Biuro prasowe Ford Polska

Ford dołącza do koalicji First Movers i ogłasza gotowość pomocy w komercjalizacji technologii bezemisyjnych

Firma Ford Motor Company ogłosiła dziś, że dołączy do koalicji First Movers, globalnej inicjatywy mającej na celu wykorzystanie siły nabywczej i łańcuchów dostaw do tworzenia wczesnych rynków dla innowacyjnych technologii związanych z czystą energią. Ford produkuje więcej pojazdów w Stanach Zjednoczonych i zatrudnia więcej pracowników na godzinę w Ameryce, niż każdy z pozostałych producentów samochodów.

  • Ford, największy producent pojazdów w USA, wesprze swoją siłą nabywczą nowe czyste technologie, w ramach koalicji „First Movers”
  • Jako członek-założyciel nowego sektora zajmującego się aluminium, Ford zobowiązuje się, że do 2030 r. co najmniej 10 procent kupowanego przez niego surowca aluminiowego będzie produkowane przy zerowej emisji dwutlenku węgla
  • Ford dąży do osiągnięcia neutralności węglowej na całym świecie najpóźniej do 2050 r., dlatego rozwija łańcuch dostaw wytwarzanej w sposób ekologiczny stali i aluminium, potwierdzając tym samym swoje zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka

„Ford ma na swoim koncie wiele pionierskich osiągnięć w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w branży motoryzacyjnej – jako jedyny z dużych amerykańskich producentów samochodów wsparł politykę stanu Kalifornia, dotyczącą zaostrzenia norm emisji spalin, a także jako pierwszy producent samochodów przyłączył się do programu Better Climate Challenge Departamentu Energii i zobowiązał się do zmniejszenia emisji szkodliwych dla atmosfery substancji, pochodzących z produkcji. Obecnie, w ramach Koalicji First Movers, ograniczamy wpływ naszego łańcucha dostaw na środowisko naturalne poprzez inwestowanie w ekologiczną stal i aluminium” – powiedział Chris Smith, dyrektor ds. współpracy z rządem w Fordzie. „Koalicja ma potencjał, aby wspólnie tworzyć przyszłość bezemisyjnego transportu, który jest korzystny dla ludzi i planety, a także dla biznesu.”

Ponad 50 firm z pięciu kontynentów o łącznej wartości rynkowej około 8,5 biliona dolarów wchodzi w skład koalicji, której celem jest pomoc w komercjalizacji bezemisyjnych technologii. Ze swojej strony Ford zobowiązuje się do zakupu co najmniej 10% stali i aluminium produkowanych przy niemal zerowej emisji dwutlenku węgla do roku 2030. Firma dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w odniesieniu do swoich pojazdów, działalności operacyjnej i łańcucha dostaw nie później niż w 2050 r., opierając się na badaniach naukowych, wyznaczających pośrednie cele ograniczania emisji CO2, które firma zrealizuje do 2035 roku.

„Zmniejszenie emisji do uzyskania neutralności węglowej do 2050 r. jest możliwe, jeśli zainwestujemy we właściwe technologie i wprowadzimy je na szeroką skalę w ciągu najbliższej dekady” – powiedziała Sue Slaughter, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju łańcucha dostaw w Fordzie. „Poprzez przystąpienie do Koalicji First Movers, Ford sygnalizuje, że zależy nam na współpracy z dostawcami, zmierzającej do wprowadzenia na rynek ekologicznie wytwarzanej stali i aluminium, które byłyby opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Intencje i znaczenie naszego dzisiejszego zaangażowania mogą pomóc w budowaniu gospodarki reprezentującej model neutralności węglowej «net-zero».””

Aby konkurować i zwyciężać w nowej epoce pojazdów elektrycznych i skomunikowanych, Ford planuje zainwestowanie globalnie do roku 2026 ponad 50 mld USD w rozwój pojazdów elektrycznych i akumulatorów trakcyjnych. Inwestycje te przyczynią się do stworzenia nowych miejsc pracy i rozwoju łańcucha dostaw, który będzie zgodny ze zobowiązaniami Forda w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka.

Ford już teraz poddaje recyklingowi do 9 tys. ton aluminium każdego miesiąca w zakładach Dearborn Stamping, Kentucky Truck i Buffalo Stamping. Według stowarzyszenia producentów Aluminum Association, produkcja aluminium z recyklingu wymaga 5 procent energii potrzebnej do wyprodukowania nowego stopu aluminium.

Koalicja First Movers, pod przewodnictwem Światowego Forum Gospodarczego i rządu USA, jest skierowana do sektorów takich jak aluminium, lotnictwo, chemikalia, beton, żegluga, stal i transport ciężarowy, które są odpowiedzialne za 30% światowych emisji – przewiduje się, że bez szybkiego postępu w zakresie wprowadzania czystych technologii odsetek ten wzrośnie do ponad 50% w połowie stulecia. Według Światowego Forum Ekonomicznego, produkcja aluminium odpowiada za 2 procent światowych emisji.

Podczas 26. konferencji uczestników Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu Ford dołączył do światowej koalicji na rzecz ograniczenia ocieplenia klimatu «RouteZero», której działania skupiają się na upowszechnieniu pojazdów o zerowej emisji. Koalicja stawia sobie za cel osiągnięcie globalnej bezemisyjności nowych samochodów osobowych i dostawczych do 2040 roku. Na wiodących rynkach ten cel powinien zostać zrealizowany najpóźniej do roku 2035. W marcu tego roku firma ogłosiła, że w Europie zamierza osiągnąć zerową emisję dla wszystkich pojazdów sprzedawanych w regionie oraz neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów Forda, logistyki i dostawców do 2035 roku.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.