Biuro prasowe Ford Polska

W czołówce zmian: Ford Pro otwarty dla przedsiębiorstw, podnosi efektywność europejskich flot komercyjnych

Ford Pro sygnalizuje dziś krok naprzód na drodze do podnoszenia produktywności europejskich flot pojazdów użytkowych, wprowadzając na rynek innowacyjne rozwiązania cyfrowe, służące wydłużeniu dyspozycyjności i obniżeniu kosztów operacyjnych w firmach.

  • Ford Pro wprowadza kompleksowe rozwiązanie, zwiększające efektywność pracy europejskich klientów komercyjnych, poprzez oprogramowanie i usługi dla pojazdów skomunikowanych.
  • Kompleksowe rozwiązania Ford Pro zwiększają dyspozycyjność pojazdów, obniżają koszty eksploatacyjne i przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju różnej wielkości firm przechodzących na pojazdy elektryczne.
  • Ford Pro wykorzystuje mocną pozycję światowego lidera rynku pojazdów użytkowych; nowy dział ma osiągnąć przychody na poziomie 45 mld USD do 2025 r.

Ford Pro, oficjalnie przedstawiony klientom europejskim na specjalnej imprezie w Barcelonie, jest nowym globalnym oddziałem, zajmującym się dostarczaniem rozwiązań dla klientów komercyjnych, stawiającym sobie za cel zwiększenie ich produktywności, niezależnie od wielkości firmy.

Rozwiązania Ford Pro stanowią połączenie oprogramowania, systemów ładowania, obsługi serwisowej i finansowania dla właścicieli pojazdów użytkowych. Dzięki temu klienci otrzymują jednolitą, kompleksową platformę do obsługi swoich flot, w miarę wprowadzania w firmach pojazdów skomunikowanych i zelektryfikowanych.

„Wkraczamy w erę cyfrową, prowadzenie floty nigdy nie było bardziej skomplikowane” – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. „Ford Pro umożliwia przedsiębiorstwom zwiększenie efektywności dzięki kompleksowemu rozwiązaniu oferowanemu przez markę, której można zaufać.”

Ford Pro to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w sektorze pojazdów użytkowych, zapewniające w pełni zintegrowane, cyfrowe rozwiązania, pomagające klientom zarządzać flotami w wygodny i efektywny sposób, bez względu na to, czy korzystają z pojazdów z silnikami diesla, benzynowymi, czy z modeli elektrycznych, a nawet z samochodów innych producentów.

Rozszerzenie działalności w Europie, gdzie Ford od siedmiu kolejnych lat utrzymuje pozycję lidera sprzedaży modeli użytkowych, ¹ jest wyrazem zaangażowania firmy Ford Pro w zwiększanie możliwości rozwoju technologii cyfrowych oraz zysków opartych na usługach, przyczyni się również do zwiększenia globalnych przychodów, które do 2025 r. mają wynieść 45 mld USD.

W Stanach Zjednoczonych, gdzie Ford Pro został wprowadzony na początku tego roku, wykazano, że efekt zintegrowania rozwiązań wykorzystujących internetowe narzędzia do zarządzania flotą może obniżyć całkowity koszt posiadania floty od 10 do 20 procent. ²

„Nasz europejski zespół handlowy koncentruje się na wspieraniu rozwoju firm naszych klientów, a otwarcie Forda Pro przenosi nas w nowy wymiar” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe. „W miarę jak Ford Pro będzie wprowadzał nową, wspaniałą generację w pełni elektrycznych modeli, korzystających z najlepszych w branży usług cyfrowych, nasi klienci mogą spodziewać się zwiększonej produktywności i rozwoju swoich firm.”

Modele Ford Pro – wytrzymałe pojazdy do każdej pracy i dla każdego klienta

Pojazdy skomunikowane stanowią centralny element kompleksowej oferty Ford Pro, która pozwala klientom zwiększyć wydajność i dyspozycyjność floty dzięki pełnemu pakietowi spójnych rozwiązań. Ford Pro Vehicles to oferta światowej klasy pojazdów użytkowych, opracowanych z wykorzystaniem bezkonkurencyjnej globalnej wiedzy Forda na temat potrzeb klientów z sektora komercyjnego. Reprezentuje ją legendarna rodzina Transita – najpopularniejsza na świecie gama samochodów dostawczych. ³

Ford Pro ułatwi klientom elektryfikację flot dzięki gamie wszechstronnych, w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, opracowanych z myślą o podniesieniu efektywności i zrównoważonym rozwoju bez uszczerbku dla ich parametrów pracy i kosztów eksploatacji. Po udanym wprowadzeniu nowego modelu E-Transit, na który złożono 5 000 zamówień zanim pierwsze egzemplarze zjechały z linii produkcyjnej, Ford ogłosił niedawno, że gama Transita obejmie cztery nowe, w pełni elektryczne modele – nowy jednotonowy Transit Custom i wielozadaniowy Tourneo Custom będą w ofercie w 2023 roku, natomiast mniejszy Transit Courier i wielozadaniowy Tourneo Courier nowej generacji pojawią się w 2024 roku.

Połowa wszystkich modeli użytkowych Forda sprzedawanych w Europie jest poddawana konwersjom w celu dostosowania ich do specyficznych potrzeb klientów. Zadaniem zespołu Ford Pro Special Vehicles jest zrozumienie i spełnienie tych potrzeb poprzez dostarczanie produktów i rozwiązań adaptacyjnych, zaprojektowanych do konkretnych zastosowań, które przyczyniają się do wzrostu efektywności ich pracy. Wiedza inżynieryjna zespołu Pojazdów Specjalnych dotyczy gamy wyspecjalizowanych elementów wyposażenia modelu bazowego, które stanowią podstawę przebudowanego pojazdu, a także wysokiej klasy podzespołów, dodatkowych akumulatorów i układów paliwowych oraz zestawów montażowych dla takich elementów, jak oświetlenie sygnalizacyjne i instalacje elektryczne przyczepy, zarówno dla pojazdów z napędem spalinowym, jak i elektrycznym.

Ponadto, w ramach programu Qualified Vehicle Modifier (QVM), klienci mogą liczyć na wsparcie sieci 200 firm, zajmujących się konwersjami pojazdów.
Partnerzy ci dysponują ekspercką wiedzą i realizują specjalistyczne zamówienia w szerokim spektrum konwersji, od prostego wyposażenia w regały jednego samochodu dostawczego, po stworzenie dużej floty pojazdów z chłodniami na potrzeby firm zaopatrujących cały rynek krajowy.

Zespół ds. Pojazdów Specjalnych rozszerza obecnie swoją ofertę dla klientów i partnerów zajmujących się przebudowami, proponując im szereg nowych usług, które zwiększą ich efektywność działania i konkurencyjność. Obejmują one wiele rozwiązań, służących cyfrowej modernizacji, które pozwalają zintegrować systemy innych firm z wyświetlaczem dotykowym w pojeździe, co poprawia komfort użytkowania i eliminuje konieczność dodawania dodatkowych paneli sterowania w kabinie. Rozwiązania te obejmują również homologację i wsparcie techniczne, zwiększające efektywność samej konwersji.

Alerty i działania za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro

Czas to pieniądz, a badania przeprowadzone wśród klientów Ford Pro wykazały, że operatorzy flot oczekują pojedynczego, zintegrowanego rozwiązania, łączącego wszystkie aspekty zarządzania, dzięki czemu uzyskują maksymalną efektywność, a nie zlepek rozwiązań różnych usługodawców, angażujących dodatkowe zasoby i czas.

Oprogramowanie Ford Pro stanowi połączony ekosystem cyfrowych rozwiązań, który wykorzystuje bieżące dane do integrowania pojazdów, telematyki, procesu ładowania i serwisowania w wydajne platformy, przyjazne dla użytkownika i podnoszące efektywność pracy. Tak zintegrowane wsparcie zwiększa wartość każdego z rozwiązań Ford Pro z punktu widzenia klienta.

Floty mogą korzystać z zaawansowanego oprogramowania Ford Pro Telematics , które pozwala usprawnić zarządzanie skomunikowanymi pojazdami użytkowymi Forda. Oprogramowanie to przekształca dane z pojazdów klasy Forda w użyteczne informacje i alerty, upraszczające zarządzanie flotą. Obejmują one lokalizację pojazdów w czasie rzeczywistym, alerty dotyczące stanu technicznego oraz monitorowanie pracy kierowców, co pomaga w przestrzeganiu przepisów i prowadzeniu szkoleń.

Floty przechodzące na w pełni elektryczne pojazdy użytkowe będą mogły skorzystać z dostosowanych do ich potrzeb funkcji systemu Ford Pro E-Telematics – bezpłatnego przez rok dla właścicieli modelu E-Transit. System wykorzystuje dane spływające na żywo do zwiększenia efektywności pracy floty, a także oferuje funkcje umożliwiające skuteczne i intuicyjne korzystanie z systemu Ford Pro Charging. Obejmują one informacje o stanie naładowania, specyficznym dla samochodu statusie ładowania i zasięgu , z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu. System pozwala również na zaprogramowanie wstępnych ustawień chłodzenia lub ogrzania kabiny i akumulatorów podczas ładowania pojazdów przed zmianą, co oszczędza czas i wydłuża zasięg akumulatora.

Funkcja Ford Pro Telematics dla flot składających się z modeli wielu marek umożliwia zarządzanie różnymi pojazdami za pośrednictwem prostego urządzenia, podłączonego do pojazdów innych niż Ford.

Oprogramowanie Ford Pro przynosi również korzyści firmom leasingowym i dużym flotom pojazdów z własnymi i istniejącymi rozwiązaniami telematycznymi. Usługi Ford Data Services dostarczają im bezpiecznych, opracowanych przez Forda danych dotyczących pojazdów za pośrednictwem chmury Transportation Mobility Cloud, zapewniając tym samym informacje niezbędne do skuteczniejszego zarządzania.

Właściciele-operatorzy i menedżerowie flot składających się z pięciu lub mniej pojazdów mogą korzystać z bezpłatnej aplikacji na smartfony FordPass Pro , która została zaprojektowana z myślą o firmach nieposiadających pełnoetatowych opiekunów floty.

Pełna obsługa dzięki usłudze Ford Pro Charging

Aby ułatwić przejście na pojazdy elektryczne, Ford Pro Charging oferuje w pełni zintegrowany, skoncentrowany na aspekcie ekonomicznym system ładowania dla flot. Umożliwia on określenie najbardziej efektywnych strategii ładowania i wdrożenie w europejskich firmach rozwiązań procentujących w przyszłości.

Każda baza floty jest inna, dlatego konsultanci Ford Pro Charging będą towarzyszyć klientom na kluczowych rynkach podczas skomplikowanego procesu przechodzenia na pojazdy elektryczne, pomagając im w wyborze optymalnego rozwiązania w zakresie ładowania, odpowiadającego profilowi ich przedsiębiorstw. Ford Pro Charging oferuje jedyną w swoim rodzaju usługę obejmującą instalację urządzeń i oprogramowanie zarządzające, które bezproblemowo współpracuje z elektrycznym E-Transitem. Pokładowy system łączności umożliwia wykrywanie potencjalnych problemów, zanim klienci zdadzą sobie z nich sprawę oraz ich rozwiązywanie przy minimalnym zakłóceniu pracy.

Z myślą o flotach, których kierowcy parkują pojazdy służbowe przy domu, Ford Pro Charging upraszcza również instalację domowych ładowarek ściennych i administrowanie ładowaniem w domach. i chociaż większość operatorów będzie korzystać z publicznego systemu ładowania tylko w ostateczności, aby korzystać z naładowanych pojazdów podczas pracy, Ford Pro Charging zapewnia również dostęp do ponad 300 000 ładowarek i scentralizowanych rozliczeń, co zwiększa elastyczność i prostotę eksploatacji.

Usługi Ford Pro Service wydłużają dyspozycyjność

Przestoje mogą spędzać sen z powiek menedżerom flot; są one trzecim co do wielkości kosztem obsługi flot, po paliwie i amortyzacji. Ford Pro Service to kluczowy element ekosystemu Ford Pro, gwarantujący maksymalny czas sprawności pojazdów poprzez dostęp do danych skomunikowanych pojazdów i dzięki niezrównanej sieci dealerskiej.

Europejska sieć wsparcia technicznego obejmuje 800 punktów serwisowych Transit Centre – jest to największa sieć specjalizująca się w pojazdach użytkowych spośród wszystkich marek. Ford Pro jest również gotowy do obsługi pojazdów elektrycznych, dzięki 1500 certyfikowanym dealerom w Europie oraz ponad 4500 autoryzowanym warsztatom, z których każdy może serwisować model E-Transit.

Inicjatywy Ford Pro, ukierunkowane na klienta, obejmują flotę samochodów Mobile Service, które zapewniają serwis w czasie i miejscu dogodnym dla firm, aby znacznie skrócić czas przestojów. Usługa Mobile Service działa już w Wielkiej Brytanii, obecnie wchodzi w Niemczech, a w przyszłości będzie dostępna także dla klientów na innych rynkach. Vany Mobile Service mogą wykonać 70% prac serwisowych i naprawczych – również w pojazdach innych marek – zwiększając wygodę i wydajność pracy oraz eliminując przestoje i koszty związane z przewożeniem pojazdów floty do warsztatów.

Również system zdalnej poprawy dyspozycyjności FORDLiive firmy Ford Pro Service ma szansę wpłynąć na poprawę produktywności firm eksploatujących pojazdy użytkowe. Jest to kluczowy element stałego kontaktu Forda Pro z klientami – system wykorzystuje dane o pojazdach w czasie rzeczywistym, aby komunikować klientów i ich samochody, z dealerami i ekspertami Forda Pro, dysponującymi specjalistyczną wiedzą. Efektem jest mniejsza liczba awarii, mniej czasochłonnych wizyt u dealerów i szybsze naprawy w warsztatach.

Od momentu uruchomienia w marcu 2021 roku, FORDLiive pozwolił na uzyskanie prawie 125 000 dodatkowych dni dyspozycyjności pojazdów w całej Europie. Ford Pro prognozuje, że FORDLiive może zmniejszyć czas przestoju floty nawet o 60 procent.

W całej Europie jest już eksploatowanych ponad 620 000 skomunikowanych pojazdów użytkowych Forda; klienci mają bezpłatny dostęp do usługi FORDLiive po aktywowaniu modemu FordPass Connect w swoich pojazdach 8 i zarejestrowaniu się w serwisie Ford Pro Software ,

Poza przekazywaniem klientom ostrzeżeń o stanie pojazdu za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro, system FORDLiive umożliwia również serwisom Transit Center wykorzystanie danych o pojazdach klientów w celu skrócenia czasu realizacji zleceń poprzez szybszą diagnostykę, wcześniejsze zamawianie części oraz usprawnienie planowania i tworzenia harmonogramu stanowisk warsztatowych. 9

Ponad 100 specjalistów FORDLiive, pracujących w wydzielonych centrach systemu zdalnej dyspozycyjności w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii może pomóc w prewencyjnym zarządzaniu przeglądami i reagowaniu na pojawiające się problemy. Kolejne centra na Węgrzech i w Szwecji zostaną otwarte jeszcze w tym roku.

Usprawnij swoją administrację dzięki Ford Pro Financing

Zintegrowana oferta pojazdów, produktów i usług Ford Pro znajdzie się w przygotowywanym programie Ford Pro FinSimple – jednolitym, przejrzystym i elastycznym planie finansowania dla małych i średnich flot pojazdów, który pozwoli klientom komercyjnym skoncentrować się na prowadzeniu skutecznej działalności.

Produkty i usługi obejmą finansowanie zakupu i leasingu pojazdów użytkowych z fakturowaniem łączonym, komercyjne linie kredytowe, zarządzanie kontem online oraz możliwość współpracy z ekspertem finansowym. FinSimple obejmuje również wszelkie powiązane formy finansowania, takie jak dostosowanie pojazdów do specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa oraz kompleksowe finansowanie wspierające elektryfikację floty, w tym rozwiązania Ford Pro Charging. Usługa zapewni kompleksowe rozwiązanie finansowe dla klientów komercyjnych w całej Europie, przy czym produkty, usługi i daty wprowadzenia na rynek będą różne w zależności od rynku.

Ford Fleet Management to nowa, ważna usługa umożliwiająca dostęp do pełnej gamy zintegrowanych rozwiązań Ford Pro dla klientów, którzy poszukują kompleksowego rozwiązania, świadczona przez Forda we współpracy z ALD Automotive, wiodącym światowym dostawcą usług zarządzania flotą i finansami. Klienci Ford Fleet Management korzystają z usług wyspecjalizowanych menedżerów ds. obsługi klienta, usług związanych z zapewnieniem dyspozycyjności, zintegrowanych z produktami Ford Pro Service, a także z doradztwa w zakresie wyboru, finansowania i efektywnej eksploatacji najlepszych rozwiązań dla ich firm. Usługa została już udostępniona we Francji i w Wielkiej Brytanii, a planowane jest jej wdrożenie na innych głównych rynkach.

# # #

¹ Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Turcja.

² Na podstawie: „Studium: Olathe Ford CV Dealership Fleet Management TCO Model” KPMG, 10 grudnia 2021 r.

³ Na podstawie danych IHS Markit New Registrations CY2014-CYE 2021, które są opracowywane z wykorzystaniem danych rządowych i innych źródeł i obejmują 95 procent globalnej liczby nowych pojazdów w ponad 80 krajach, zgodnie z informacjami zgłoszonymi w lutym 2022. r. Rodzina Transita, obejmująca modele Ford Transit i Transit Custom, oferuje samochody dostawcze, vany, podwozia z kabiną i nadwozia pod zabudowy. Nie obejmuje Transita Connecta i Transita Couriera.

⁴ Ford Pro Telematics i Ford Pro E-Telematics są dostępne na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazują – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Zarządzania Ford Commercial Solutions pod adresem fcseu1@ford.com, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics. Przesył danych jest uzależniony od skomunikowania z siecią i dostępu do danych pojazdu.

⁵ Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

⁶ Aplikacja FordPass dla smartfonów, FordPass Connect i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi dla pojazdów skomunikowanych zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Łączność z aplikacją FordPass Pro dla smartfonów wymaga aktywacji FordPass Connect w pojeździe. Aplikacja FordPass Pro jest kompatybilna ze smartfonami z systemami iOS oraz Android. Dostępna do pobrania w Apple App Store i Google Play na 20 rynkach w Europie

⁷ Szacowana redukcja w skali rocznej przy założeniu (1) natychmiastowej reakcji klienta na powiadomienia dotyczące stanu pojazdu z systemów FordPass Pro/Ford Telematics (aby uniknąć wzywania pomocy drogowej) oraz (2) przewidywany czas zaoszczędzony podczas korzystania z sieci Transit Centrum w zakresie obsługi technicznej i napraw (w tym usług ekspresowych). Rzeczywista redukcja może zależeć od indywidualnych okoliczności (np. od stylu jazdy i warunków użytkowania pojazdu).

8 FordPass Connect, aplikacja FordPass dla smartfonów i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass).
Usługi zdalne i ich funkcjonowanie zależą od dostępności wybranej sieci. Zmieniająca się technologia / sieci komórkowe / systemy pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie usług korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.

9 Dostęp do danych pojazdów skomunikowanych mają po skontaktowaniu się z klientem wyłącznie dealerzy, którym jest to niezbędne w celu udzielania porad serwisowych oraz umożliwia im to wstępną diagnozę problemów przed dostarczeniem pojazdu do warsztatu. Dostępność może być uzależniona od rynku sprzedaży oraz udziału dealerów.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.