Biuro prasowe Ford Polska

FORD ODNOTOWAŁ PONAD TRZYDZIESTOPROCENTOWY WZROST SPRZEDAŻY SAMOCHODÓW, DZIĘKI CZEMU ZNACZĄCO ZWIĘKSZYŁ UDZIAŁ W RYNKU AMERYKAŃSKIM

Całkowity udział Forda w amerykańskim rynku zwiększył się w czerwcu do 12,9%. To wynik lepszy niż te odnotowane przez konkurencję. Ogólna sprzedaż w branży motoryzacyjnej spadła o 11%, natomiast wyniki Forda poprawiły się o 31,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym i co istotne, mimo wyzwań związanych z ograniczeniami w dostępności półprzewodników oraz z dostawami. Zwiększenie udziału w rynku Ford zawdzięcza przede wszystkim autom z serii F, modelom Explorer i Expedition oraz silnej ekspansji pojazdów z napędem elektrycznym.

  • Ford króluje w branży i poprawia swoje wskaźniki sprzedażowe w czerwcu aż o 31%. Największym zainteresowaniem kierowców cieszą się modele z serii F, elektryki oraz SUV-y.
  • Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych producenta skoczyła w ubiegłym miesiącu aż o 77%, a F-150 Lightning zyskał miano najlepiej sprzedającej się elektrycznej półciężarówki.

Zainteresowanie nowymi samochodami wśród klientów nie słabnie. Liczba sprzedaży detalicznej pochodzącej z wcześniej złożonych zamówień utrzymuje się w czerwcu na rekordowym poziomie około 50%.

Wyniki pojazdów serii F wzrosły o 26,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym, stanowiąc 37,9% ogólnej sprzedaży Forda (w porównaniu z 32% w maju). Samochody z tej gamy górują w segmencie półciężarówek i umacniają się na pozycji lidera segmentu po pierwszym półroczu 2022 roku, wyprzedzając zajmującego drugie miejsce konkurenta o około 40 000 sprzedanych aut. Co ciekawe prawie 60% procent sprzedaży detalicznej serii F pochodziło z wcześniej złożonych zamówień.

Łączna sprzedaż pickupów Forda, w tym serii F, Rangera i Mavericka, wzrosła o 26,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy łącznej sprzedaży samochodów z tego segmentu na poziomie 66 663 sztuk. W konsekwencji udział Forda w rynku pickupów wzrósł o około 7% w stosunku do roku 2021 r i wyniósł w czerwcu 29%. Warto podkreślić, że to najwyższy udział wśród wszystkich marek oferujących ten rodzaj samochodów.

Doskonałe statystyki odnotowały także pojazdy elektryczne producenta. Ich sprzedaż, w porównaniu do ubiegłego roku skoczyła aż o 76,6%. Do rąk nowych klientów trafiło w czerwcu łącznie 4 353 pojazdy. Dla połączonego portfolio elektryków: F-150 Lightning, Mustanga Mach-E i E-Transita, ponad 70% nabywców to nowi klienci marki Ford, przechodzący od konkurencji.

W czerwcu Ford sprzedał 1 837 sztuk F-150 Lightning, a ponad 75% osób, które zarezerwowały elektrycznego pick-upa to klienci innych, konkurencyjnych marek. W krótkim czasie obecności tego modelu na rynku, producent sprzedał już łącznie 2 296 sztuk, obejmując tym samym prowadzenie w segmencie elektrycznych pick-upów. Ponad to, w czerwcu, Ford zajął drugie – po Tesli – miejsce w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA.

Dużą popularnością ponownie cieszyły się także oferowane przez Forda SUV-y. Producent dostarczył nowym właścicielom 60 894 pojazdy, a więc o 35,3% więcej niż w 2021 r. Sprzedaż Bronco wyniosła 8 681 sztuk, zaś dla całej rodziny tych samochodów (Bronco i Bronco Sport) osiągnęła ona łącznie 15 703 egzemplarze, co oznacza wzrost o 82,7% w stosunku do ubiegłego roku,. Dzięki lepszemu przepływowi zapasów Ford odnotował także silny wzrost sprzedaży zarówno Explorera, jak i przeprojektowanego modelu Expedition. Łącznie ich sprzedaż wzrosła o 56,7% (w stosunku do roku ubiegłego) i stanowiły one prawie 44% miksu SUV-ów Forda. Dla porównania w ubiegłym roku było to 38%, a w maju 35%.

Ford Transit, czyli najpopularniejszy van użytkowy w Ameryce, poprawił swoje wyniki o 73,6% (w porównaniu z rokiem ubiegłym). Sprzedaż całkowicie elektrycznej wersji tego samochodu wyniosła w USA 3 008 sztuk (do czerwca br.). Warto podkreślić, że liczba ta, to ponad 16 razy więcej niż łączna sprzedaż wszystkich pozostałych amerykańskich elektrycznych samochodów dostawczych.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.