- Samochody elektryczne Forda biją rekordy sprzedaży, dzięki czemu producent zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży tego typu pojazdów w USA.
- Ford Mustang Mach-E osiągnął najlepszą sprzedaż w historii.
- Pierwsze egzemplarze F-150 Lightning trafiają do klientów.
- Sprzedaż elektrycznego E-Transita przewyższa łączną sprzedaż wszystkich pozostałych samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w USA, w 2022 roku.
W maju br. Ford sprzedał 6 254 sztuki samochodów elektrycznych, co oznacza wzrost o 222% w porównaniu z rokiem ubiegłym i prawie 4-krotnie szybszy przyrost niż w całym amerykańskim segmencie pojazdów elektrycznych.
Ford Mustang Mach-E odnotował nowy miesięczny rekord sprzedaży (i zarazem najlepszy wynik w historii) – wzrost aż o 166% w stosunku do 2021 r. Do nowych właścicieli trafiło 5 179 pojazdów, a blisko 70% klientów to nowi fani elektrycznej wersji kultowego samochodu Forda. Producent, w ciągu zaledwie miesiąca przesunął się na drugie miejsce (za Teslą) w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA.
Świetne wyniki osiągnął także E-Transit, którego sprzedaż w maju była najlepsza od czasu wprowadzenia modelu na rynek na początku 2022 r. Do nowych właścicieli trafiły 874 furgonetki (więcej niż w kwietniu), a łączna sprzedaż elektrycznego Transita w tym roku wyniosła już 2 449 sztuk. Warto podkreślić, że wynikiem tym Ford przewyższa łączną sprzedaż wszystkich pozostałych samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w 2022 r.
Rozpoczęły się także dostawy do klientów modelu F-150 Lightning. Pod koniec maja dilerzy odebrali i przekazali w ręce nowych właścicieli 201 sztuk tego modelu. Jak wynika z danych producenta, ponad 75% osób, które zarezerwowały F-150 Lightning, to nowi klienci Forda.
Seria F była natomiast jedyną z pełnowymiarowych pickupów, która odnotowała w maju wzrost sprzedaży (o 6,9%) w porównaniu z rokiem ubiegłym, a modele z tej gamy wyprzedziły konkurencję zajmującą drugie miejsce aż o 24 300 sprzedanych sztuk. Seria F nadal odnotowuje rekordowe obroty, a 59% jej sprzedaży detalicznej w zeszłym miesiącu pochodziło z wcześniej złożonych zamówień.
Świetne wyniki odnotował także Maverick zwiększając sprzedaż o dodatkowe 6 089 samochodów. Warto podkreślić, że model ten pozostaje na placach dilerskich zaledwie 5 dni, a prawie cała majowa sprzedaż detaliczna tego auta (97%) pochodziła z wcześniej złożonych zamówień.
Najnowsze SUV-y producenta, czyli Bronco i Bronco Sport, osiągnęły sprzedaż na poziomie 18 985 pojazdów (co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z rokiem ubiegłym), a lepszy przepływ zapasów spowodował wzrost sprzedaży Explorera i Edge’a odpowiednio o 18,7% i 81,2%.
Rodzina Bronco, Maverick i Mustang Mach-E nadal cieszą się niesłabnącą popularnością wśród nowych klientów Forda, prawie 70% sprzedaży tych modeli w maju pochodziła z podboju konkurencji. Klienci samochodów typu SUV wciąż najchętniej wybierają bogatsze wersje wyposażeniowe modeli Forda – ponad 45% sprzedaży detalicznej stanowiły właśnie takie wersje, podczas gdy w 2021 r. było to około jednej trzeciej.
Klienci często wyposażają swoje nowe pojazdy w opracowaną przez Forda technologię BlueCruise, czyli funkcję umożliwiającą jazdę bez użycia rąk. Ponad 38 000 kierowców aktywowało ją przejeżdżając dzięki tej technologii łącznie blisko 7,25 miliona kilometrów.