemy mogą wymagać aktywacji modemu. Ford Telematics wymaga dodatkowej płatnej subskrypcji. Akceptacja regulaminu Usługi telematyczne i ich funkcjonowanie oraz dostęp do danych pojazdu zależą od subskrypcji i dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci.

5 Dostęp do danych pojazdów skomunikowanych mają po skontaktowaniu się z klientem wyłącznie dealerzy, którym jest to niezbędne w celu udzielania porad serwisowych oraz umożliwia im to wstępną diagnozę problemów przed dostarczeniem pojazdu do warsztatu. Dostępność może być uzależniona od rynku sprzedaży oraz udziału dealerów.

Pobierz film [205 mb]

Pobierz film [232 mb]

Pobierz film [231 mb]

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.