Biuro prasowe Ford Polska

EKSTREMALNE TESTY F-150 LIGHTNING. PICK-UP FORDA HOLOWAŁ WAŻĄCĄ PONAD 4,5 TYS. KG PRZYCZEPĘ W NAJZIMNIEJSZY OD 123 LAT, LUTOWY DZIEŃ W BOULDER, KOLORADO ORAZ NA ZAPORZE DAVIS W SKRAJNYM UPALE

F-150 Lightning to samochód do zadań specjalnych! Świetnie poradzi sobie zarówno w przypadku holowania skuterów śnieżnych na zimowy wypad w góry, jak i przy transporcie pontonu do domku letniskowego w środku lata. Skąd ta pewność? Inżynierowie Forda przetestowali najnowszego, w pełni elektrycznego pick-upa serii F na dwóch najtrudniejszych trasach holowniczych w Ameryce! Mowa o przejeździe przez zaporę Davis w lecie oraz trasę TFLTruck’s Ike Gauntlet™ w zimie.

  • Nowy, całkowicie elektryczny pick-up Forda – F-150 Lightning doskonale poradził sobie z testem holowania przyczepy w ekstremalnie niskich temperaturach podczas przejazdu przez TFLTruck’s Ike GauntletTM
  • Także testy holowania w upalnych warunkach wokół zapory Davis wykazały niezwykłe dopracowanie modelu

W lutym br. przedprodukcyjne modele F-150 Lightning zmierzyły się z wyzwaniem TFLtruck’s Ike Gauntlet™, nazywanym przez niektórych najtrudniejszym testem holowniczym na świecie. Próba miała miejsce na Ike Gauntlet czyli blisko 13 kilometrowym odcinku drogi I-70 położonej w Kolorado. Z uwagi na wiejący wiatr, temperatury w tym miejscu często spadają poniżej -18 stopni Celsjusza, a droga wznosi się z 7 proc. nachyleniem na wysokość 3 400 metrów nad poziomem morza w okolicach tunelu Eisenhower Memorial.

Nowy, elektryczny pick-up Forda był badany nie tylko w ekstremalnych zimowych warunkach. Inżynierowie chcieli udowodnić, że pojazd jest w stanie holować duże ciężary również w ekstremalnie wysokich temperaturach. W tym celu ekipa producenta zabrała F-150 Lightning na odcinki drogi pomiędzy zaporą Davis położoną przy drodze stanowej nr 68 między Las Vegas, a zaporą Hoovera. Przy temperaturze ziemi sięgającej 48 stopni Celsjusza, przedprodukcyjne egzemplarze F-150 Lightning holowały te same, co w warunkach zimowych, przyczepy o masie ponad 4,5 tys. kg. Trasa testowa wznosi się na wysokość od 160 do ponad 1 000 metrów nad poziomem morza, na przestrzeni ponad 18 kilometrów i wiedzie przez wiele pętli pomiędzy zaporami.

Warunki drogowe i atmosferyczne utrzymujące się w obu wybranych przez inżynierów lokalizacjach, strome wzniesienia, rozwijanie prędkości na drogach szybkiego ruchu oraz holowanie przyczepy o maksymalnej masie ponad 4,5 tys. kg sprawiają, że testy, którym został poddany F-150 Lightning są niezwykle wyczerpujące nie tylko dla pojazdów elektrycznych, ale także tych spalinowych. Setki godzin rygorystycznych jazd próbnych pokonanych przez elektrycznego pick-upa to dowód na ogrom zaangażowania włożony w udoskonalenie pojazdu przez producenta w trakcie prac rozwojowych.

Zgodnie z zapowiedziami Forda dostawy F-150 Lightning do klientów rozpoczną się wiosną tego roku.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.